Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Is Hij de ware?

Sword_of_Islam
21-01-2004, 23:46

Salaam Dikwijls twijfelen meisjes of degeen bij wie ze zijn wel de ware is. Vooral meisjes zijn het slachtoffer van verkeerd gelopen relaties hoewel beiden in fout zijn. heb je een relatie en wil je weten of hij de ware is? Stop dan deze haram relatie en zeg hem je hand te komen vragen. ben je nog jong, dan kan hij wachten. Je kan misschien al verloven en later trouwen. Maar alles binnen het kader van de islam. Als iemand bereid is te wachten de verplichtingen van de islam volgen, baard laat groeien,veel naar de moskee begint te gaan,kortom zich onderscheid als een echte moslim en geduldig kan wachten zonder te zeggen ik mis je ik wil bij je zijn en soortgelijke woorden(dit leidt tot opwekken van lusten) en je doet isthikara gebeden dan heb je insha'Allah een goede keuze. maar iemand die niet kan wachten, sex(dus ook kussen) voor het huwelijk heeft,je steeds wilt zien,je belt en mooie praatjes verkoopt dan moet je de keuze maken: of je denkt islamitisch en je bent eerlijk of je gelooft in het hollywood liefdesideaal en je doet verder. Insha'Allah dat wij allen goede echtgenoten voor elkaar zullen zijn

rachidabella
21-01-2004, 23:48
ZO DENK IK ER OOK OVER :goedzo:

Miss_wild
22-01-2004, 10:02
:goedzo: wollah je hebt volkomen gelijk, ik had een dilemma wat ook daarmee te maken had... maar....... ik heb mij keuze gemaakt en inscha allah is het de goede keuze.... if you love someone just let him go if he cames back he was yours if he don't...... he never was....

nasira22
22-01-2004, 22:44
ja wat moet ik hier nou over zeggen

lady_khadija
22-01-2004, 22:59

:goedzo: zoo, toch nog een jongen op dit forum met een goed verstand..... hier hoor je steeds meer: marokkaanse meisjes dit, marokkaanse meisjes dat.......

Anissa_bel
24-01-2004, 16:27
Was het altijd zo gemakkelijk ...... dan zou je voor alles direct een antwoord hebben he! Alles probeer je te doen via de regels van de islam , je probeert althans, maar toch moet je een persoon beter leren kennen vooraleer je een ja-woord geeft ! .....respectvol bedoel ik he...maar uiteindelijk is dit ook ten boze maar je kunt niet anders in deze periode! besleimma

qwatra
24-01-2004, 17:00
Origineel gepost door Sword_of_Islam Salaam Dikwijls twijfelen meisjes of degeen bij wie ze zijn wel de ware is. Vooral meisjes zijn het slachtoffer van verkeerd gelopen relaties hoewel beiden in fout zijn. heb je een relatie en wil je weten of hij de ware is? Stop dan deze haram relatie en zeg hem je hand te komen vragen. ben je nog jong, dan kan hij wachten. Je kan misschien al verloven en later trouwen. Maar alles binnen het kader van de islam. Als iemand bereid is te wachten de verplichtingen van de islam volgen, baard laat groeien,veel naar de moskee begint te gaan,kortom zich onderscheid als een echte moslim en geduldig kan wachten zonder te zeggen ik mis je ik wil bij je zijn en soortgelijke woorden(dit leidt tot opwekken van lusten) en je doet isthikara gebeden dan heb je insha'Allah een goede keuze. maar iemand die niet kan wachten, sex(dus ook kussen) voor het huwelijk heeft,je steeds wilt zien,je belt en mooie praatjes verkoopt dan moet je de keuze maken: of je denkt islamitisch en je bent eerlijk of je gelooft in het hollywood liefdesideaal en je doet verder. Insha'Allah dat wij allen goede echtgenoten voor elkaar zullen zijn beter kon ik het niet zeggen :goedzo:

Sword_of_Islam
24-01-2004, 20:08
Origineel gepost door Anissa_bel Was het altijd zo gemakkelijk ...... dan zou je voor alles direct een antwoord hebben he! Alles probeer je te doen via de regels van de islam , je probeert althans, maar toch moet je een persoon beter leren kennen vooraleer je een ja-woord geeft ! .....respectvol bedoel ik he...maar uiteindelijk is dit ook ten boze maar je kunt niet anders in deze periode! besleimma Kijk naar onze ouders. Hoe zij het gedaan hebben perfect volgens de islamregels. Kijk naar de westerse manier van relaties. Er zijn meer scheidingen dan huwelijken in belgie. de islamitische manier van huwelijk is de beste en zorgt voor het langdurige geluk Insha'Allah. Als een man iemand wenst te trouwen moet hij bij haar thuis de hand gaan vragen. Je ziet elkaar dan dus het is niet zoals westerlingen soms beweren een totaal vreemde want je hebt elkaar al gezien. In afwachting van een antwoord moet jouw vader en/of broers gaan informeren over de persoon. Is zijn Ighlaak goed? Is hij een goede moslim? Is hij veel in de moskee? Heeft hij een goede naam? En je moet vertrouwen op Allah. Als je isthaikhara doet en je doet du'a en je bent er 100% van overtuigd dat Allah je een goede keus doet maken(en je voldoet aan de regels voor aanvaarding van du'a) dan word je du'a aanvaard insha'allah. Je moet gewoon 100% vertrouwen hebben. Als een "vriend" die je wilt zegt ik wil met je trouwen ga je hem geloven en haram doen en als Allah zegt vraag mij want degenen die vragen zal ik geven dan gaan we twijfelen?