Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Sollicitatiedriscriminatie vanwege gouden tand...

Pagina's : [1] 2

HOFFA
26-07-2008, 14:52

:jammer:

boelboel
26-07-2008, 16:40
voor wat had je gesolliciteerd?

HOFFA
26-07-2008, 18:06
voor wat had je gesolliciteerd? Ik ben financieel onderlegd, dus kom ik vaak in aanmerking voor functies met een commerciele ondertoon, moet je denken aan banken, accountmanaging, sales etc,, Maar omdat ik een tijdje ´ontspoord´ ben geweest, zit ik nu op de blaren...want ik ben nog nooit afgewezen voor een baan sinds ik met goud in m´n bek loop, tuurlijk m´n eigen schuld...maar aan de andere kant is het wel degelijk discriminatie, want een werkgever zou je in eerste instantie moeten of beter gezegd willen aannemen op basis van je capaciteiten en kwaliteiten, tenzij het natuurlijk een representatieve functie betreft, buitendienst dus, waarin je veel met buitenstaanders te maken hebt...maar dat is niet mijn geval zo.. Dat zou dus willen zeggen dat je mensen met tatouages, (tong)-piercingen (iets wat overigens vooral veel vrouwen hebben, en daarbovenop bekleden ze ook nog ´s een hoge functie) punk/afrokapsels, gothic allemaal zou moeten weigeren ondanks dat ze een toegevoegde waarde aan jouw bedrijf kunnen leveren... Maar ik snap het ook wel, die gouden tand krijgt natuurlijk een extra dimensie als een Marokkaan ´m heeft, stelletje kk...:kwaad:

__Tazourakht__
26-07-2008, 18:48
Haal die tand dan weg.

Globilini
26-07-2008, 18:50

Ik ben financieel onderlegd, dus kom ik vaak in aanmerking voor functies met een commerciele ondertoon, moet je denken aan banken, accountmanaging, sales etc,, Maar omdat ik een tijdje ´ontspoord´ ben geweest, zit ik nu op de blaren...want ik ben nog nooit afgewezen voor een baan sinds ik met goud in m´n bek loop, tuurlijk m´n eigen schuld...maar aan de andere kant is het wel degelijk discriminatie, want een werkgever zou je in eerste instantie moeten of beter gezegd willen aannemen op basis van je capaciteiten en kwaliteiten, tenzij het natuurlijk een representatieve functie betreft, buitendienst dus, waarin je veel met buitenstaanders te maken hebt...maar dat is niet mijn geval zo.. Dat zou dus willen zeggen dat je mensen met tatouages, (tong)-piercingen (iets wat overigens vooral veel vrouwen hebben, en daarbovenop bekleden ze ook nog ´s een hoge functie) punk/afrokapsels, gothic allemaal zou moeten weigeren ondanks dat ze een toegevoegde waarde aan jouw bedrijf kunnen leveren... Maar ik snap het ook wel, die gouden tand krijgt natuurlijk een extra dimensie als een Marokkaan ´m heeft, stelletje kk...:kwaad: In een front office funtie zou ik ook niet snel iemand aannemen met een duidelijk zichtbare gouden tand. Mijn fake tanden (3) zijn van goud met een witte laag aan de buitenkant. Een soort van cap. Dat zou voor jou misschien een goede, mooie en goedkope oplossing kunnen zijn.

HOFFA
26-07-2008, 18:59
Haal die tand dan weg. Ten eerste heb ik ´m in Marokko laten zetten, en m´n tandarts hier in NL is op vakantie, en ik krijg die sol. gesprekken achter elkaar...dat is ´t dillema dus..

HOFFA
26-07-2008, 19:01
In een front office funtie zou ik ook niet snel iemand aannemen met een duidelijk zichtbare gouden tand. Mijn fake tanden (3) zijn van goud met een witte laag aan de buitenkant. Een soort van cap. Dat zou voor jou misschien een goede, mooie en goedkope oplossing kunnen zijn. Een nog mooiere oplossing zou zijn om ´m helemaal te laten verwijderen, maar zoals ik al eerder zei, m´n tandarts is op vakantie en ik ken geen andere plekken waar ik ´m kan laten verwijderen..

