Bekijk originele versie : A.s Zaterdag Demonstratie Tegen Hoofddoekverbod...wees Erbij!!!...
Ikrame_girl
19-01-2004, 22:23
JA SORRY MENSEN DAT IK DEZE TOPIC HIER OPEN MAAR HIER ZIJN DE MEESTE MENSEN TE VINDEN....
A.S ZATERAG IS ER IN DEN HAAG EEN DEMONSTRATIE TEGEN DE FRANSE WET DIE BEGIN SEPTEMBER DIT JAAR ZAL IN GAAN.. DE WET LUIDT ALS VOLGT ...GEEN GELOOFSSYMBOLEN WAARONDER DE HOOFDDOEK MEER OP OPENBARE SCHOLEN...DIT WORDT DUS VERBODEN....ALSJEBLIEFT MENSEN WEES ERBIJ....WE VERZAMELEN OM HALF 2 OP HET PLEIN EN LOPEN GEZAMELIJK NAAR DE FRANSE AMBASSADE.........iK HEB OOK EEN E/MAILTJE GEKREGEN DUS ALS JE DIE WIL...ZET JE E/MAILADRES HIERONDER EN IK STUUR HET JE DOOR....IK ZOU HEM GAAG HIER WILLEN PLAATSEN MAAR WEET NIET HOE.....
WA ALEIKOM SALAM BROEDERS EN ZUSTERS...
lalameryem20
19-01-2004, 22:33
hey Ikram
Den Haag is wat te ver voor mij, maar hier bij ons in Brussel houden ze ook een manifestatie tegen die wet. Dus mensen van België kom op voor jullie rechten en hou die manifestatie voor ons zusters (ik weet zelf niet of ik ga maar toch,...)!!
Ikrame_girl
19-01-2004, 22:40
Origineel gepost door Shakira007
He Ikram
Wil je aub je email sturen naar yasmina_maroc19@hotmail.com
Ik woon in adam dus den haag is te ver ,weet je mischien of ze ook een keer een demonstratie gaan houden in adam?
Alvast bedankt.
Aleikoem salaam
:zwaai:
IK KAN HM JE WEL STUREN ...MAAR OF ER EEN IN ADAM WORDT GEHOUDEN iDONT KNOW GIRL
Ikrame_girl
19-01-2004, 23:00
ja ik heb ´m net naar je toe verzonden
Ikrame_girl
19-01-2004, 23:02
Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap
Dat zijn de beroemde woorden waarop de Franse Revolutie ruim 200 jaar geleden gebaseerd werd. Nu wil Frankrijk niet alleen ondanks, maar zelfs in naam van deze woorden een verbod op het dragen van hoofddoeken, (grote) kruizen en keppeltjes in openbare ruimtes
afgekondigen. Is dit werkelijk een manifestatie van vrijheid, gelijkheid en broederschap? Is dit een noodzakelijke maatregel om seculariteit te waarborgen? Of gaat het hier om een een manifestatie
van angst voor ‘de ander’, een poging om de opinie van de meerderheid op te dringen aan de minderheid?
Wat is gelijkheid? Is gelijkheid gelijkwaardigheid van individuen ondanks verschillende opvattingen en gedragingen of is het een geforceerde situatie waarin iedereen geacht wordt hetzelfde te zijn, hetzelfde te denken, hetzelfde te kleden, hetzelfde te geloven? Onze mening is dat vrijheid en gelijkheid alles te maken hebben met zelfbeschikking, keuzevrijheid, wederzijds respect, gelijkwaardigheid en de mogelijkheid tot diversiteit. Wij zijn het daarom ook niet eens met het wetsvoorstel dat de Franse regering heeft opgesteld om seculariteit te waarborgen . Wij denken dat seculariteit gewaarborgd wordt door neutraliteit van instituut (staat), niet door gedwongen neutraliteit van het individu De voorwaarde die hierbij geldt is dat de opvattingen van het ene individu die van het andere niet schaden, maar dat is duidelijk niet aan te orde waar het hoofddoeken, kruizen en keppeltjes betreft.
Omdat wij het niet eens zijn met de interpretatie van ‘seculariteit’ door de Franse regering, en omdat we bang zijn dat een verspreiding van dit idee wel eens het begin van een zeer intolerant Europa zou kunnen worden als wij geen tegenargumenten bieden, organiseren wij op Zaterdag 17 januari een vreedzame demonstratie bij de Franse ambassade. Als jij prijs stelt op de multi-culturele maatschappij waarin plaats is voor diversiteit en individueel gedachtengoed, laat dan je stem horen!
Plaats: We verzamelen op Het Plein, tegenover het 2e Kamergebouw in Den Haag. Dit plein is bereikbaar vanaf CS lopend (langs de Herengracht) of met trams: 2, 3 ,6 ,9 ,15 uitstappen bij de Kalvermarkt en dan de Korte Houtstraat doorlopen.
En vanaf HS met trams: 1, 16 uitstappen bij halte centrum, richting lange poten langs de 2e Kamer lopen en dan ben je op het plein.
Tijd: Vanaf 13.30 verzamelen we. De tocht naar de Franse Ambassade
zal om 14.00 starten.
Doel: Het aanbieden van een petitie aan de Franse Ambassade.
dit is in elk geval een deel van de e/mail......die plaatje waar ook wat op stond kon er niet bij ....waarom I don´t know
Ikrame_girl
19-01-2004, 23:31
KOM OP MENSEN DIT IS BELANGRIJK..NIEMAND DIE EFFE REAGEER OFZO...
Oemzakaria
19-01-2004, 23:43
Sallam zuster ikrame-girl,
ik heb gelezen en gehoort dat vrouwen niet mee mogen doen aan een demonstratie. dus ik zal helelaas er niet bij zijn sorry zuster.
maar ik hoop dat veel broeders zullen komen daar.
wat er moet wat gedaan worden
WA ALEIKOM SALlAM
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.