Bekijk originele versie : Positie van de marokanen
Salahedine
20-01-2004, 22:25
Ahlan wa sahlan ...ik heb gezien dat de marokanen hierzo wel erg kritiek op elkaar hebben,niet echt handig....marokkaan kraakt marokkaan hoeveel staat het voor nederland...1-0 terwijl uiteindelijk, als er iets aan de hand is staan zijn we allemaal 1.... maar ik wou weten van mensen....zijn er nog mensen die kunnen vertellen waar we wel goed in zijn, in plaats van alleen zeggen.....we zijn niet goed in klok kijken, daarom zijn we altijd te laat, de meisjes zijn hoeren..... marokaan haat dit, marokkaan haat dat, t word tijd dat het een beetje veranderd hier zo....ik dacht dat deze site bedoeld was, om vragen waar je best wel mee zit, of meningen over de maatschapij te discuseren en niet elkaar zwart te maken.... en als we een top 5 zouden maken van de 5 bekendste allochtonen gemeenschap in nederland, begint iedereen met marokaan, niet zo zeer dat we een goede naam hebben, maar om een heeeelee andere reden....
als ik het verkeerd zie, laat het me ff horen, als ik het goed zie, vertel me wat de marokanen hierzo wel goed kunnen
Nou, ik vind politici van Marokkaanse afkomst vaak erg duidelijk en genuanceerd over allerlei zaken praten. Gisterenavond die man met bril, prima, zowel inhoudelijk als hoe hij het allemaal zei en uitlegde.
Met name die leraar, ik kan niet op z;n naam komen, die onlangs in gesprek was met Hirshi Ali, die man heeft een beetje een grote neus en heel donker haar, ik vind hem heel goed: goed Nederlands, helder in z'n uitleg en met kennis van zaken.
En de verdovingsverpleegkundige in het Andreasziekenhuis, Abdel, die vond ik goed.
En die maker van die film, Zoef, Zoef, Habibi, die sprak lekker vlot en met enthousiasme over z'n film. Na twee minuten had ik al niet eens meer in de gaten dat hij een Nederlander van Marokkaanse afkomst is.
Ook Aziz, die mij laatst een veel te jeugdige broek aansmeerde deed dat heel charmant en heel professioneel.
Scottie, hotpants.
Ole_Guapa
21-01-2004, 00:28
Origineel gepost door Salahedine
Ahlan wa sahlan ...ik heb gezien dat de marokanen hierzo wel erg kritiek op elkaar hebben,niet echt handig....marokkaan kraakt marokkaan hoeveel staat het voor nederland...1-0 terwijl uiteindelijk, als er iets aan de hand is staan zijn we allemaal 1.... maar ik wou weten van mensen....zijn er nog mensen die kunnen vertellen waar we wel goed in zijn, in plaats van alleen zeggen.....we zijn niet goed in klok kijken, daarom zijn we altijd te laat, de meisjes zijn hoeren..... marokaan haat dit, marokkaan haat dat, t word tijd dat het een beetje veranderd hier zo....ik dacht dat deze site bedoeld was, om vragen waar je best wel mee zit, of meningen over de maatschapij te discuseren en niet elkaar zwart te maken.... en als we een top 5 zouden maken van de 5 bekendste allochtonen gemeenschap in nederland, begint iedereen met marokaan, niet zo zeer dat we een goede naam hebben, maar om een heeeelee andere reden....
als ik het verkeerd zie, laat het me ff horen, als ik het goed zie, vertel me wat de marokanen hierzo wel goed kunnen
Als ik je verhaal goed heb begrepen, vind jij dat Marokkanen elkaar niet moeten "afvallen"
"want dan is het 1-0 voor Nederland".
Ik wist niet dat er oorlog was tussen Nederland en Marokkanen.
Wat ik wel weet is dat heel veel Nederlanders vooroordelen over
Marokkanen en de Marokkaanse cultuur hebben, en ook over de
islam.
Wat ik helaas ook constateer is dat veel Marokkanen daardoor
in de verdediging gaan. Lekker met z'n allen kankeren over hoe
rot het hier is, hoe stom die kaaskoppen enz.
Ik vind het juist heel positief dat sommigen juist de discussie
met elkaar aan durven te gaan. Niet met z'n allen één front vormen tegen de kaasjes en roepen dat ze gediscrimineerd worden, maar daadwerkelijk met elkaar inhoudelijk discussiëren
en moeilijke onderwerpen niet uit de weg gaan.
Dat geeft de burger moed.
:zwaai:
volgens mij is het eerste inderdaad goed begrepen, vooral het begin, dat als een Marokaan een Markaan knalt, 1-0 voor Nederland, tenminste 1 Marokaan minder, en het is niet oorlog tussen Nederland en Marokko het is dat de Marokaan zich niet van de top 5 weg haalt, door hun zelf nog eens te kraken en haten onderling, en tuurlijk is het geen probleem dat we onderling discuseren, maar op de manier van hoe het gaat hier, Marokaase meisjes zijn hoeren, jongens zijn flesser, Marokanen stelen....het kan toch ook anders....of zie ik het verkeerd...???
Jeblia_Tetouania
21-01-2004, 11:36
je hebt wel gelijk maar ik denk niet dat dat ooit zal veranderen, het goede van de marokkaanse maatschappij kan je niet in twee zinnen zetten daar heb je heel veel schriften voor nodig:)
Ciao:wijs:
arabchrstn
21-01-2004, 12:07
'De Marokkaanse gemeenschap' wordt als een gemeenschappelijk individu voorgesteld. Iedereen heeft dezelfde mening, hetzelfde geloof, dezelfde levenshouding... NOT.
Dus dan zou je omwille van de gemeenschap, je mening voor je moeten houden?