Globilini
26-07-2008, 19:01
Ten eerste heb ik ´m in Marokko laten zetten, en m´n tandarts hier in NL is op vakantie, en ik krijg die sol. gesprekken achter elkaar...dat is ´t dillema dus.. Dan zou ik (als die tand echt goed te zien is) gewoon eerlijk zijn in sollicitatiegesprekken. Geef gewoon aan dat je ook beseft dat dat niet kan en je het laat veranderen. Daar zou ik respect voor hebben.

HOFFA
26-07-2008, 19:05
Dan zou ik (als die tand echt goed te zien is) gewoon eerlijk zijn in sollicitatiegesprekken. Geef gewoon aan dat je ook beseft dat dat niet kan en je het laat veranderen. Daar zou ik respect voor hebben. Hehehe, dat was mijn steevaste opening het laatste jaar, de manier waarop ik dat deed, shit daar zouden ze me een Oscar voor moeten geven...maar nogmaals, ik ben er HEILIG van overtuigd dat hte met mijn Marokkaan zijn te maken heeft. Het krijgt een extra dimensie. Als een autochtoon in mijn positie had gezeten en hij was er eerlijk over of niet, en we zouden dezelfde kennis van ons vak hebben, wedden dat hij eerder wordt aangenomen dan ik..

boelboel
Een nog mooiere oplossing zou zijn om ´m helemaal te laten verwijderen, maar zoals ik al eerder zei, m´n tandarts is op vakantie en ik ken geen andere plekken waar ik ´m kan laten verwijderen.. Dan zou ik (als die tand echt goed te zien is) gewoon eerlijk zijn in sollicitatiegesprekken. Geef gewoon aan dat je ook beseft dat dat niet kan en je het laat veranderen. Daar zou ik respect voor hebben. Perfecte en eerlijke oplossing. Je bent het al van plan, geef dat dan ook aan :) Insha'Allah word je aan ergens aangenomen :goedzo:

HOFFA
En dan ben ik pas 21...

boelboel
26-07-2008, 19:06
Hehehe, dat was mijn steevaste opening het laatste jaar, de manier waarop ik dat deed, shit daar zouden ze me een Oscar voor moeten geven...maar nogmaals, ik ben er HEILIG van overtuigd dat hte met mijn Marokkaan zijn te maken heeft. Het krijgt een extra dimensie. Als een autochtoon in mijn positie had gezeten en hij was er eerlijk over of niet, en we zouden dezelfde kennis van ons vak hebben, wedden dat hij eerder wordt aangenomen dan ik.. Jammer, dan word het wachten op je tandarts anders andere tandarts opzoeken. Nogmaals, insha'Allah word je ergens aangenomen.:goedzo:

boelboel
26-07-2008, 19:07
En dan ben ik pas 21... tbarkellah

HOFFA
26-07-2008, 19:09
tbarkellah Ewa ja, ambities.

Globilini
26-07-2008, 19:12

Hehehe, dat was mijn steevaste opening het laatste jaar, de manier waarop ik dat deed, shit daar zouden ze me een Oscar voor moeten geven...maar nogmaals, ik ben er HEILIG van overtuigd dat hte met mijn Marokkaan zijn te maken heeft. Het krijgt een extra dimensie. Als een autochtoon in mijn positie had gezeten en hij was er eerlijk over of niet, en we zouden dezelfde kennis van ons vak hebben, wedden dat hij eerder wordt aangenomen dan ik.. Marokkaan + gouden tand......dat zet mensen waarschijnlijk wel aan het denken. Maar.....als jij er goed uit ziet (kleding), weet waarover je praat en daarnaast de guts hebt zelf te beginnen over die tand? Vooral dat laatste zou voor mij meespelen als pluspunt. Er zelf over beginnen. Ik zou een autochtoon met een gouden voortand ook niet snel aannemen. Voor mij, heel persoonlijk, straalt het echt iets héél fouts en straats uit. Maar als iemand zelf aangeeft dat het inderdaad niet kan. Met een lach.....van "ja, dom....toen was ik jong....ziet er niet uit" dan zou ik er overheen stappen. Kun je niet NU bij een andere tandarts terecht? Via vrienden. Het gaat tenslotte maar om 1 tand....

Pagina's : [1] 2