Bekijk originele versie : te goed gekleed ...
Willemien
21-01-2004, 16:16
'Goedgeklede vrouw kan geen slachtoffer mishandeling zijn'
BARCELONA - Een man die voor de rechter moest komen omdat hij zijn vrouw zou hebben mishandeld, is vrijgesproken omdat de vrouw "te goed gekleed was om een slachtoffer te kunnen zijn van huiselijk geweld", meldden Spaanse media woensdag.
Bovendien vonden de rechters het feit dat de vrouw bij haar man was weggelopen"niet passen bij de angst en het gebrek aan initiatief dat zo karakteristiek is voor mishandelde vrouwen". "Latifahs verschijning tijdens het drie dagen durende proces - zeer verzorgd, elke dag anders gekleed, met ringen, armbanden, mooie oorbellen en een grote bril - past niet in het profiel van een vrouw die bloot heeft gestaan aan maandenlange agressie", zo citeerden de krant El Mundo en de radiozender Cadena Ser het vonnis.
De vrouw, Latifah Daghdagh, vertelde tijdens de zitting dat zij op haar zeventiende tegen haar wil was uitgehuwelijkt en naar Spanje gebracht was. Daar was zij door haar man opgesloten en geslagen. Na zes maanden slaagde zij erin te ontsnappen en in een blijf-van-mijn-lijfhuis onderdak te vinden. Een arts onderzocht haar en constateerde dat zij onder de blauwe plekken zat. Maar het hof vond dat er niet voldoende bewijs was voor de verantwoordelijkheid van Latifahs man daarvoor.
:confused:
Dit is toch belachelijk ??????? Of niet soms ...
AlHoceima_Leila
21-01-2004, 16:32
ghahahahah heel erg belachelijk kan je wel zeggen :D :maf2:
Ze had een hoofddoekje moeten dragen ;)
:zwaai: Sword
Origineel gepost door Willemien
BARCELONA - Een man die voor de rechter moest komen omdat hij zijn vrouw zou hebben mishandeld, is vrijgesproken omdat de vrouw "te goed gekleed was om een slachtoffer te kunnen zijn van huiselijk geweld", meldden Spaanse media woensdag.
Bovendien vonden de rechters het feit dat de vrouw bij haar man was weggelopen"niet passen bij de angst en het gebrek aan initiatief dat zo karakteristiek is voor mishandelde vrouwen". "Latifahs verschijning tijdens het drie dagen durende proces - zeer verzorgd, elke dag anders gekleed, met ringen, armbanden, mooie oorbellen en een grote bril - past niet in het profiel van een vrouw die bloot heeft gestaan aan maandenlange agressie", zo citeerden de krant El Mundo en de radiozender Cadena Ser het vonnis.
De vrouw, Latifah Daghdagh, vertelde tijdens de zitting dat zij op haar zeventiende tegen haar wil was uitgehuwelijkt en naar Spanje gebracht was. Daar was zij door haar man opgesloten en geslagen. Na zes maanden slaagde zij erin te ontsnappen en in een blijf-van-mijn-lijfhuis onderdak te vinden. Een arts onderzocht haar en constateerde dat zij onder de blauwe plekken zat. Maar het hof vond dat er niet voldoende bewijs was voor de verantwoordelijkheid van Latifahs man daarvoor.
geen intresse, vrouwen intresseren me niet.
Ik heb nu al spijt dat ik gereageert heb :cool:
Origineel gepost door rnaj
:eek:
Vrouwen zouden jou juist wel moeten interesseren:onderzoek heeft bewezen dat homo-emancipatie hand-in-hand gaat met vrouwenemancipatie. Kijk maar naar de landen waar vrouwen goed geemancipeerd zijn: daar is ook een grote accepteatie van homo's en andersom klopt het ook: waar vrouwen het minder hebben zijn homo's ook het klosje.
Vrouwen zouden juist jou wel moeten interesseren!!
Origineel gepost door henray
Vrouwen zouden jou juist wel moeten interesseren:onderzoek heeft bewezen dat homo-emancipatie hand-in-hand gaat met vrouwenemancipatie. Kijk maar naar de landen waar vrouwen goed geemancipeerd zijn: daar is ook een grote accepteatie van homo's en andersom klopt het ook: waar vrouwen het minder hebben zijn homo's ook het klosje.
Vrouwen zouden juist jou wel moeten interesseren!!
Henray, Daar heb ik geen onderzoek voor nodig, lijk tme redelijk logisch dat de emancipatie van de ene groep de emanciaptie van de andere groep ondersteund, of dit nou homo's vrouwen, buitenlanders zijn maak tniet zoveel uit.
het zijn helaas anderen die het nog niet helemaal in de gaten hebben
Origineel gepost door Corrie
Ik doe mee, vind de homo discussie inmiddels wel uitgekauwd, het is niet interresant meer.
