Bekijk volle/desktop versie : Ikke niet begrijp!



Pagina's : [1] 2

02-10-2002, 23:45
dag dames en heren....hoe is het ermee??? ik hoop goed inshallah.
maar goed.....

laatste tijd als ik om me heen kijk dan hoor ik die marokkaanse meiden dag in en dag uit over emancipatie praten.

het enigste wat ik hoor is : "we worden onderdrukt door de man", "we hebben geen vrijheid", "waarom mogen de jongens dit wel en wij niet" etc...etc.. en dan vraag ik me af wat wij (jongens) meer mogen dan de meisjes...tegenwoordig zie ik meisjes de jongens versieren, meisjes gestudeerd, meisjes die nog steeds om 12 uur 's nachts over straat lopen, enz. eigenlijk zijn wij degenen die moeten klagen....of niet heren?!?!?!

(en voor de billenlikkers die vinden dat de vrouw evenveel recht moet hebben als de man aan jullie wordt niks gevraagd)

03-10-2002, 01:08


Hey Loco,

Wat jij hier zegt vind ik een beetje domme praat, en ik denk
dat er veel vrouwen het met me eens zijn.....Het probleem is
dat als een meisje om middernacht op straat loopt het de volgende
de hele buurt weet, en ze krijgt gelijk een naam.....

Als een jongen rond die tijd buiten loopt, dan is het normaal en als hij zo nu en dan met een meisje de koffer in duikt, dan ben je helemaal 'the bomb' en ben je super ruig....

Wat ik probeer te zegge is dat dat verschil altijd zal blijven bestaan,
maar dat vrouwen altijd benadeelt erop worden bekeken, en dat is niet eerlijk !!!!

groetjes

Dorita

03-10-2002, 01:56
ewa meneer de fake ass "el qaida".....als je de koran GOED leest dan staat er dat de man en de vrouw gelijk zijn binnen huiselijke sferen....daar bedoel ik mee als een man en een vrouw getrouwd zijn....maar toch blijft de man "iets" hoger staan dan de vrouw.....STAAT OOK IN DE KORAN...."arrijaloen kawoen mina anissa"....

03-10-2002, 18:59
ik vind alle gebla bla over emancipatie en gelijke rechten gewoon afgelopen moet zijn. Wanneer een vrouw denkt dat zij niet gemancipeerd is moet zij wakker worden en daarvoor zorgen en als ze denkt dat ze onderdrukt wordt, dan moet ze maar goed om zich heen kijken en voorzichzelf bepalen door wie ze onderdrukt wordt en diegene de rug toekeren. Simpel eenvoudig en snel, met praten kom je niet ver, als je alvast je schoenen aantrekt dan heb je een goed begin gemaakt en een lucifer kun je niet onderwater aansteken.....dit is ook alleen maar gepraat......zie http://www.onzin.nl

04-10-2002, 04:39


ey ik heb niet met je geknikkerd dat je me snotaap noemt a xxxxxxx...let op je woorden...a billenlikker....

05-10-2002, 19:24
Salaam,


Wie zich onderdrukt voelt moet maar zijn of haar best doen dat gevoel te voorkomen en laten zien wat ie waard is.
Dus dames en Heren laat zien wat jullie waard zijn en hou daarbij rekening met anderen.
En toon vooral respect voor anderen.

Ma3a salamaaa

06-10-2002, 02:25
Yo Loco,

In welke eeuw ben jij in godsnaam geboren???? Volgens mij kom je uit het stenentijdperk.....Hoe kom je er bij dat mannen iets hoger staan dan de vrouwen, citeer mij dan maar eens die zin...

Mannen zoals jij, of laten we zeggen jongens zoals jij, want je moet nog volwassen worden hoor ik. Mannen zoals jij hebben een hele andere kijk op de vrouwen, maar vergeet niet dat vrouwen evenveel rechten hebben als de mannen!!! En als je mij niet gelooft dan ga je naar de moskee en dan vraag je het na, en dan zul je horen dat El Quida en Kelly gelijk hebben......

Ik wens je nog veel sterkte want met zo' n instelling zul je echt geen woman vinden ....


