Bekijk originele versie : In aandelen handelen
gekkeappie
01-08-2008, 03:00
Wie handelt er hier ook in aandelen? (of obligaties, opties).
En waar bestaat jou beleggingsportefeuille zoal uit?
Ik hou me er al jaren mee bezig. Maar de laatste tijd wil het niet echt groeien.
Misschien dat we hier een beetje elkaar kunnen helpen.
bindex.nl is ook een goeie site wat evt. een indicatie zou kunnen geven wat je kan (ver)kopen.
(Ik heb aandelen van oa. KPN, AKZO Nobel, Philips, TNT, de rest weet ik niet zo gauw uit me hoofd :o ).
Nu is het rustig wachten totdat alles uitgebloed is. Duurt wel een jaartje.
gekkeappie
01-08-2008, 18:03
of je moet zo slim zijn als die gast die letterlijk slapend rijk werd door de website slapendrijk.nl (in het begin had hij een webcam gericht op zijn bed ... nou niet meer ... maar het geld blijft wel binnenstromen).
Ground_Zero
02-08-2008, 00:51
gaat slecht met tnt heb k gehoord... met de oog op de toekomst (waar elektronische post steeds meer de markt overneemt) denk k niet dat je op langer termijn daar winst mee gaat maken
gekkeappie
03-08-2008, 10:36
gaat slecht met tnt heb k gehoord... met de oog op de toekomst (waar elektronische post steeds meer de markt overneemt) denk k niet dat je op langer termijn daar winst mee gaat maken
ach ja ... dat was inderdaad al een tijdje terug dat ze een beursval hadden meegemaakt doordat e-mail toen nog net in de mode was ... maar nou stabiliseert hij zich toch wel ... want paketten versturen is toch wel de grote inkomensbron van tnt (en niet zozeer brieven)
Beleg je in individuele aandelen? Samengestelde fondsen zou misschien een beter alternatief zijn. Het risico spreiden in deze roerige tijden zou wel handig zijn; een soort van vangnet.
Studentjeeeee
03-08-2008, 14:42
Is dat wel halal......
asdfghjkl
03-08-2008, 14:47
Is dat wel halal......
Eerlijk gezegd vrasag ik me dat ook af maar ik denk dat het wel halal is als je aandelen koopt van bedrijven die geen haram dingen doen zoals in bavaria aandelen kopen is haram.En volgens mij verdien je geld doordat het bedrijf winst heeft gemaakt en met jou word gedeeld.Maar ik weet het niet zeker misschien dat andere het wel weten peace
Is dat wel halal...... Nope
Maar who gives a fuck....iedereen wil lekker veel geld verdienen
Studentjeeeee
03-08-2008, 17:26
Eerlijk gezegd vrasag ik me dat ook af maar ik denk dat het wel halal is als je aandelen koopt van bedrijven die geen haram dingen doen zoals in bavaria aandelen kopen is haram.En volgens mij verdien je geld doordat het bedrijf winst heeft gemaakt en met jou word gedeeld.Maar ik weet het niet zeker misschien dat andere het wel weten peace
Maar die winst wordt ook gehaald uit rente, doordat de winst aan de kant wordt gezet op een geldopbrengende manier, dat doet ieder bedrijf ongeacht of hij wel of geen halal producten verkoopt. En rente is wel heel erg haram.
Zie deze ayahs uit surah al Baqara
{274} الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبَا لاَ يَقُومُونَ إِلاَّ كَمَا يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللّهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا فَمَن جَاءهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَىَ فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَى اللّهِ وَمَنْ عَادَ فَأُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ {275} يَمْحَقُ اللّهُ الْرِّبَا وَيُرْبِي الصَّدَقَاتِ وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ {276} إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ {277} يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ
Studentjeeeee
03-08-2008, 17:27
Nope
Maar who gives a fuck....iedereen wil lekker veel geld verdienen
:jammer:
Madame_Louisa
03-08-2008, 21:08
Ik zou juist denken dat TNT wel zeker wat winst zal maken de komende tijd. En dan met het oog op Internetverkoop. Steeds meer consumenten, kopen via het internet en dat wordt 7 van de 10 keer door TNT verstuurd.
Ik zou juist denken dat TNT wel zeker wat winst zal maken de komende tijd. En dan met het oog op Internetverkoop. Steeds meer consumenten, kopen via het internet en dat wordt 7 van de 10 keer door TNT verstuurd.
TNT zal alleen stijgen als de geruchten over een overname door FedEx daadwerkelijk zal plaatsvinden.
Maar die winst wordt ook gehaald uit rente, doordat de winst aan de kant wordt gezet op een geldopbrengende manier, dat doet ieder bedrijf ongeacht of hij wel of geen halal producten verkoopt. En rente is wel heel erg haram.
Zie deze ayahs uit surah al Baqara
{274} الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبَا لاَ يَقُومُونَ إِلاَّ كَمَا يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللّهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا فَمَن جَاءهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَىَ فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَى اللّهِ وَمَنْ عَادَ فَأُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ {275} يَمْحَقُ اللّهُ الْرِّبَا وَيُرْبِي الصَّدَقَاتِ وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ {276} إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ {277} يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ
Winst halen uit rente? Ik weet niet of jij wel eens hebt opgelet bij economie, maar dat is hoogst onwaarschijnlijk dat een bedrijf haar winst opspaart en dat eventjes op een spaarrekening zet. Juist het herinvesteren in nieuwe producten en diensten doet een bedrijf doen leven en overleven ipv geld opsparen.
En rente is haram inderdaad.
Heb je exacte cijfers voor ons?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.