Bekijk originele versie : Franse rechter noemt hoofddoek mogelijke reden tot ontslag !!!
LYON - Vrouwen die op het werk een hoofddoek dragen, kunnen in Frankrijk door hun werkgever ontslagen worden, ook als ze geen rechtstreeks contact met klanten hebben. Dat heeft de arbeidsrechtbank in Lyon vandaag beslist.
De 22-jarige islamitische Fatima Amrouche had klacht ingediend nadat ze ontslagen was omdat ze weigerde haar hoofddoek af te doen tijdens de werkuren. Een werkgever heeft het recht om zijn personeel een bepaalde klederdracht op te leggen of te verbieden, besliste de rechter vandaag.
De moslimvrouw werd vorig jaar als telefoniste aangenomen bij het bedrijf Téléperformance. Al na twee maanden kreeg ze haar ontslag omdat ze hardnekkig weigerde de hoofddoek, die haar haren, oren en hals bedekte, af te doen. Amrouche trok daarop naar de arbeidsrechtbank. Ze eiste opnieuw aangenomen te worden en vroeg 5.000 euro schadevergoeding. De rechter bestempelde haar echter als een ,,vrouw met een stijfkoppige houding'' en wees de klacht af.
21/01/2004
Als dit geen "schoolvoorbeeld" is van discriminatie, dan weet ik het ook niet meer hoor :rolleyes:
:zwaai: Sword
AlHoceima_Leila
21-01-2004, 16:34
taz man slaat echt nergens op joh
babyvanbelisma
21-01-2004, 17:01
als dat sarcasme is track, drop it, it's not funny...
Dit lijkt me inderdaad discriminatie, waar gaat het heen?
Origineel gepost door sword
LYON - Vrouwen die op het werk een hoofddoek dragen, kunnen in Frankrijk door hun werkgever ontslagen worden, ook als ze geen rechtstreeks contact met klanten hebben. Dat heeft de arbeidsrechtbank in Lyon vandaag beslist.
De 22-jarige islamitische Fatima Amrouche had klacht ingediend nadat ze ontslagen was omdat ze weigerde haar hoofddoek af te doen tijdens de werkuren. Een werkgever heeft het recht om zijn personeel een bepaalde klederdracht op te leggen of te verbieden, besliste de rechter vandaag.
De moslimvrouw werd vorig jaar als telefoniste aangenomen bij het bedrijf Téléperformance. Al na twee maanden kreeg ze haar ontslag omdat ze hardnekkig weigerde de hoofddoek, die haar haren, oren en hals bedekte, af te doen. Amrouche trok daarop naar de arbeidsrechtbank. Ze eiste opnieuw aangenomen te worden en vroeg 5.000 euro schadevergoeding. De rechter bestempelde haar echter als een ,,vrouw met een stijfkoppige houding'' en wees de klacht af.
21/01/2004
Als dit geen "schoolvoorbeeld" is van discriminatie, dan weet ik het ook niet meer hoor :rolleyes:
:zwaai: Sword
Ik ben zeker tegen een verbod, maar de gedachte dat moslima's overal een hoofddoek kunnen dragen is ook een droom.
Sommige bedrijven hebben gewoon een dress-code, daar moet je gewoon, net als ik, aanhouden.
Je moet maar zo denken, als je van rechts komt heb je voorrang, voorrang moet je krijgen. Als je het opeist is de deuk je eigenschuld....
UITSTEKEND.
Dit geldt namelijk ook voor keppeltjes en opvallende dragen van kruizen.
Origineel gepost door track
Hte worden moeilijke en werkloze dagen voor vele moslima's.
Maar dames, hoofddoek zeker ophouden hoor. ;)
Doen we! Dan komen we toch lekker in de WW terecht...is ook niet slecht :rolleyes:
Origineel gepost door mereyem
ik hou mijn hart vast
die kafir gaan verderen verder in discriminatie...binnenkort mag de hoofddoek nergens meer.
dan zit er voor ons moslimas een oplossing op,en dat is ....niet werken..thuisblijven ofwel hoofddoek afzetten voor het werk....
wat een rare wereld
Ah joh maak je niet druk...nogmaals er is nog zoiets als de WW. En thuisstudie...kan allemaal :D
Prima toch, de man als kostwinner en de vrouw aan de haard.
Met de hoofddoek thuis blijven, terug naar die goede oude tijd.
Mar neen hoor, jij bent aan 't overdrijven.
Op straat mogen zij nog steeds hun hoofddoek dragen, en bij vele werkgevers is het ook nog toegelaten.