Niet dus.
Salahedine
21-01-2004, 14:16
Origineel gepost door arabchrstn
'De Marokkaanse gemeenschap' wordt als een gemeenschappelijk individu voorgesteld. Iedereen heeft dezelfde mening, hetzelfde geloof, dezelfde levenshouding... NOT.
Dus dan zou je omwille van de gemeenschap, je mening voor je moeten houden?
Niet dus.
haha, je mag je menig wel vertellen, maar waarom altijd zo negatief allemaal, als we niet eens van ons eigen volk houden...waarom zouden de nederlanders wel doen...en trouwens als het niet in een schrif past kunnen we het samen vatten toch:) alleen lukt dat niet, maar dat doen we met ze allen
een beetje kennis van hier, beetje kennis van daar....en dan zijn we goed op weg, en uiteindelijk...Ja.....we hebben het zelfde geloof, dezelfde levenshouding....vooral bij het te laat komen bij een afspraak...Marokanen hebben heel veel dingen gemeen, maar we zijn pas 1 als het moet...
Zinatanger
22-01-2004, 15:26
Wat? Marokanen zijn een als het moet, je zet de 10 slimste Marokanen in Nederland in een debat tegen 10 slimste Nederlanders en ze verliezen uiteindelijk niet alleen maar met 1-0, maar met 10-0, waarom, omdat de Marokaan uiteindelijk tegenzichzelf zal discuseren en als team 0,0 presteren!!
Waarom?? door die eigenwijsheid van de velen, of het nou een meisje of jongens zijn..
Salahedine
22-01-2004, 20:39
heeey...:( Zina, wat heb jij tegen mij topics, ik leg nog uit, dat het best wel een keer postitief mag en wat doe jij....Marokanen zijn helemaal niet dom:( individueel zijn ze net zo sterk als elke ras..
tuurlijk heb je mensen die niet zo slim zijn, maar je hebt net zo goed 10 Nederlanders die met elkaar in discussie gaan en het verliezen van de 10 slimste Marokanen....
Komt t ooit goed....:(
Heel vreemd dit Salah.. :confused:
Nou, ik denk dat Marokkaanse Nederlanders ook heel slim en intelligent zijn, hoe anders kun je overleven en zelfs goed leven als je niet slim bent?
De MaroGemeenschap heeft een reputatie van "lik me vestje". Daarom wordt het tijd, en is het al heel lang tijd, dat MaroMensen in de politiek komen en op de teevee. Of gaan voetballen en kunstschaatsen.
Jullie denken dat ik nu plaag? Dat is niet waar, heel Nederland zit te wachten op een MaroMan-of vrouw die zegt waar het op staat.
Waar is nou die Marokaanse Nederlander die zegt: "Oudkerk moet niet praten waar tong zwijgt ...!" Nederlanders zijn heel gevoelig voor wijsheid en levenservaring.
Vooruit, stop met slissen en Marolanders zelf beslissen.
Scottie.
sneakynawal
22-01-2004, 21:48
Origineel gepost door Scottie
Nou, ik vind politici van Marokkaanse afkomst vaak erg duidelijk en genuanceerd over allerlei zaken praten. Gisterenavond die man met bril, prima, zowel inhoudelijk als hoe hij het allemaal zei en uitlegde.
Met name die leraar, ik kan niet op z;n naam komen, die onlangs in gesprek was met Hirshi Ali, die man heeft een beetje een grote neus en heel donker haar, ik vind hem heel goed: goed Nederlands, helder in z'n uitleg en met kennis van zaken.
En de verdovingsverpleegkundige in het Andreasziekenhuis, Abdel, die vond ik goed.
En die maker van die film, Zoef, Zoef, Habibi, die sprak lekker vlot en met enthousiasme over z'n film. Na twee minuten had ik al niet eens meer in de gaten dat hij een Nederlander van Marokkaanse afkomst is.
Ook Aziz, die mij laatst een veel te jeugdige broek aansmeerde deed dat heel charmant en heel professioneel.
Scottie, hotpants.
Hahahahaha jij bent echt errug gewoon :D
Je bedoelde Saddik Harchaoui van Forum toch? En Mimoun Oaissa van Shouf Shouf Habibi! Maar Aziz is dus die gozer van dat ene winkeltje aan de P.C Hoofstraat, toch :p
Nawal, supermelig
Salahedine
22-01-2004, 22:01
Origineel gepost door ridaatje18
Ik vind het beetje raar dat je vraagt waar marokkanen wel goed in zijn. Als je zelf maar weet dat je niks verkeerd doet en doet waar je goed in bent. Dan komt alles goed. Ik vind ook dat de media op individu moet letten en niet afkomst van iemand. Tenslotte zijn we allemaal Nederlanders of we het leuk vinden of niet (we hebben allemaal nederlandse nationaliteit).
Goodmorning charlee.....ff wakker worden....de Marokaan, zal altijd gezien worden als de Marokaan hier in nederland....
en als ik jou woorden mag geloven, geloof ik ze pas liever wanneer ik in Marokko ben, dan pas ben je een Nederlander..of een Europeaan....dus ff wakkkeee worden.... a Marokkaan..
en je vind mij raar dat ik vraag wat ze wel goed doen...mag is wel een keer, als je alleen leest wat er hier slecht word gedaan...
dat is juist t probleem hier...en door te vragen wat er goed word gedaan...zie je van héy...ja dat is waar...ze zijn niet alleen maar goed in te laat komen....
sneakynawal
22-01-2004, 22:10
Marokkanen zijn gastvrij :D
Deze Topic is volgens mij geopend zodat alle Haters (van hun eigen volk) ff a wake up call krijgen...
Ooit gehoord van het woord sarcasme meneer Ridaatje18 ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.