Bekijk originele versie : Balkenende is een vuile klojo!
killalot
20-01-2004, 22:43
Ik wil gewoon heel even mijn frustaties kwijt want het kan zo niet langer doorgaan.
Ik was vandaag bij kennissen, die ik al heel lang niet had gezien. Ik schrok ervan hoe ze op dit moment leefden. Echt in armoede, ze kunnen niet eens rondkomen, ze hebben net 700 euro per maand te besteden en hadden zelfs al een lening aangevraagd bij de kredietbank omdat deze familie het anders gewoon niet redt.
Ik had een heel gesprek met de moeder en het een en ander werd me nu pas duidelijk. Balkenende steelt gewoon ons geld.
Wij maar betalen! Ja vooruit, maak de ziekenfondspremie maar lekker twee keer zo duur.
Door die euro is alles ook onbeschoft duur geworden. Koste vroeger een bakje koffie bij de V&D 1,80, nu betaal je er gerust 2 euro voor. Meer dan 2 x zo duur dus!
Balkenende en de rest van de regering hebben het goed voor mekaar. Onze belasting, daar gaan hun van op vakantie. Over 4 jaar heeft ie al zijn zakken gevuld met ons geld maar dan is het te laat want ik weet nu al dat de mensen dan pas in opstand komen. Op dit moment hebben maar weinig mensen in de gaten hoe slecht de situatie al is en nog slechter gaat worden. De economie zal instorten, nederland zal failliet gaan als wij zelf geen actie gaan ondernemen.
De rijken worden rijker, de middenstand en de armen alleen maar armer. Ja Balkenende, gooi er maar weer een premie tegen aan. Je vind het vast en zeker nog leuk ook om ons te zien verloederen, nou ik hoop dat ze je eens een keer flink op je lelijke hoofd rammen.
Als laatste Beatrix. Onze gut toch. Het enigste wat ze hoeft te doen is een beetje zwaaien, en ze heeft de duizendjes weer binnen. Ik kan het niet langer aanzien hoe zij loopt te wuiven en te huppelen op staatsbezoeken in het buitenland, zodat alle mensen in het buitenland denken dat hier in nederland alles koek en ei is. En dat terwijl het hard achteruit gaat hier, zonder dat veel mensen het in de gaten hebben!
Zo dat is er uit. Eindelijk...
Opgelucht, nu je frustratie eruit is.... :D maar ik denk dat met jou meerdere mensen je mening wel enigszins delen, het is allemaal wel erg duur en er wordt overal maar in gesneden. Ewa ja Insch Allah gaan we gauw weer betere tijden tegemoet
:zwaai:
Zeggen de woorden "Economie dip en inflatie" jou wat?
Niet alle inflatie kun je afschuiven op een parlement, sorry maar jouw stelling komt op mij nog al kortzichtig over.
Een familie daar slechts van 700 euro per maand leeft... Sjah dat komt er van als je niet fatsoenlijk je handen uit de mouwen steekt, en op een stoel zit om uitkering te trekken. Noeste arbeid wordt nog altijd beloond met een minimum van 1200 euro per maand. ;)
Nou, maar we wonen hier met 16.000.000 mensen, het moet toch ergens van betaald worden; het is blijkbaar allemaal te duur geworden.
In Nederland, van oorsprong een agrarisch land, zeggen we dan: "Vele varkens maken de spoeling dun.
Scottie, kistvarken.
killalot
20-01-2004, 22:55
Origineel gepost door Heiba
Zeggen de woorden "Economie dip en inflatie" jou wat?
Niet alle inflatie kun je afschuiven op een parlement, sorry maar jouw stelling komt op mij nog al kortzichtig over.
Een familie daar slechts van 700 euro per maand leeft... Sjah dat komt er van als je niet fatsoenlijk je handen uit de mouwen steekt, en op een stoel zit om uitkering te trekken. Noeste arbeid wordt nog altijd beloond met een minimum van 1200 euro per maand. ;)
oohjah? en wie wil jij dan zeggen dat er voor zorgt dat 1000den gezinnen in de problemen zijn gekomen?
by the way: deze familie krijgt inderdaad een uitkering. maar jij kent de situatie niet. er zijn nog altijd mensen die niet kunnen werken heiba. om een of andere reden. en als jezelf in die situatie zat en van die 700 euro je huur, gas water en lichtr, telefoon en verzekeringen en ook nog eens boodschappen moet betalen piep je wel anders!!!
Origineel gepost door killalot
oohjah? en wie wil jij dan zeggen dat er voor zorgt dat 1000den gezinnen in de problemen zijn gekomen?
by the way: deze familie krijgt inderdaad een uitkering. maar jij kent de situatie niet. er zijn nog altijd mensen die niet kunnen werken heiba. om een of andere reden. en als jezelf in die situatie zat en van die 700 euro je huur, gas water en lichtr, telefoon en verzekeringen en ook nog eens boodschappen moet betalen piep je wel anders!!!
Het zijn altijd de goeden die onder de kwaden lijden.
killalot
20-01-2004, 22:58
Onze staats schuld is niet voor niks zo hoog op dit moment! een tijd geleden waren we bijna van die staatsschuld af en nu is ie alweer een flink bedrag. En wij maar betalen nondeju!
OneSolution
20-01-2004, 23:13
Economische dip is ontstaan door foute investeringen..dus niet de schuld van de onderlaag van de samenleving..
Verder is het zo dat in deze tijd van 'economische malaise' de rijken er nog steeds wel bij varen. EN eerlijk zou zijn als Balkenende en zijn posse het geld dat ze 'nodig' hebben gaan halen bij de mensen die het kunnen missen.
Als het goed gaat met de economie hebben we dat te danken aan de rijken..als het slecht gaat is dat de schuld van de armen.
Wat er nu gewoon gaande is: Nederland wil concurreren met de lage-lonen landen (lees oostblok) nu Europa '1' is. vandaar dat het sociale stelsel naar de knoppen geholpen wordt (iets waar jarenlange strijd aan vooraf is gegaan). Het zijn het Kapitalisme en het neo-liberale beleid die momenteel hoogtij vieren.
En als je er tegen bent dan moet je er wat aan doen..de alternatieven zijn grenzeloos. In tegenstelling tot wat menigeen schijnt te denken; is het niet nou eenmaal zo. En kan je er wel degelijk wat aan doen.
Echt in armoede, ze kunnen niet eens rondkomen, ze hebben net 700 euro per maand te besteden en hadden zelfs al een lening aangevraagd bij de kredietbank omdat deze familie het anders gewoon niet redt.
Ga voor je dit gelooft eerst eens na wat de minimumuitkeringen zijn. En vraag meteen ff hoeveel deze mensen opsturen naar thuisland, en/of geven aan moskee en andere religieuse zaken.
OneSolution
20-01-2004, 23:36
de minimumuitkering voor gehuwden onder de 65 is zo'n 1100 bruto volgens mij kom je dan netto wel op zo'n 700 á 800 euro uit.
EN daar kan je zelfs als Atheïstische ariër volgens mij nauwelijks van rond komen als je kijkt dat de gemiddelde huur in amsterdam bijv. van een kleine 3 kamerwoning €350 bedraagt en dan hebben we het over 'sociale' huur.
Maar ach als je maar hard genoeg werkt krijg je wat je toekomt, aangezien iedereen gelijke rechten en kansen heeft in de hedendaagse maatschappij. Als je het niet red heb je aan je eigen luie zelf te danken.
Mijn vraag was, hoeveel staan ze af aan de moskee/andere religieuse verplichtingen en of naar het thuisland?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.