dorita

06-10-2002, 11:16
De emancipatie is weer zo’n typisch voorbeeld van de joodse lobby om een maatschappij te ontwrichten. Het wordt zo gebracht dat het bij de welvaart en moderniteit hoort, en OWE als je het maar uit je hoofd laat om het principe aan te vallen. Dat vrouwen rechten hebben staat als paal boven water en ook volgens de Islam dienen we vrouwen te respecteren, lief te hebben. Ook mag de vrouw een actieve rol spelen in de maatschappij. Ze mag werken, winkelen, sporten activiteiten ontplooien enz…
Als we kijken naar de Nederlandse samenleving dan heeft de emancipatie echter ook nadelen, omdat zowel vrouwen als mannen er niet mee weten om te gaan.
De vrouw die vindt dat de man evenveel in huis moet doen dan zij, net zoals ze het heel normaal vindt om zelf te werken, carrière maken..enz.
Door deze constructie moeten kinderen maar naar een of andere dagverblijf waardoor de ouders de opvoeding niet echt in de hand hebben. Het kind mist dan veel aandacht van moeder en vader. Men heeft ook weinig tijd om goed te koken, bij tijd te eten, men leeft gestrest, ontloopt elkaar.. enz. waardoor er al gauw relatie problemen ontstaan.
Ander aspect is dat emancipatie vaak een prestige kwestie is, een luxe zaak wat ons is opgelegd in de media, waar een hele grote marketing werking achter zit (bladen,mode,dienstverlening..). We weten eigenlijk niet precies wat we ermee willen, maar het is ook taboe om het aan te vallen, immers je wilt modern en beschaafd overkomen.
De mannen gaan extra lief doen voor de vrouw, meer huishoudelijke taken vervullen, geven aan alle wensen en eisen van vrouwen toe om maar zo geëmancipeerd over te komen. De man voelt zich op de achtergrond geplaatst en de vrouw die wordt het na verloop van tijd zat en denkt ze: wat een mietje heb ik in huis ik moet iets anders gaan zoeken. Vrouwen willen immers tegengas, op zijn tijd gedomineerd worden. Opkijken tegen de man. Zich zacht en beschermd voelen.
Emancipatie draait vaak uit op relatiebeëindiging met alle problemen van dien en voor de kinderen in het bijzonder.
Het is ook een feit als je naar een café of discotheek gaat waar een beetje volwassen mensen komen, dan zijn dat grotendeels mensen die minstens 3 of 4 relaties hebben gehad en weer op zoek zijn naar geluk.
Emancipatie geef daar een eigen invulling aan, als de vrouw wil werken laat het dan niet ten koste gaan van je kinderen of relatie. En niet alles hoeft gelijk gedeeld te worden. De vrouw kan iets vaker koken en de man kan iets meer voor de kost zorgen. Ten slotte een eeuwenoude goede verstandsverhouding. Laat je voorral niet hersenspoelen door de media gedomineerd door de joodse lobby die erop uit zijn om je identiteit te ontnemen en je te laten geloven in onzin.

06-10-2002, 17:28
Sorry..als ik met mijn woorden iemand ga kwetsen....maar sommige vrouwen moeten onderdrukt worden..in de zin van alle vrijheid willen heb....Want heel veel vrouwen gaan hier misbruik van maken..op gegeven hebben ze geen zelfrespect meer...(jullie weten over welke meisjes ik het heb)..
Sommige vrouwen kennen geen grenzen stellen voorzich zelf..ze gaan maar door en door....Dan denk ik in dit geval is het nodig dat iemand anders voor hun de grenzen gaat stellen...Het kan zijn dat ze zich onderdrukt voelen...maar dat is dan voor haar eigen bestwil denk ik...




De Islam verbiedt elke daad die schadelijk voor de mensheid is, en gebiedt elke daad die nuttig voor de individu of de gemeenschap is.

06-10-2002, 18:15
Maar omgekeerd ook.>>een man moet ook een beetje onderdrukt worden. Ze moeten elkaar in evenwicht houden en elkaar op het goede pad houden.

07-10-2002, 01:01
Jimpie en Protest..jullie halen de woorden uit mijn mond....thnx

07-10-2002, 02:18
Ik ben een geemancipeerde vrouw dus je gaat toch niet denken dat ik het met je eens ben he?
Hahahahaa gedeeltelijk maar niet hoe jij het brengt in ieder geval. In principe zijn we gewoon gelijk, maar wel anders. Ieder moet zijn rol weten en begrijpen. Over het algemeen is de vrouw emotioneler en de man rationeler van aard. Hierdoor is de vrouw gevoelsmatiger en makkelijker te beinvloeden dan de man, die kan haar dan weer adviseren bijvoorbeeld. Zoals Ridouan zei elkaar in evenwicht houden, want er zijn genoeg mannen die het ook niet snappen. Het moet alleen geen kwestie zijn van hee ik ben de man dus ik ben de baas, spanky spanky. Mijn vader zegt ook niet tegen mijn moeder hee vrouw ga nu koken. Dat weet ze zelf ook wel.
Als je naar het basis principe gaat dan is de vrouw toch een baarmachine en de man met zijn spiermassa(sommige dan) een arbeider. De opvoeding van kinderen wordt het best gedaan door een ouder zelf i.p.v. een vreemde. Nou aangezien er bijvoorbeeld op het platteland ook door vrouwen gewerkt wordt, zie ik niet in waarom vrouwen hier niet kunnen werken, sommigen moeten wel. Maar dan ben ik wel voor opvoeding door een familielid/bekende een oma b.v.
Zoiezo is het geen schande om een vrouw te helpen in het huishouden. Zelfs onze profeet (vzmh) deed dat. Dus vrouwen en mannen just get along, dan komen de zaakies wel in orde.

