Bekijk originele versie : 'Commisie wordt gehekeld'
Bidawi_Mazlot
19-01-2004, 15:02
DEN HAAG - CDA, PvdA en VVD hebben zware kritiek op het vandaag verschenen rapport van de commissie-Blok over het integratiebeleid. VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is 'zwaar teleurgesteld' en 'gewoon boos' over het werk van de commissie.
Volgens haar heeft dat niets nieuws opgeleverd en heeft de commissie de problemen rond de integratie ontweken. Vooral de conclusie dat veel allochtonen wel zijn geïntegreerd, heeft haar getroffen.
De commissie heeft kritiek op het integratiebeleid van het kabinet en de houding van de Tweede Kamer. Die hebben jarenlang het belang van inburgering onderschat.
Toch zijn veel allochtonen erin geslaagd in de Nederlandse samenleving te integreren. De commissie noemt dat 'een prestatie van formaat'.
De commissie vindt dat woonwijken, ook buiten de grote steden, en scholen gemengder moeten worden. In wijken moeten meer verschillende woningen komen, ook op Vinex-locaties. Ouders moeten meer kans krijgen om hun kinderen op de school van hun keuze te plaatsen, ook als dat bijzondere scholen zijn.
De commissie stelt daarmee artikel 23 van de Grondwet opnieuw ter discussie. Voor Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is dat een van de weinige lichtpuntjes in het stuk.
De VVD-politica vindt dat er veel open deuren worden ingetrapt. ''Er staat niks in over de criminaliteit. Het is alsof de verkiezingen van 15 mei 2002 niet hebben plaatsgevonden. De aanbevelingen zijn zeer vaag.''[i]
Ook de PvdA vindt dat de aanbevelingen scherper hadden gekund, zoals op het punt van huwelijksmigratie. De commissie stelt wel vast dat die huwelijken problemen kunnen veroorzaken, maar doet geen suggestie voor maatregelen.eent dat de commissie over 'het spannende thema van de culturele integratie veel heeft laten liggen'.
Ook het CDA is teleurgesteld in het rapport en vindt dat de aanbevelingen soms niet overeenkomen met de bevindingen. De partij vindt het 'uiterst teleurstellend' dat de commissie niet concludeert dat het integratiebeleid gefaald heeft. Het CDA vindt het beleid wel mislukt. ''Onze conclusie is preciezer,'' aldus commissievoorzitter Stef Blok vanmiddag.
De SP, die met een motie zorgde voor de instelling van de commissie, is grotendeels tevreden over de conclusies. Volgens partijleider Jan Marijnissen tonen de conclusies aan dat de tijd van vrijblijvendheid voorbij is.
De commissie spreekt zich niet uit voor het verbieden van hoofddoeken of gedwongen spreiding van allochtonen. Het eerste is volgens de commissie niet mogelijk, het tweede is eerder mislukt.
bron: Parool!
Naschrift: hoe is het mogelijk dat men ook de mening van een woestijnrat als clitloze Hirschi AbdelAli meeneemt in belangrijke kwesties waar de gemoedere onnodig lijnrecht tegenover mekaar staan?......meer woorden maak ik aan haar niet vuil.....het volgende dan maar :D.
De VVD-'politica', criminaliteit en integratie gaat bij hen kennelijk hand in hand samen.....het frappante en tegelijkertijd grappige hiervan is, men is serieus bezig met de zgn verkiezingen van 15 mei 2002, waaruit bleek dat de stem van Nederland "we voelen ons allemaal niet veilig met die criminele buitenlanders, doe er wat aan!" riep (roept).....tja, en dit moeten zeker mijn vertegenwoordigers voorstellen?.....
CDA, ik begrijp het ff niet meer, jullie wel?.....gisterenavond vond ik de premier J.P. Balkenende nog "DE man" maar zie ik opeens een contradictie waar menig allochtone broek vanaf zakt :D .....zij vinden kennelijk dat de commisie naar hun mond hoort te praten "ze vinden het uitermate telleurstellend" "de COMMISSIE MOEST CONCLUDEREN dat de integratie gefaald heeft, in andere woorden......wat een arrogantie zeg, ik vraag me werkelijk af wat deze commissie dan nog voor zin heeft met deze instelling van het CDA.
SP, de zondebok in de kamer blijkbaar......zij hebben er zgn voor gezorgt dat de COMMISSIE tot deze bevindingen zijn kunnen komen waardoor Jan Marijnissen en zijn partij grotendeels tevreden zijn over de conclusies.....yeah right!......