Ik irriteer mezelf door erop te reageren, omdat het toch alleen maar een eindeloze herhaling kan zijn van wat al 1000 keer is gezegd...
Dus ik vind het een goed plan!
Maar jullie zijn wel grappig en werken op mijn lachspieren. Eerst gaan we het er niet over hebben (ik heb het er trouwens nooit over, by the way, ik vind die discussies hoogst oninteressant), en vervolgens doen een aantal mensen niet anders.
Heb je al een zinnig onderwerp bedacht, waar we een nuttige discussie over kunnen voeren ?
SabroenDjamiel
21-01-2004, 22:56
Ja zit eigenlijk wel een kern van waarheid in....Een vrouw die er elke dag van langs krijgt die gaat niet opgetut een rechtszaal in....Althans ik zou het nie in mn hoofd halen....Gewoon sober gekleed is het beste....Die vrouw was gewoon een beetje dom ;)....
MELILLENSE
21-01-2004, 23:30
Daghdagh....betekent dat in het berbers niet kilie kilie , je weet wel, wanneer je zo'n klein kind kietelt waarbij het schatert van het lachen en zijn lach zo aanstekelijk werkt op je spieren....enfin, soit, dit terzijde.
Gebaseerd op de zeer karige informatie is het moeilijk uit te maken wat er juist fout is gelopen...Dé fout die deze dame in eerste instantie heeft begaan, is te trouwen tegen haar zin. Er bestaat in de islamitische rechtsspraak een duidelijke wet dat zegt dat een huwelijk pas geldig is wanneer de beide partners akkoord gaan met het huwelijk...de vrouw heeft te allen tijde het recht om een huwelijkspartner te weigeren wanneer hij haar niet aanstaat.
Ten tweede zijn er tal van gevallen bekend waarbij de huwelijkspartner uit - in dit geval - Marokko, zowel man als vrouw, de biezen neemt van zodra hij of zij legaal voet aan wal heeft gezet in Europa...men spreekt in dit geval van een schijnhuwelijk of een huwelijk met voorbedachte rade van de partner die iets anders in het achterhoofd heeft, dan levenslang trouw te blijven aan zijn/haar echtgeno(o)t(e). Alle tactieken om de eerlijke partner in diskrediet te brengen zijn dan goed om het eigenlijke doel te bereiken....
Ten derde, indien de man in kwestie ontegensprekelijk de bewezen dader is van de slagen en verwondingen op zijn echtgenote zonder zelf in gevaar te zijn geweest, dan heeft deze man geen enkele reden om zijn wangedrag te verechtvaardigen....elke man die zijn vrouw bont en blauw slaat, verdient een straf in verhouding tot zijn wandaden. Als man sla je geen vrouwen, zelfs al zou zij over de (toelaatbare) schreef gaan...de gemiddelde vrouw is veel emotioneler dan de man; bij een echtelijke ruzie is het dus zaak dat tenminste één van beide partners zich niet laat vangen door negatieve emoties die tot verkeerde handelingen kunnen leiden. Als een vrouw emotioneel van streek is, is de beste oplossing haar emotioneel tot kalmte brengen...soms door woorden, soms door haar even alleen te laten of nog, door gewoon(?) naar haar te luisteren en haar boodschap te ontcijferen...
MELILLENSE :belgie:
MELILLENSE
22-01-2004, 00:07
Origineel gepost door goddeloos
Ten eerste: Deze Belgische moslim kan beter maar nooit enige connectie aangaan met een tijdgenoot van de vrouwelijke kunne (om harentwil).
Ten tweede: De emotie van de man is i.t.t. die van de vrouw destructief van aard en derhalve is het van de zotte om te spreken over het 'tot kalmte' brengen van de vrouw. De kerels moet je hebben!
Ten derde: de uitdrukking 'het ontcijferen van haar boodschap' duidt op een achterlijke geesteshouding t.o.v. de vrouw, die misschien in de islamitische cultuur nog steeds geaccepteerd wordt. Mannen in het westen weten inmiddels wel beter.
Beter is te stellen, een westerse moslim....waarbij de nadruk op moslim ligt. Belg, Nederlander, Spanjaard, Italiaan, Fransman...het is maar een document en een hoopje goddeloze wetten die ervoor zorgen dat je stopt wanneer het rood is en doorloopt wanneer het groen is...voor de goede orde, zeg maar...wat ook geen probleem is voor een moslim, zolang ze niet in strijd zijn met het goddelijke.
De emotie van de man is helemaal niet destructief, goddeloos, zeker niet in het westen waar je toch goed moet kijken of je wel met een man dan wel een vrouw te maken hebt...een nieuw westers individu, geslachtsloos en in sommige gevallen besmettelijk...
