Bekijk originele versie : Een systeem bouwen (Desktop)
Ik wil graag een systeem bouwen.
Mijn budget is rond de 600 euro. eventueel met 100 overschrijding
Waar moet ik opletten?
is een HD3750 compatibel met een mobo waar een p4 op past.
Wat moet ik weten over PCI-e en PCI express etc. en AGP.
Ik ben zelf al bezig om een oude systeem te ontmantelen en dan zelf in elkaar te zetten om zo een beetje te leren hoe je systeem in elkaar zet.
Dus eigenlijk Casemodden maar dan de inhoud.
Ik weet wat een ATX behuizing is en dat je daarvoor een ATX-mobo voor nodig moet hebben.
Ik raak wel in de war met die draden van de voeding. Waar moet ik ze in douwen. En dan nog de de hele mobo, dat maakt me een beetje duizelig:hihi:
Waar moet ik welke hardware kopen??
Azerty.nl is goed? en alternate ook toch? moet ik het online kopen of naar de winkel zelf gaan.
Ik wil een systeem bouwen die de nieuwste spellen redelijk kunnen draaien, denk aan Crysis en Assasins creed of Cod4 en eventueel Alone in the dark etc.....
Wat betreft het OS ik heb zelf al een cd met Win Xp Pro Sp3
kortom, ik ben een leek wat dit betreft.
Ik dank jullie van harte!
voor videokaart zou ik zeker ATI Radeon HD 4850 of 4870 halen.
PCI express is de afkorting van PCI-e, PCI express is de opvolger van AGP.
Je kan zelf oriënteren waar de spullen goedkoop zijn, maar ik denk dat je bij Azerty goedkoper bent dan alternate.
Het bedrag van €600 is dat inclusief monitor?
ik ga zsm een systeem samen stellen dmv alle componenten hier te plaatsen en dan zou ik graag willen of het een goede is wat betreft compatebility. etc....
het budget is ex monitor, heb ik zelf al staan:D een 22'':D
MonkeyDLuffy
29-07-2008, 18:17
ik ben ook bezig met het kopen van een systeem, maar je komt echt heel duur uit vanwege de btw
ik ga zsm een systeem samen stellen dmv alle componenten hier te plaatsen en dan zou ik graag willen of het een goede is wat betreft compatebility. etc....
het budget is ex monitor, heb ik zelf al staan:D een 22'':D
Oh ik dacht je wou een tft scherm nog kopen!
Oh ik dacht je wou een tft scherm nog kopen!
Neej zoveel geld heb ik momenteel niet:hihi:
deze scherm heb ik.:
http://www.mcdos.nl/productimages/producten/10003751_big.jpg
Neej zoveel geld heb ik momenteel niet:hihi:
deze scherm heb ik.:
http://www.mcdos.nl/productimages/producten/10003751_big.jpg
Niet slecht
troubleMan
29-07-2008, 20:29
voor 600 haal je denk ik niet eens een mid end pc
ik zou zeggen spaar wat meer tot de 1000 en haal je onderdelen bij elkaar voor een high end pc
shinigami
29-07-2008, 20:39
ik zou zeggen spaar wat meer tot de 1000 en haal je onderdelen bij elkaar voor een high end pc
wow..o_Õ)?!?! 600 is meer dan genoeg ...?!?!
geheuge ddr2 , voeding 600watt...... ....zijn best goedkoop.......-_-!!) ...enige wat geld gaat koste....is videokaart.........en mieshien d processor............cd/dvd branders zijn nu bijna gratis...25euro ofzo...haal j r al eentje...^_^!!)........
troubleMan
29-07-2008, 20:42
wow..o_Õ)?!?! 600 is meer dan genoeg ...?!?!
geheuge ddr2 , voeding 600watt...... ....zijn best goedkoop.......-_-!!) ...enige wat geld gaat koste....is videokaart.........en mieshien d processor............cd/dvd branders zijn nu bijna gratis...25euro ofzo...haal j r al eentje...^_^!!)........
degelijke moederbord is ook best prijzig
Het gaat zeker lukken voor een midrange pc.
shinigami
29-07-2008, 20:48
degelijke moederbord is ook best prijzig
...^_^!!) ..net effe gekeke....mycom prijzige winkel.....klopt .....maar tis dat hij aan 3 dinge....veel gelds besteed....en de rest kan hij ...normaal prijsje ...kope...
CPU, mobo en graka worden prijzig maar de rest niet, daarnaast heb ik hdd thuis, geluidskaarten en netwerkkaart ook en ook een aantal geheugenmodules thuis liggen. Enfin behuizing moet ook nog gehaald worden!
shinigami
29-07-2008, 20:56
CPU, mobo en graka worden prijzig maar de rest niet, daarnaast heb ik hdd thuis, geluidskaarten en netwerkkaart ook en ook een aantal geheugenmodules thuis liggen. Enfin behuizing moet ook nog gehaald worden!
nieuwe mobo's ..hebbe meishien sata aansluiting he ...(O_O)..dat was bij mij ook......
nieuwe mobo's ..hebbe meishien sata aansluiting he ...(O_O)..dat was bij mij ook......
ik heb IDE kabels en IDE hdd's? en ik heb ook 3 voedingen van 250 W per stuk
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.