Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mooie jongensnamen zijn zeer beperkt.........of toch

Pagina's : [1] 2

TheBomb
12-08-2008, 12:22

Wat is dat toch, mooie Marokkaanse meisjesnamen heb je genoeg, maar jongensnamen dat laat te wensen over. Je hebt twee categorieen wat mij betreft: 1. de hele ouderwetse jongensnamen; 2. de moderne mietjesnamen voor jongens. Nu zoek ik zelf al een tijd een leuke pakkende jongensnaam. En dit jaar in Marokko hoor ik veel namen die in categorie twee vallen: Anas, Anouar, Samy, Aiman, allemaal van dat soort mietjesnamen. Nu zoek ik een naam die gewoon kracht uitstraalt als je het uitspreekt en tegelijkertijd ook mooi is om te horen. Aboebakr, klinkt heel krachtig :hihi: , maar is niet mijn idee van een mooie naam. Dus ik wil ook niet te veel in de eerste categorie terechtkomen. Ewa lopen jullie hier ook tegenaan of gaat iedereen maar mee met de flow, wat mijn buurvrouw doet, doe ik ook enz???????

Audrey
12-08-2008, 12:37
Haha, zo herkenbaar. Ik ben blij dat ik zelf nog bedenktijd hierover heb. Lijkt me heel moeilijk om een krachtige, niet ouderwetse, maar ook weer geen mietjesnaam te verzinnen.

TheBomb
12-08-2008, 12:42
Haha, zo herkenbaar. Ik ben blij dat ik zelf nog bedenktijd hierover heb. Lijkt me heel moeilijk om een krachtige, niet ouderwetse, maar ook weer geen mietjesnaam te verzinnen. Ik heb ook nog wel bedenktijd gelukkig, echter wat valt er te bedenken. De namen zijn er of ze zijn er niet. Ik zit zelfs te overwegen om maar wat te creeren.....:hihi: Ik dacht......dit jaar in Marokko, als er al namen zijn die ik nog niet ken, dan hoor ik ze vast dit jaar in Marokko. Nou ik kwam bedrogen uit. Of het waren allemaal Achmeds en Abdels, of de mietjesnamen zoals eerder genoemd. Zoals mijn man zegt, als het kind eenmaal geboren is, dan krijg je vanzelf door hoe het heet. Leuk en wel en ik geloof daar ook wel in, maar wil ook mijn verantwoording nemen. Niet dat ze op de bevallingstafel aan me vragen; En hoe gaat hij heten, en dat ik zeg ' wacht, wacht, ik krijg het zo door..........."

Audrey
12-08-2008, 16:48
Ik heb ook nog wel bedenktijd gelukkig, echter wat valt er te bedenken. De namen zijn er of ze zijn er niet. Ik zit zelfs te overwegen om maar wat te creeren.....:hihi: Ik dacht......dit jaar in Marokko, als er al namen zijn die ik nog niet ken, dan hoor ik ze vast dit jaar in Marokko. Nou ik kwam bedrogen uit. Of het waren allemaal Achmeds en Abdels, of de mietjesnamen zoals eerder genoemd. Zoals mijn man zegt, als het kind eenmaal geboren is, dan krijg je vanzelf door hoe het heet. Leuk en wel en ik geloof daar ook wel in, maar wil ook mijn verantwoording nemen. Niet dat ze op de bevallingstafel aan me vragen; En hoe gaat hij heten, en dat ik zeg ' wacht, wacht, ik krijg het zo door..........." Ik denk dat ze er wel zijn, maar dat je goed moet zoeken. Misschien een tip om arabische boeken te lezen of veel satteliet te kijken :nerd: Wat ik ook heel vaak heb is..dat ik een mooie naam hoor, maar dat het in het NL absoluut niet klinkt. Dat vind ik toch wel belangrijk. Vind het zielig voor het kind om de rest van zijn leven altijd maar zijn naam te moeten spellen of 2 x te herhalen. A true dillemma!

DOUNYA_LOVE
12-08-2008, 16:51

wat vind je van Ayoub of Omar?

agadiria2002
12-08-2008, 17:04
ik vind Kaissar een prachtige arabische naam

azinna
12-08-2008, 20:50
Redouan of Soufyan Zo heten mijn kleintje en ja een dochterje Faiza maar daar heb je niks aan hihi.

m0cr0-karim
13-08-2008, 00:02
wat vind je van : KARIM

Tranquila
13-08-2008, 00:21
Vind zelf Adam heel mooi, oude namen zijn Sharefedine, Nourdinne, Houdaifa.. NUMBER ONE: Mohammed. Succes!!:o

TheBomb
14-08-2008, 09:29
wat vind je van Ayoub of Omar? Ayoub en Omar komen al voor in mijn schoonfamilie, zwager en zijn zoon toevallig.

TheBomb
14-08-2008, 09:29
ik vind Kaissar een prachtige arabische naam Dit valt bij mij onder de noemer: rare namen........:maf:

TheBomb
14-08-2008, 09:30
Redouan of Soufyan Zo heten mijn kleintje en ja een dochterje Faiza maar daar heb je niks aan hihi. Die eerste naam daar gaat mijn voorkeur naar uit, maar mijn man vind hem weer niks. Bovendien begint de naam van mijn eerste kind ook met een R en dat zou verwarring scheppen met brieven e.d. :maf:

TheBomb
14-08-2008, 09:32
wat vind je van : KARIM Die naam komt te veel voor in Nador en omstreken...............:D

TheBomb
14-08-2008, 09:32
Vind zelf Adam heel mooi, oude namen zijn Sharefedine, Nourdinne, Houdaifa.. NUMBER ONE: Mohammed. Succes!!:o Adam is wel oke, maar zou niet mijn keuze zijn. Bovendien komt ook deze naam al voor in de schoonfamilie.

soraya_16
14-08-2008, 10:00

ik vind issam wel mooi naam

Pagina's : [1] 2