Maar zoals je zelf zegt, je kan op vraag van je werkgever ook de hoofddoek afzetten.
Dat is n beslissing die elk voor zich neemt.
Die vrijheid heb je hier. ;)
Vrijheid? Welk vrijheid?
Origineel gepost door goddeloos
Godsdienstige bezwaren worden niet erkend, wanneer deze tot werkloosheid leiden.
Resultaat: geen WW en ook geen Bijstand.
Dan met een rijke man trouwen en huisvrouwtje worden. Kortom...what's the point? Genoeg Mocro's die een topbaan hebben hoor daar maak ik me niet druk om :D
De vrijheid zelf te beslissen of je je werk opgeeft om een hoofddoek of niet.
Die werkgever zal er helemaal niet om malen als mevrouw haar hoofddoek bij het verlaten van de arbeidsplaats werd omdoet.
Maar zoals goddeloos aanhaalde, die ww, bedenkelijke zaak.
Toch maar effe nadenken wat het meest doorweegt.
Maar zij die hun job opgeven om hun hoofddoek overal en altijd te dragen, hebben mijn diepste respect.
Waarom? Ik als moslimzijnde maak me er niet druk over. Bedoel...nou en dan heb ik maar geen baan zo wat? Dan blijf ik toch lekker thuis. Heb ik straks tenminste tijd voor mijn kinderen en mannetje. Tja...optimistisch blijven that's the key!
Een financieel huwelijk dan maar, liefde is dan niet meer belangrijk. :D
Veel geluk met je rijke stinkerd. ;)
Haha, ooeh! Gevoelige snaar? Tja...zie je wat de wetten van NL doen...vrouwen verplichten om met rijke stinkerds te trouwen :D
Me no money
Me no care
Me go marry
A miljonair
If he die
Me no cry
Me go marry
A other guy
Nee geintje. Maar als ik trouw trouw ik uit liefde hoor :Iluvu:
Moslima87
22-01-2004, 15:15
Naar de wet die verbied hoofddoeken te dragen in openbare functies.
En een patroon kan inderdaad zelf beslissen of iemand voldoet aan de eisen binnen zijn bedrijf wat betreft kledij.
Deze vrouw heeft gekozen voor haar hoofddoek, boven haar betrekking.
Laat haar daar fier over zijn.
De patroon had geen behoefte aan een telefoniste met een hoofddoek.
Een werkgever heeft het recht om zijn personeel een bepaalde klederdracht op te leggen of te verbieden.
In deze zin zit alles vervat.
Bedrijven hebben hun kledingsvoorschriften voor bepaalde functies.
Is dus helemaal geen discriminatie, dat roept men steeds maar al te snel. :rolleyes:
Salaam ou alaikoem,
Als het geen discriminatie is dabn vraag ik me af wat het wel is???
je kan nu wle gaan lopen te ontkennen dat het geen vorm van discriminatie is maar dta is het dus wel!
Haar hoofddoek belemert haar werk niet ....
En waarom in die 2 maanden kon ze gewoon daar wel ten dienst zijn???
Ik denk niet dat een hoofddoek je doof maakt en je dan niet meer een telefoon kan opnemen hoor...
Want dan geef ik hem het recht om haar te ontslaan!
Als frankrijk instaat is om de hoofddoeken af te schafen dan moet hij ook de pijpenkrullen van joden afschaven en de stip op een voorhoofd van een hindoe!!!
Dan heerst er geen discriminatie meer!!!
tegenwoordig worden wij moslims gewoon niet meer met rust gelaten.
Er is altijd wel weer wat waar ze over te klagen hebben!
Subhana Allah!
En ik moet er nog bij zeggen dat ik het heel knap vindt van de werknemer om haar hoofddoek toch niet af te doen en zelf naar de rechter ermee is gestapt al heeft het niet goed voor haar kant uitgepakt helaas:(
Moge Allah insha Allah ons bij staan en ons redden van het Hellse vuur amien.
Wa salaam ou alaikoem :zwaai:
sweetmaroccia
25-01-2004, 14:36
het is niet de hoofddoek die ze niet willen maar de ISLAM WILLEN ZE NIET !!! maar alhamdulilah de islam word steeds groter !! peace ====> tachelhit
aSunnyFriend
21-02-2004, 12:20
hey dave...ik ben nederlander en Moslim....dat kan ook he..dit is mijn land en ik verkies om Moslim te zijn als je dat niet aanstaat dan heb jij een probleem....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.