Het ontcijferen van de gedachten van een vrouw moet je bekijken in de context Waarom vrouwen niet kunnen kaartlezen en mannen niet kunnen luisteren...heeft dus bitter weinig te maken met je islamofobie en je onwetendheid...Islam is een achterlijke cultuur (je hoeft hem niet na te zeggen, hoor, hij is weg, foetsie, finito, kaput, rot,...door een man uit het westen die het beter wist), zegt al genoeg over hetgeen je weet over de Islam....moslims zijn waarschijnlijk ook een volk in jouw ogen? Het zal wel eigen zijn aan goddelozen....nu ja, veel heb je er als mens toch niet aan.
Tot zover off-topic.
MELILLENSE :belgie: , een westerse moslim
MELILLENSE
22-01-2004, 01:01
Je zou haast zeggen dat Nederlanders harteloos zijn, sommige toch, die zelfs geen interesse meer tonen voor hun moeder....de belangrijkste vrouw in iemands leven, althans voor een gelovige.
Toch maar liever de islamitische waarde....
Origineel gepost door MELILLENSE
Je zou haast zeggen dat Nederlanders harteloos zijn, sommige toch, die zelfs geen interesse meer tonen voor hun moeder....de belangrijkste vrouw in iemands leven, althans voor een gelovige.
Toch maar liever de islamitische waarde....
Melillense, valt wel mee hoor en daarbij weet ik niet zeker of ik DE maatstaf ben voor de Nederlander.
Ben over het algemeen zeer aardig tegen vrouwen, zeker tegen mijn moeder. Ben met haar op vakantie geweest. dat doen de meesten niet meer als ze zelf 36 zijn en hun moeder 74.
en verder sla ik geen vrouwen, niet uit principe maar ik sla gewoon nooit :)
MELILLENSE
22-01-2004, 01:22
Melillense, valt wel mee hoor en daarbij weet ik niet zeker of ik DE maatstaf ben voor de Nederlander.
Ben over het algemeen zeer aardig tegen vrouwen, zeker tegen mijn moeder. Ben met haar op vakantie geweest. dat doen de meesten niet meer als ze zelf 36 zijn en hun moeder 74.
en verder sla ik geen vrouwen, niet uit principe maar ik sla gewoon nooit :)
Hopelijk realiseer je je ook dat je moeder er elke dag is...niet alleen maar tijdens de vakantie, tijdens ker(st)mis, tijdens de pesach, of tijdens een verjaardag...
Maar je hebt gelijk, vele ongelovigen zien hun moeder niet meer staan wanneer ze oud is en hen tot last is geworden, terwijl ze vergeten dat ze niet eens 1 seconde kunnen vergoeden van de pijnscheut die ze heeft moeten verdragen toen ze nog in haar schoot zaten.
Slaan is soms goed, mits het een boodschap inhoudt en het individu er geen blijvende littekens aan overhoudt, bijvoorbeeld wanneer kinderen iets mispeuteren....
Wanneer ben je niet aardig tegen vrouwen? Als ze jou te dicht benaderen?
Origineel gepost door MELILLENSE
Hopelijk realiseer je je ook dat je moeder er elke dag is...niet alleen maar tijdens de vakantie, tijdens ker(st)mis, tijdens de pesach, of tijdens een verjaardag...
Maar je hebt gelijk, vele ongelovigen zien hun moeder niet meer staan wanneer ze oud is en hen tot last is geworden, terwijl ze vergeten dat ze niet eens 1 seconde kunnen vergoeden van de pijnscheut die ze heeft moeten verdragen toen ze nog in haar schoot zaten.
Slaan is soms goed, mits het een boodschap inhoudt en het individu er geen blijvende littekens aan overhoudt, bijvoorbeeld wanneer kinderen iets mispeuteren....
Wanneer ben je niet aardig tegen vrouwen? Als ze jou te dicht benaderen?
Eerlijkheids halve moet ik wel bekennen dat ik niet echt een familie man ben, dat zal wel iets met noord europa te maken hebben. In de zuiderlijker landen, zijn familie banden veel hechter, zou niet weten wat beter of slechter is. Moet er niet aan denken dat ik iedere dag met mijn broers zou moeten optrekken....
Op een of andere mannier vinden vrouwen het wel leuk om bij mij in de buurt te zijn, dat schijnt een eigenschap van mijn "soort" te zijn.
En "te dicht benaderen" is al in jaren niet meer gebeurd, maar in voorkomende gevallen leg ik altijd netjes uit dat ze hun energie beter in iemand anders kunnen steken....
samira1989
22-01-2004, 09:38
het is toch belachelijk ze moeten niet naar de de kleding kijken maar of ze blauwe plekken en zo heeft ze loopt toch niet zomaar weg van haar man of niet soms ????
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.