Bekijk originele versie : Iemand een idee?
3ir__ana
12-08-2008, 16:49
Ik ken iemand die zijn mbo niet heeft afgerond. Hij mist een drietal modules.
Doordat hij van baan wil veranderen wordt er naar zijn diploma gevraagd. Hij heeft veel ervaring, maar toch wordt er naar dat papiertje gevraagd. Hij heeft geen zin om weer terug te keren naar de schoolbanken, maar wel wil hij de resterende modules behalen.
Heeft iemand enig idee wat hij nu het beste kan doen?
Alvast bedankt.
3ir__ana
12-08-2008, 16:56
Diploma vervalsen.
Daar dacht ik al maar, maar het risico hiervan is wanneer het gecontroleerd wordt hij gepakt kan worden. Dat risico kan ik hem niet laten riskeren...
3ir__ana
12-08-2008, 17:01
Ik moet nu ff weg, maar kom hier nog op terug
naturalwomann
12-08-2008, 17:12
Zin maken en die modules halen.
Masilias
12-08-2008, 17:12
Niet als hij via een uitzendbureau een baan regelt. Want die knakkers checken dat nooit, ze denken alleen aan de inkomsten die hij voor ze binnenhaalt.
Klopt, en meestal vragen ze een kopie van je diploma. Dat maakt het vervalsen alleen nog maar makkelijker. :hihi:
Masilias
12-08-2008, 17:13
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
;)
naturalwomann
12-08-2008, 17:18
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
;)
Ja maar zonder die kennis val je toch door de mand denk ik. En het is gewoon eerlijker. Waarom lui doen, je school afmaken is ook goed voor je persoonlijke ontwikkeling.
3ir__ana
12-08-2008, 19:05
Voor iemand die al een hele tijd werkt is het erg lastig om elke dag weer naar school te gaan en geen vast inkomen te hebben. Daarom kijk ik of er andere opties zijn voor hem om die modules als nog te halen.
naturalwomann
12-08-2008, 19:15
Voor iemand die al een hele tijd werkt is het erg lastig om elke dag weer naar school te gaan en geen vast inkomen te hebben. Daarom kijk ik of er andere opties zijn voor hem om die modules als nog te halen.
Dan moet je genoegen nemen met een baan die minder is. Eerlijkheid duurt het langst. En niks komt zomaar, je zal in dit leven overal voor moeten werken. Dan ga je maar via een avondopleiding 1 dag in de week die modules halen, nergens voor nodig al die fraude.
3ir__ana
12-08-2008, 19:17
Dan moet je genoegen nemen met een baan die minder is. Eerlijkheid duurt het langst. En niks komt zomaar, je zal in dit leven overal voor moeten werken. Dan ga je maar via een avondopleiding 1 dag in de week die modules halen, nergens voor nodig al die fraude.
Wie heeft het over fraude?
De vraag was of iemand een idee had hoe hij zijn opleiding kan afronden.
naturalwomann
12-08-2008, 19:30
Wie heeft het over fraude?
De vraag was of iemand een idee had hoe hij zijn opleiding kan afronden.
hahah wie het over fraude heeft? 80% van de reacties die zijn geplaatst hebben daar betrekking op.
Maar goed, ik zeg altijd waar een wil is, is een weg en als je die opleiding wilt afronden dan zal je altijd een manier vinden, al is het voor een bepaalde periode overuren draaien. Ik heb bepaalde dingen willen bereiken waardoor ik snachts maar 2 uur sliep, het was een opoffering maar ik vond het hetgeen waard waar ik voor ging.
Succes ermee.:goedzo:
3ir__ana
12-08-2008, 19:33
hahah wie het over fraude heeft? 80% van de reacties die zijn geplaatst hebben daar betrekking op.
Maar goed, ik zeg altijd waar een wil is, is een weg en als je die opleiding wilt afronden dan zal je altijd een manier vinden, al is het voor een bepaalde periode overuren draaien. Ik heb bepaalde dingen willen bereiken waardoor ik snachts maar 2 uur sliep, het was een opoffering maar ik vond het hetgeen waard waar ik voor ging.
Succes ermee.:goedzo:
Geen antwoord op mijn vraag. :)
Ook ik weet als geen ander, dat je hard moet werken.. Anders had ik hetgeen ik nu doe ook niet bereikt.
En ook hij weet dat hij hard moet werken, wat hij nu ook al doet...
Die wetenschap geeft nog geen antwoord op mijn vraag :)
Dank je...
naturalwomann
12-08-2008, 19:59
Geen antwoord op mijn vraag. :)
Ook ik weet als geen ander, dat je hard moet werken.. Anders had ik hetgeen ik nu doe ook niet bereikt.
En ook hij weet dat hij hard moet werken, wat hij nu ook al doet...
Die wetenschap geeft nog geen antwoord op mijn vraag :)
Dank je...
Maar het is wel de basis om actie te ondernemen. Ik zou zeggen neem conact op met een docent van die school en vraag naar wat de mogelijkheden zijn, maar doe iets. Het komt niet uit de lucht vallen. Ik voorspel je nu al dat er niemand zal zijn die antwoord kan geven op je vraag.
jamie_is_back
12-08-2008, 21:59
Ik ken iemand die zijn mbo niet heeft afgerond. Hij mist een drietal modules.
Doordat hij van baan wil veranderen wordt er naar zijn diploma gevraagd. Hij heeft veel ervaring, maar toch wordt er naar dat papiertje gevraagd. Hij heeft geen zin om weer terug te keren naar de schoolbanken, maar wel wil hij de resterende modules behalen.
Heeft iemand enig idee wat hij nu het beste kan doen?
Alvast bedankt.
Hij kan via de onderwijsinstelling herkansingen vragen voor die deelmodules..:goedzo:
komt goed hoor, maar of het snel kan..? Ik weet hetn iet...:p
3ir__ana
12-08-2008, 22:17
Hij kan via de onderwijsinstelling herkansingen vragen voor die deelmodules..:goedzo:
komt goed hoor, maar of het snel kan..? Ik weet hetn iet...:p
Thnx schat!!
Ik zal er naar kijken en als het kan, dan geef ik het door...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.