Bekijk originele versie : Kwaliteit op zwarte scholen
Ik vind dat de slechte kwaliteit van het onderwijs op zwarte scholen te weten is aan de docenten die op die scholen zonder bevoegdheid lesgeven. Overigens alle Surinamers die Suriname zijn ontvlucht, zijn werkzaam op die scholen terwijl de suri's duidelijke niet bevoegd zijn en niet de juiste papieren hebben. Sommige docenten zijn bevoegd om handarbeid te geven maar omdat de school geen wiskunde docent kan vinden mag de handarbeid docent lesgeven.
Het wordt tijd dat allochtonen eisen gaan stellen aan hun docenten, mee eens?
Er is wel wat te doen tegen de slechte kwaliteit van het onderwijs. Staking bijvoorbeeld ?
babyvanbelisma
20-01-2004, 20:07
De kwaliteit van zwarte scholen is volgens mij helemaal niet zo slecht als vaak beweerd wordt. Er is pas onderzoek gedaan bij islamitische scholen en daar bleek het niveau juist bijzonder hoog te liggen....
Ik zou het niet uit eigen ervaring weten want ik heb altijd op christelijke scholen gezeten, maar die zijn tegenwoordig toch even zwart als openbare scholen...:D
Origineel gepost door babyvanbelisma
De kwaliteit van zwarte scholen is volgens mij helemaal niet zo slecht als vaak beweerd wordt. Er is pas onderzoek gedaan bij islamitische scholen en daar bleek het niveau juist bijzonder hoog te liggen....
Ik zou het niet uit eigen ervaring weten want ik heb altijd op christelijke scholen gezeten, maar die zijn tegenwoordig toch even zwart als openbare scholen...:D
Ik heb het niet over Islamitisch scholen want die zijn op een hand te tellen
babyvanbelisma
20-01-2004, 20:12
maar waar ligt het onderscheid tussen een zwarte school en een niet zwarte school?
Meer dan 50% uit minderheden (Marokkanen, Turken, Suri's ...etc) = zwarte school
babyvanbelisma
20-01-2004, 20:27
Zijn er nog witte scholen in nederland dan?
Origineel gepost door babyvanbelisma
Zijn er nog witte scholen in nederland dan?
Ja, buiten de stad of in wijken waar alleen maar autochtonen wonen
Origineel gepost door youssef85
........dat moet allemaal opgelost worden..... ik hoop dat de regering dat beseft
Als jij en ik en alle anderen ons bek niet open trekken dan kan je wachten totdat je een ons weegt.
Mocro4eva
20-01-2004, 21:13
Origineel gepost door ksis
Ik vind dat de slechte kwaliteit van het onderwijs op zwarte scholen te weten is aan de docenten die op die scholen zonder bevoegdheid lesgeven. Overigens alle Surinamers die Suriname zijn ontvlucht, zijn werkzaam op die scholen terwijl de suri's duidelijke niet bevoegd zijn en niet de juiste papieren hebben. Sommige docenten zijn bevoegd om handarbeid te geven maar omdat de school geen wiskunde docent kan vinden mag de handarbeid docent lesgeven.
Ik heb op een zwarte school gezeten en daar ben ik Allah dankbaar voor. Vergeleken met sommige mensen die op een "witte" school hebben gezeten, heb ik daar toch echt heel wat geleerd.
sneakynawal
20-01-2004, 21:16
Mijn school was mix :bril:
Origineel gepost door Mocro4eva
Ik heb op een zwarte school gezeten en daar ben ik Allah dankbaar voor. Vergeleken met sommige mensen die op een "witte" school hebben gezeten, heb ik daar toch echt heel wat geleerd.
Wij hebben hier niet over individuele gevallen .
Mocro4eva
20-01-2004, 21:26
Ok opnieuw...Ik ben van mening dat de kwaliteit van het onderwijs op zwarte scholen helemaal niet zo slecht is als men over het algemeen denkt. Dat er docenten zijn die niet gekwalificeerd zijn tot het doceren van een bepaald vak is mijns inziens meer uitzondering dan regel.
Origineel gepost door ksis
Ik weet het niet, maar volg jij de media wel een beetje.
Op bijna alle scholen staan wegens een leraren tekort, docenten voor de klas zonder de juiste bevoegdheid.
En bijna ieder jaar scoren de 'zwarte' scholen beter dan het jaar daar voor, dus die suri-docenten waar jij het over hebt doen in ieder geval hun best om jouw nog wat kennis bij te brengen en lukt dat aardig
Origineel gepost door rnaj
....., dus die suri-docenten waar jij het over hebt doen in ieder geval hun best om jouw nog wat kennis bij te brengen en lukt dat aardig
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.