Bekijk originele versie : Kan je wel terug.......
Hallo allemaal,
Ik wil graag van (alleen marokkaanen)kunnen we wel terug forever naar marrokko?. we voelen zich (meest van ons) niet thuis
veel kritiek over onze cultuur, geloof en normen en waarden racism discriminatie ......etc etc. alles wat we doen of denken is volgens de meest NL's niet goed of niet goed genoeg
Ik wil graag van jullie wetten.
wil je wel terug en jou toekomst bouwen in marrokko? de vraag nog is KAN je?
wil je terug of niet graag WAAROM?
wat zijn de "consequences"
:Iluvu:
babyvanbelisma
21-01-2004, 11:45
Als je wilt, kun je alles....Het is maar net wat je ervoor over hebt....
Ik ga niet liegen, maar ik wil dus echt niet terug naar Marokko (voor altijd). Kijk Marokko is een heel mooi land, dat zul je mij niet horen ontkennen. Maar die mensen daar :jammer: Ken je de goede mensen niet in Marokko, dan kom je nergens. Sorry, maar dan blijf ik toch veel liever in Nederland waar iedereen (de meeste) gelijke kansen hebben
Origineel gepost door babyvanbelisma
Als je wilt, kun je alles....Het is maar net wat je ervoor over hebt....
ik wil graag reacties van mensen die direct hebben mee te maken. ik weet dat je weet veel onze cultuur maar je mist het gevoel van teleurstellen , angst,stress, discriminatie en de verdwalling van somige buitenlanderse in NL,
vooral als je absolutly geen fout maakt of geen kwaad doet in deze land, je werkt je betaald belasting, etc etc :Iluvu:
hassouna
21-01-2004, 12:15
Origineel gepost door wraak
wij bezitten geen grond op deze aarde wij zijn allemaal gasten hier op deze aarde alles behoort tot ALLAH dus het maakt toch niet uit waar je naartoe gaat.dus waar je ook naartoe gaat als je je maar op je gemak voelt.
voel je je op je gemaak?
ik ben dat politieke gelul over mijn rug hier zat. dus ik ga geld maken en oprotten hier.
babyvanbelisma
21-01-2004, 12:38
Origineel gepost door Ghribe
ik wil graag reacties van mensen die direct hebben mee te maken. ik weet dat je weet veel onze cultuur maar je mist het gevoel van teleurstellen , angst,stress, discriminatie en de verdwalling van somige buitenlanderse in NL,
vooral als je absolutly geen fout maakt of geen kwaad doet in deze land, je werkt je betaald belasting, etc etc :Iluvu:
Je hebt gelijk, ik ken die gevoelens niet. Ik vind het heel erg dat jullie die wel kennen en ik wou dat het anders was.....:(
Origineel gepost door Ghribe
Hallo allemaal,
Ik wil graag van (alleen marokkaanen)kunnen we wel terug forever naar marrokko?. we voelen zich (meest van ons) niet thuis
veel kritiek over onze cultuur, geloof en normen en waarden racism discriminatie ......etc etc. alles wat we doen of denken is volgens de meest NL's niet goed of niet goed genoeg
Ik wil graag van jullie wetten.
wil je wel terug en jou toekomst bouwen in marrokko? de vraag nog is KAN je?
wil je terug of niet graag WAAROM?
wat zijn de "consequences"
:Iluvu:
Waarom niet?
Alsik de middelen ervoor heb dan zou ik wel terug gaan:)
Origineel gepost door papa
Ik zou niet weten wat ik in Marokko zou moeten, ook als ik geld zou hebben. Vijfhonderd euro in de maand is genoeg om van te leven aangezien ik een eigen huis bezit daar. Alleen werd het al eerder gezegd: de mensen daar en hun verschrikkelijke mentaliteit...Dat is mij een doorn in het oog en ik vind het zo jammer want Marokko is een prachtig land qua natuur, veel mooier dan Nederland...
beter dan hier en overal voor aangekeken worden
hassouna
21-01-2004, 14:25
Origineel gepost door Grover
beter dan hier en overal voor aangekeken worden
gelijk heb je vriend maar maar je moet geld hebben om iets te doen daar,
Ik begrijp somige mensen echt niet, die hebben geld zat echt zat en ze kunnen niet terug waarom?
geen idee.
daar is ook veel problemen, alleen die zijn niet zo belachlijk en onverstandig.
als het zo doorgaat in NL iederen wordt ziek . ik bedoel psychishetcccc
IFRIQUIA
21-01-2004, 23:15
slecht mensen heb je overal dus niet slap zitten praten je wilt of je wilt niet !!!!
bekijk het ook in de ogen van maroks in marokko komt ie/zij weer stoer doen in de zomer... dus kijk in de spiegel als je cool bent zijn marocs in marocco heel cool en relaxed doe je stoer dan ben je de pineut.....maar zij zijn bikkel en jij een watje .
Zelfkritiek
21-01-2004, 23:38
Ondankbare zwijnen! Je ouders hebben jaren geleden van de Nederlandse overheid de kans gekregen een beter bestaan op te bouwen hierzo, ga je weer lopen zeiken...
Is het hier nu werkelijk zo vreselijk slecht? Ik weet best dat het momenteel als Marokkaan niet de aller gemakkelijkste tijd is, maar dat is iets van de laatste 10-15 jaar. Slecht imago? Daar had de eerste generatie Marokkanen in ons land geen last van. Denk daar maar eens over na, en kijk eens goed in de spiegel. Wat is er de afgelopen 10-15 jaar fout gegaan?
Als je die vraag alleen maar kunt beantwoorden door anderen de schuld te geven en niet in de spiegel te kijken, dan is het inderdaad beter om te overwegen te verhuizen naar Marokko!
Zelfkritiek
21-01-2004, 23:51
Origineel gepost door Chamsedin
Eyy zwijn is dat jou land nee profiteren en opzouten naar je eigen land klaar.
Jij mag zoveel passpoorten hebben als je wilt je blijft en bent een kU T Marokkaan.
Niemand accepteerd jou als een volwaardige mens of burger in dit land alleen eenoaar extreme linkse idioten.
Ze hebben een enquete gehouden in mijn klas en het bleek dat meer dan 90% op een rechtse partijn zou stemmen 90 van die zou op LpF stemmen..
Wat een tolerantie en verdraagzaamheid in deze zo welvarende land.
Opzouten naar je eigenland allochtoon zelfs hielenlikkers als jou zijn hier niet gewaardeerd
Dus profiteren is okay? Maar als je daardoor een slecht imago zou krijgen, dan is dat niet (deels) je eigen schuld?
Nogmaals, kijk in de spiegel en durf jezelf te vragen of het echt zo vreselijk vreemd is dat een deel van de autochtone bevolking hierzo genoeg heeft van (sommige) Marokkanen??
sneakynawal
21-01-2004, 23:55
Ik zit hier goed!
Origineel gepost door sneakynawal
Ik zit hier goed!
Het gaat hierover terug keer naar Marokko, ik hoorde laatst dat 75% van de 3e generatie niet meer of nauwelijks arabisch of berbers spreekt....
Zoals n Nederland wel gebleken is, is taal een belangrijk item om te intergreren.
Ook vraag ik mij af waar ze naar terug willen, heb altijd begrepen dat de meeste gast arbeiders uit de arme streken van Marokko afkomstig zijn.
Die gebieden zijn vast leuk om op vakantie te gaan, maar of het ook leuk is om daar te wonen. Ik vraag het mij af.
Over vakantie gesproken, wie is er bereidt om mij marokko te laten zien...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.