Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : DEN HAAG, 19 JAN. De belangrijkste aanbevelingen van de Commissie-Blok zijn:

Pagina's : [1] 2 3

rnaj
20-01-2004, 12:13

DEN HAAG, 19 JAN. De belangrijkste aanbevelingen van de Commissie-Blok zijn: Bron: NRC, 19/1 j.l. Discriminatie en vooroordelen zowel bij autochtonen als allochtonen moeten actief worden bestreden. Nederland heeft geen reden voor zelfgenoegzaamheid op dit gebied. Om de groei van zwarte scholen te bestrijden, moeten gemeenten met scholen harde afspraken maken. Het dragen van een hoofddoek wordt niet verboden. Allochtone vrouwen die een hoofddoek dragen mogen niet gediscrimineerd worden. Integratiebeleid moet gebaseerd zijn op de onderkenning van het continue karakter van internationale migratiestromen. Het onder de aandacht brengen van succesvolle allochtonen als rolmodel moet actief ter hand worden genomen om negatieve beeldvorming en stigmatisering te voorkomen. Bij toekomstige arbeidsmigratie wordt voorkomen dat er tussen werknemers verschillen ontstaan in de arbeidsvoorwaarden en dat werkgevers lasten kunnen afwentelen op de samenleving en daarmee het draagvlak voor de verzorgingsstaat aantasten. Scholen moeten in de les meer aandacht besteden aan het overdragen van kernwaarden van de Nederlandse rechtsstaat, de geschiedenis en de samenleving. Om te voorkomen dat de middenklasse naar de randgemeenten verhuist, moet het woningaanbod in de steden en regiogemeenten diverser worden. De commissie pleit voor meer betaalbare huur- en koopwoningen, onder meer in de Vinex-wijken. De overheid moet arme wijken beter onderhouden, overlast aanpakken en criminaliteit bestrijden. Allochtone leerlingen moeten opgroeien met de Nederlandse taal. De overheid moet daar meer werk van maken. Allochtone vrouwen die niet actief zijn op de arbeidsmarkt, moeten actief benaderd worden om Nederlands te leren. In de Wet inburgering nieuwkomers wordt omschreven welke rechten ontleend kunnen worden aan voltooide inburgering. Dankzij de discussie die nu in de media door de politiek gevoerd wordt lijk het allemaal over taal achterstand te gaan. Ben wel blij dat de commisie besloten heeft om een aantal van de mij uitgedragen standpunten over te nemen in hun aanbevelingen. Wat vinden jullie van de aanbevelingen van de commisie?

Jupiter
20-01-2004, 12:19
Dit doet me denken aan de voornemens die je maakt op 31 december voor het nieuwe jaar en vanaf 2 januari ga je weer op het oude pad verder.

rnaj
20-01-2004, 12:22
Origineel gepost door Jupiter Dit doet me denken aan de voornemens die je maakt op 31 december voor het nieuwe jaar en vanaf 2 januari ga je weer op het oude pad verder. Als de politiek blijft denken in maatregelen en niet in randvoorwaarden zou je daar wel eens gelijk in kunnen krijgen..

Jupiter
20-01-2004, 12:25
het is meer een lijste met idealen, ze zijn vergeten uit te werken hoe het in de praktijk uitgevoerd moet worden.

rnaj
20-01-2004, 12:29

Lijkt me juist een taak van de politiek, en niet de taak van de commisie, om de aanbevelingen/randvoorwaarden te vertalen naar de praktijk... Maar gezien de reactie's van alle grote politieke partijen, hadden die liever een actie lijstje gezien waar ze een vinkje kunnen zetten als de actie is uitgevoerd.

Jupiter
20-01-2004, 12:33
Het was juist hun taak om de acties in het verleden te beoordelen en te komen met acties die wel resultaat gaan boeken. Maar waar maken we ons druk over. Over een paar jaar is dit rapport allang vergeten en zijn de Poolse immigranten (over een paar maanden mogen ze zich hier vrij vestigen) en hun criminele kinderen een hot item geworden.

grendel
20-01-2004, 12:49
Origineel gepost door rnaj Dankzij de discussie die nu in de media door de politiek gevoerd wordt lijk het allemaal over taal achterstand te gaan. Ben wel blij dat de commisie besloten heeft om een aantal van de mij uitgedragen standpunten over te nemen in hun aanbevelingen. Wat vinden jullie van de aanbevelingen van de commisie? "Het onder de aandacht brengen van succesvolle allochtonen als rolmodel moet actief ter hand worden genomen om negatieve beeldvorming en stigmatisering te voorkomen" Hier ben ik het helemaal mee eens. Dit gebeurt namelijk veeeeeeeeels te weinig. En geloof me, ze zijn er :D

