Bekijk originele versie : Met Mercedes naar sociale dienst, uitkering kwijt
Aicha_Kandicha1
21-01-2004, 19:53
Bron: Nu.nl
Met Mercedes naar sociale dienst, uitkering kwijt
Uitgegeven: 21 januari 2004 16:30
ROTTERDAM - Personen die in Rotterdam met een Mercedes naar de sociale dienst rijden om hun bijstand op te halen, lopen het risico de uitkering te verliezen. In het zogeheten 'autoproject' volgden ambtenaren in 2003 de gangen van 32 klanten met een dure auto. Negenmaal werd de uitkering stopgezet, drie keer volgde een strafrechtelijk onderzoek.
Dat zei woensdag M. Toet, de nieuwe directeur van de Rotterdamse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. "Het is misschien een klein project, maar we geven wel een belangrijk signaal dat fraude niet loont." Het initiatief krijgt dit jaar een vervolg.
soussiasaida
21-01-2004, 19:55
Soooooorrrrryyyy, hoor maar geef ze eens ongelijk!!
Het is toch belachelijk dat je in zo'n auto rijdt en dan nog scheinheilig je hand opsteekt voor bijstand.
Van mij mogen ze doorgaan!
Nou, ook dom, dan laat je je Bijstand toch gewoon op de giro storten?
Voor zo'n beetje geld kwam ik m'n bed niet eens uit, laat staan dat ik daar een knappe 12-cilinder voor opstart ...
Scottie.
Groot gelijk, aanpakken die mensen. Kennelijk kunnen ze een Mercedes kopen en onderhouden, dat terwijl andere uitkeringstrekkers nauwelijks hun hoofd boven water kunnen houden!
Origineel gepost door Scottie
Voor zo'n beetje geld kwam ik m'n bed niet eens uit, laat staan dat ik daar een knappe 12-cilinder voor opstart ...
Scottie.
Hmm Scottie dit had een Mocro eens moeten zeggen...dan piepte je toch ff anders!
Wat mij betreft mogen ze ook verder met deze actie gaan! Werken en zweten voor je geld :o
NADORGEKK
21-01-2004, 20:05
HET IS VERDOMME ONZE BELASTING!! DUS ZULKE MENSEN VERDIENEN DAT GELD NIET!!!!!!!!!! ZO DAT MOEST IK EFFE KWIJT
Als je ziek wordt krijg je ziektewet uitkering,
als je na 1 jaar nog ziek bent wordt dit wao,
als je werkloos wordt WW: dus tegen de tijd dat deze opgesoupeerd zijn ben je wel een aantal jaren verder en is die vette auto geen stuiver meer waard: De bijstand is het laatste vangnet van onze sociale zekerheid: je hoeft nog nooit gewerkt te hebben om bijstand te kunnen krijgen. In tegenstelling tot de eerder genoemde uitkeringen (de zogenaamde werknemersverzekeringen: betaal je zelf voor (verschil bruto netto loon). De bijstand wordt gefinancieerd door de belastingbetalers. Enfin de bijstand wordt door veel criminelen misbruikt: waarom? Iedereen in Nederland heeft een sofinummer: Sociaal fiscaal nummer: als je werkt ben je bekend bij de belasting dienst en dan krijg je een dikke blauwe envelop thuis: inkomstenbelasting: Ben je nou crimineel dan wil je niet dat ze een oogje op je houden (want En geen werk en geen uitkering: WAAR LEEFT IE DAN VAN??) dus vraag je een uitkering als dekmantel aan.
Origineel gepost door track
Zij die in de ww zitten, betaalden en betalen ook nu nog belastingen. Net om die ww te kunnen opbrengen.
Maar het gaat over de bijstand: sociale dienst: die wordt gefinancieer uit belastinggeld en daar hoeft de ontvanger nog nooit ene cent aan mee betaald te hebben
Mister_Ferrari
21-01-2004, 20:38
Mercedes 207D dubbelcabine kosten tegenwoordig bijna niets dus what's the point? :hihi:
sneakynawal
21-01-2004, 20:53
Origineel gepost door Scottie
Scottie.
:)
En waar denk jij dan dat de belastingsgelden vandaan komen?
Heeft de ontvanger dan volgens jou nooit belasting betaald?
Ik vraag me dan wel af hoe iemand het voor elkaar krijgt geen belastingen te betalen maar wel te genieten van de sociale voorzieningen. :confused:
Dat kan dus: bijstand is het sluitstuk op ons sociale zekerheidsstelsel: Je kan in principe vanaf je 18e een bijstand aanvragen zonder dat je ooit 1 euro aan belasting of sociale lasten te hebben bijgedragen.
MELILLENSE
22-01-2004, 00:47
Ruil hem gewoon in voor een Audi 8 of een BMW X5 en geen mens die er over struikelt....en als het dan toch nog teveel zou zijn, neem je gewoon ein wagen für das volk, van de 5e generatie.
MELILLENSE :belgie:
Ben benieuwd hoeveel geld dit de sociale dienst van rotterdam gaat opleveren.
In het verleden is uit onderzoek gebleken dat het BMW/mercedes verhaal in de bijstand toch een beteje broodje aap is
Origineel gepost door Dave202
lekker bij de hand dat er mercedis lui komen (uitkering halen). daardoor krijgen de mensen met echt weinig geld minder geld door die mercedis lui
Dat is inderdaad het probleem waar we tegen aan gaan lopen in Nederland: door het grote beroep op het sociale stelsel wordt dit onbetaalbaar: immers het geld moet ergens vandaan komen: bij de werkenden: die willen meer loon (want willen er netto niet op achteruit) en daardoor worden onze producten te duur op de wereldmarkt.
Klopt, alsof het grootste gedeelte mensen die in de ww zitten met een mercedes rijden. :rolleyes:
Ik denk eerder dat de sociale dienst er geld gaat insteken.
Veel gedruis om niks.
Track je snapt er geen bips van: de WW staat voor werkloosheidswet deze wordt verzorgd door het UWV uitvoeringsinstelling WerknemersVerzekeringen.
De sociale dienst verzorgt de bijstand (het vroegere ABW en nu heet het weer WWB).
UWV en sociale dienst zijn twee totaal verschillende instellingen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.