Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : autosnelweg!

Pagina's : [1] 2 3 4

moslima_b
30-07-2008, 22:05

slm. meiden wie heeft haar rijbewijs en durft nog niet de auto snelweg op? kom gooi het in de groep:hihi:

sO_Simple
31-07-2008, 00:47
Wa3alaikoem salaam, ik zag dat niemand in je topic reageerde. Dus besloot maar even te reageren. Ik heb me rijbewijs en durf wel de snelweg op, hamdoulilah. En jij dan?

heb_k_niet
31-07-2008, 01:06
k heb mn rijbewijs al sinds december, maar k rij bijna nooit. K heb mezelf wijsgemaakt dat dat komt omdat k centraal woon van alles, maar k denk gwn dat het komt omdat k niet durf te rijden ofzoo :kwaad: . Ik raak in paniek als k ergens rij waar k niet bekend ben. K weet dan niet wat er allemaal komt enzoo. wat s hier tgn te doen en ben k de enige die dit heeft ofwat :maf:

sO_Simple
31-07-2008, 15:11
k heb mn rijbewijs al sinds december, maar k rij bijna nooit. K heb mezelf wijsgemaakt dat dat komt omdat k centraal woon van alles, maar k denk gwn dat het komt omdat k niet durf te rijden ofzoo :kwaad: . Ik raak in paniek als k ergens rij waar k niet bekend ben. K weet dan niet wat er allemaal komt enzoo. wat s hier tgn te doen en ben k de enige die dit heeft ofwat :maf: Blijven oefenen meid, zet je over die angst heen. Neem iemand met je mee die je kan vertrouwen en begin eerst weer op plekken die je goed kent. En dan steeds een stukje verder. En mocht t echt niet lukken, dan neem je toch een les of 2 om er weer in te komen. Succes. :goedzo:

verdrietig
31-07-2008, 15:57

Heb mijn rijbewijs op mijn 19e gehaald , ben nu 22 en ik durf rijden op snelwegen. De eerste keer was ik wel bang maar denk dat meerdere dat wel waren. Ik help mijn vader ook onderweg naar Marokko met de wagen , de weg Parijs - Madrid rij ik zelf en in Marokko doe ik ook de weg Tanger - Casablanca. Bij mij is het een soort van plicht aangezien mijn moeder niet kan rijden en ik het oudste kind ben. Mijn vader heeft veel last aan zijn rug en mag niet veel rijden , daarmee dat ik wat verantwoordelijkheden op mijn schouders moet dragen.

mtiouia1988
31-07-2008, 22:16
Ik houd van de snelweg, en vooral het bordje 100

mocro04
31-07-2008, 22:18
het zit allemaal tussen de oortjes, als je de auto pakt en gaat rijden wen je er vanzelf aan. het wordt juist erger wanneer je bang bent en niet gaat rijden.

mtiouia1988
31-07-2008, 22:20
slm. meiden wie heeft haar rijbewijs en durft nog niet de auto snelweg op? kom gooi het in de groep:hihi: Voor wat ben je bang dan? Wellicht, dat het na deze topic over is:hadj:

Nidaa
31-07-2008, 22:32
Ik houd sowieso niet van rijden, vind het meer moeite kosten dat dat ik lopend ga of met het OV, heel vreemd, zal wel door de drukte van de stad komen (te veel verkeer, mensen, weinig parkeerplekken e.d.) Wat betreft de snelweg. Het heeft mij ook veel tijd gekost om te wennen. Vond het super eng, eigenlijk nog steeds, komt grotendeels ook doordat ik een kleine bak heb en me erg onveilig voel in zo'n auto. Iemand moet altijd met mij meerijden om de boel te verkennen, voordat ik echt alleen de snelweg op kan. Ik zou de stap sneller nemen als ik een veiligere auto zou hebben, denk ik. Het is een kwestie van 'niet denken, maar doen'. Is lastig, vooral als je nooit gewend bent om zelfstandig iets te doen en je moet ineens in je uppie naar een andere stad rijden..:maf:

Nidaa
31-07-2008, 22:34
Ik kreeg juist kriebels als ik met mijn rij-instructeur op de snelweg reed. Ik vind de snelweg veel fijner als dat ik midden in Amsterdam-centrum rij, bijv. Ja dat wel, je rijdt wat relaxer, dan in de binnenstad. Wat ik gewoon rot vind op de snelweg, zijn die verdomde vrachtwagens. Die halen me toch vreemde tafarelen uit :jammer:

PAKOSTYLE
31-07-2008, 22:48
Ik heb ook me rijbewijs bijna een jaartje. Ik rij gewoon in de stad en kan ook wel redelijk parkeren. Alleen ik durf gewoon die snelweg niet op. Ik vind het invoegen angstaanjagend, ik ben bang dat ik niet op tijd invoeg of dat er geen plek gegund wordt waarna de invoegstrook ophoudt. Voor de rest lijkt het me wel makkelijk. Ow ja de vrachtwagens doen ook altijd van die onverwachte acties ja....pfffffff ik vind het overigens zo wel goed...snelweg komt inshallah wel ooit :hihi:

moslima_b
01-08-2008, 00:47
slm. dames, ik heb geen problemen met autosnelweg alhamdl. maar, een vriendin van me is als dood ervoor... ik heb haar over gehaald met mij de autosnelweg op te gaan nou, meskiena ze zat echt te bibberen van angst vandaar dat ik wou weten of er meer mensen zijn die daar angst voor hebben:) :kus:

sO_Simple
01-08-2008, 13:56
het zit allemaal tussen de oortjes, als je de auto pakt en gaat rijden wen je er vanzelf aan. het wordt juist erger wanneer je bang bent en niet gaat rijden. Inderdaad.

mocro04
01-08-2008, 17:23
de enige die je kan helpen je angsten te overwinnen ben jij zelf. ik zou zeggen meng jezelf ook in zo'n kruispunt en kijk maar waar je uit gaat komen :p

Globilini
01-08-2008, 17:42

Meer rijden is de enige oplossing. Misschien in het begin, op moeilijke punten, met iemand naast je. Gewoon doen! Als je langere tijd niet rijdt wordt je alleen onzekerder. Zoek misschien de wat makkelijkere/rustigere snelwegen op in het begin.

Pagina's : [1] 2 3 4