29-11-2002, 03:26



Citaat:
Origineel gepost door Defender
De "schuld van de emancipatie" op de joden schuiven. Wat een onzin, emancipatie kwam voort uit de verlichting, een puur antigodsdienstige stroming en heeft niets te maken met joden, zionisten of israel. En verder nog de fabel van de door joden gedominieerde media.....Zielig nazietje.
Ah, ik merk het alweer. Neem een joods gerelateerde therm in je mond en je bent gelijk antisemitist of nazist.
Over zieligheid gesproken.

Voor alle duidelijkheid, ik heb de jood nergens van beschuldigd. Mijn stelling is dat de joodse lobby er verfoeilijk belangen bij heeft om samenlevingen waar dan ook in de wereld te ontwrichten. Dit gigantische apparaat is in staat maatschappelijk te bepalen, wat goed en slecht is, de wereldpolitiek voor haar te laten dansen en de wereld in te richten zoals het haar lief is.
Joodse lobby heeft voor mij niks te maken met joden of jodendom. Joden zijn een volk net als anderen en moeten ook als zodanig gerespecteerd worden. Jodendom is een godsdienst van God. En God’s geloof moet eervol blijven en gerespecteerd worden. Voor mij is Jodendom niet meer of minder dan de Islaam. Allemaal God’s godsdiensten met dezelfde boodschap.
En Mohammed is niet meer of minder dan Mozes, David, Salomo, Abraham , Izaak of Jacob: Allemaal God’s profeten met dezelfde boodschap.
En dat de media gedomineerd worden door de joodse lobby, zeg niet alleen ik: maar is een feit. Kun je het mee eens zijn of niet. Als je oogkleppen op hebt of graag wil doen net alsof het niet zo is, hoef je anderen nog voor zielig nog voor nazie uit te schelden.
En als je iemand gaat citeren, citeer hem dan volledig en ga niet knippen en plakken. Dat is namelijk precies wat ik hekel aan die joodse lobby: het vals weergeven van werkelijkheden.

Salam of zoals je wilt Shalom.

29-11-2002, 04:36

Citaat:
Origineel gepost door Defender
Waarom ik niet het volledige stuk overneem: eenvoudig omdat het alleen over het er bij de haren bijslepen van "de joodse lobby"gaat. Alles wat daartussen staat heeft daar niets mee te maken, en is dus weergegeven door een paar puntjes...ten teken dat er nog wat tussen staat, wat je dus kunt lezen in jouw originele posting. In het weggelaten stukje staat niets wat het aangehaalde stukje ontkracht of versterkt.

Verder beschuldig je wel degelijk door te stellen dat de emancipatie een instrument is van "de joodse lobby" om de maatschappij te ontwrichten.
En ik geef alleen aan dat dat onzin is, en bewijs dat ook. Maar jij bent zo gefixeerd op de joodse lobby als bron van alle kwaad, dat je de geschiedenis een beetje over het hoofd ziet.

Met datgene wat ertussen staat over emancipatie is weinig mis. Emancipatie werkt wel degelijk ontwrichtend. Maar dat het uit joodse hoek komt en dan nog expres wordt verspreid om de maatschappij te ontwrichten, kom op, man, denk een beetje helder alsjeblieft.

Neem nou iemand als Gretta Duisenberg. Op en top geemancipeerd, luistert niet naar haar man, wisselt van man (hans van mierlo -> Duisenberg) Is dat ook zo'n ontwrichtend onderdeel van de joodse lobby?

Shalom
Als ik naar jou schrijven gefixeerd ben op de joodse lobby als bron van alle kwaad, mag je dat bestrijden. Het geeft je nog niet het recht om me uit te schelden voor zielig nazietje. Verder heb ik je al meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik niet tegen de jood of Israel op zich ben. En als de joodse lobby voor jou heilig is, en geen blaam treft prima... ik hekel het. Wil nog niet zeggen dat ik een nazie ben, dat zeg ik ook niet van joden.

Ik blijf het met Salaam en Shalom doen.

14-11-2005, 00:14
jimpie en redouan106 ik geef jullie 100% gelijk de vrouw moet ook een beetje onderdrukt worden daar waar het nodig is en degene die het nodig hebben en de mannen ook!!!! want laten we eerlijk zijn als we de vrouwen tegenwoordig niet laten emanciperen in de zin van studeren en werken waar gaat ze van leven later want het enige wat de meeste van onze mannen tegenwoordig doen is pikken, dealen, mohim dingen waar ze later niks aan hebben en wat gebeurt er dan dat ze later van een uitkering gaan leven of een minimumloontje waar ze hun rug over breken (en dat krijgt de vrouw ook te horen thuis) een heel gezin van moeten onderhouden. Hoe kan je dan als vrouwzijnde thuisblijven en toekijken als je kinderen om speelgoed vragen waar jullie geen geld voor hebben. En maar klagen over de vrouwen dat ze studeren en naar buiten gaan maar tegenwoordig kan je echt geen man vinden die normaal werkt of goed studeert maar de mannen die studeren die hoor je ook nooit klagen valt je dat op???? het zijn alleen de leeghoofden die hun zin willen krijgen met geweld!!!!

Pagina's : [1] 2