Jupiter
20-01-2004, 12:54
Origineel gepost door grendel "Het onder de aandacht brengen van succesvolle allochtonen als rolmodel moet actief ter hand worden genomen om negatieve beeldvorming en stigmatisering te voorkomen" Hier ben ik het helemaal mee eens. Dit gebeurt namelijk veeeeeeeeels te weinig. En geloof me, ze zijn er :D Ik vind wat dit betreft dat de voetballer Yassine ********** een prachtig voorbeeld. Niet alleen heeft hij veel geld verdiend met voetballen en hier en daar wat prijzen gewonnen. Ook laat hij aan degen zien die niet gewend zijn om succesvolle allochtonen te zien dat hij ook maar een mens is en gaat expres keer op keer in de fout om dat beeld van de mislukte allochtoon op te houden. Ben benieuwd wat hij nou weer gaat doen na het voetballen. De politiek in?????

Jupiter
20-01-2004, 12:56
Zo, zijn achternaam is zelfs een verboden woord hier! Succes kent geen grenzen.

grendel
20-01-2004, 12:56
Origineel gepost door jacko Grendel Waarom ga jij niet gewoon op straat staan? Gewoon....als rolmodel die actief ter hand wordt genomen.... Jacko, grote vriend :D ;) Daar ben ik dagelijks mee bezig, alleen niet buiten :D

grendel
20-01-2004, 13:03
Origineel gepost door Jupiter Ik vind wat dit betreft dat de voetballer Yassine ********** een prachtig voorbeeld. Niet alleen heeft hij veel geld verdiend met voetballen en hier en daar wat prijzen gewonnen. Ook laat hij aan degen zien die niet gewend zijn om succesvolle allochtonen te zien dat hij ook maar een mens is en gaat expres keer op keer in de fout om dat beeld van de mislukte allochtoon op te houden. Ben benieuwd wat hij nou weer gaat doen na het voetballen. De politiek in????? Jupiter, zijn uitglijders hebben niets te maken met zijn "allochtoonzijn :D ", maar met zijn karakter.

Jupiter
20-01-2004, 13:08
Origineel gepost door grendel Jupiter, zijn uitglijders hebben niets te maken met zijn "allochtoonzijn :D ", maar met zijn karakter. Oeps............... Ik bedoelde het meer als een succesverhaal dat door omstandigheden niet helemaal uit de verf kwam. Net als bij Oudkerk........... :D Wat is het verschil? Yassine Abde.: jaagt zijn spaarcentjes er doorheen en gaat een anoniem leventje tegemoet. Oudkerk: wordt commissaris bij Aegon en de Rabobank vanwege zijn "kwaliteiten", ook gaat hij het FNV adviseren. Wedden?

grendel
20-01-2004, 13:14
Origineel gepost door Jupiter Oeps............... Ik bedoelde het meer als een succesverhaal dat door omstandigheden niet helemaal uit de verf kwam. Net als bij Oudkerk........... :D Wat is het verschil? Yassine Abde.: jaagt zijn spaarcentjes er doorheen en gaat een anoniem leventje tegemoet. Oudkerk: wordt commissaris bij Aegon en de Rabobank vanwege zijn "kwaliteiten", ook gaat hij het FNV adviseren. Wedden? Hahaha............. :D Ik zie in Robbie O. meer een vertegenwoordiger voor Beate Uhse :D

Jupiter
20-01-2004, 13:16
Origineel gepost door grendel Hahaha............. :D Ik zie in Robbie O. meer een vertegenwoordiger voor Beate Uhse :D Wat doen zij dan? Red-Light-District Tours??? (nou zijn we al voor de zoveelste keer een topic van Rnaj aan het verknoeien. Grendel biedt even je verontschuldigen aan)

AAAbracadaver
20-01-2004, 13:18

Origineel gepost door Jupiter Wat doen zij dan? Red-Light-District Tours??? (nou zijn we al voor de zoveelste keer een topic van Rnaj aan het verknoeien. Grendel biedt even je verontschuldigen aan) Nee, zij is de grootste distributeur van gereedschap en stimulerende middelen voor het publiek van 18 jaar en ouder.... Heb ik mij wel eens laten vertellen. :D

Pagina's : [1] 2 3