Al met al begint alles steeds duidelijker te worden, de commissie (die, neem ik aan, kundig zijn ) staan lijnrecht tegenover het kabinet.....wanneer er een Commissie wordt ingesteld om bv Moskeeen te inspecteren dan zijn de negatieve bevinden altijd met open armen ontvangen.....nu de bevindingen uitermate positief en reeel zijn, worden deze opeens van de hand gelegd en komt men met de meest bizarre argumenten die bijna rieken naar racisme, waarom racisme?.....hoe kan je in Allahsnaam nu , criminaliteit en integratie van allochtonen, als synoniem verkopen aan Jan, Mien en Klaas?!......dit is uitermate gevaarlijke tendens waar we ons voor moeten behoeden. Ik neem aan dat een Commissie kundig en objectief genoeg is anders zou deze niet aangesteld worden door Den Haag om een gedegen onderzoek te doen.
Zoals ik vanmorgen al gepost heb, als een onderzoek niet de uitkomst heeft die je verwacht dan ben je teleurgesteld.
Is buitengewoon jammer dat sommige politici niet volwassen met een dergelijk onderzoek kunnen omgaan en nu roepen dat het een slecht onderzoek is geweest.
Bidawi_Mazlot
19-01-2004, 15:33
Origineel gepost door rnaj
Zoals ik vanmorgen al gepost heb, als een onderzoek niet de uitkomst heeft die je verwacht dan ben je teleurgesteld.
Is buitengewoon jammer dat sommige politici niet volwassen met een dergelijk onderzoek kunnen omgaan en nu roepen dat het een slecht onderzoek is geweest.
Beste Rnaj,
Is het niet zo dat jij en ik onszelf moeten neerleggen bij FEITEN?.....waarom telleurgesteld?, we gaan er vanuit dat een dergelijk Commissie kundig genoeg is punt.
O sorry voor de onduidelijkheid ook de eerste zin sloeg op politici als Hirsi Ali.
Bidawi_Mazlot
19-01-2004, 15:42
O sorry voor de onduidelijkheid ook de eerste zin sloeg op politici als Hirsi Ali.
Ik weet niet of jij de manier van debatteren van Ayan Hirsi in de Kamer wel eens gezien hebt maar zo iemand kan je en mag je niet serieus nemen. Wanneer je haar met gerichte vragen confronteerd begint ze te zweten als een gek! "meneer de Voorzitter!" is haar toevlucht telkermate :D . Het gaat mij meer om de diehards binnen de Kamers van Den Haag.....Hirsi is niet meer dan een voetveeg dus.....
Volgens mij begrijp jij mij niet, of je hebt geen enkel idee hoe ik over Hirsi denk.
Wat ik dus bedoelde te zeggen, dat wanneer de uitkomst van een onderzoek anders is dan politici (waaronder Hirsi) verwachten dan zijn ze teleurgesteld.
Maar die teleurstelling zegt niets over het kwaliteit van het onderzoek.
En verder heb ik 6mnd geleden al gepost, dat naar mijn mening de intergratie niet mislukt is.
Dus als je iemand probeerd te overtuigen, kan jij je energie misschien in iemand anders steken.
Willemien
19-01-2004, 16:01
Dit is al de tweede keer dat een commissie tot de conclusie komt, dat voor het overgrote deel der immigranten, de integratie geslaagd is.
Of misschien bedoelen ze toch hetzelfde, namelijk dat er nog steeds een groep aan te wijzen is, die slecht geintegreerd is, en ze nog steeds met het vingertje kunnen wijzen totdat de aller -aller aller laatste hoogbejaarde marokkaanse ook nederlands spreekt.
Maar ja, ze willen het niet horen he, daar in Den Haag.
De meest slecht geintegreerde groep in dit land, is volgens mij een hele grote groep blanke mensen. Die geen idee hebben over hoe en wat t.a.v. de gekleurde geimmigreerde landgenoten, en hun mening uit de krant haalt, en waaronder de telegraaf de grootste oplage heeft.
Er moeten wat meer spotjes op tv komen zoals die voor de Volkswagen, misschien helpt dat :D
hassouna
19-01-2004, 16:27
Origineel gepost door Willemien
Dit is al de tweede keer dat een commissie tot de conclusie komt, dat voor het overgrote deel der immigranten, de integratie geslaagd is.
Of misschien bedoelen ze toch hetzelfde, namelijk dat er nog steeds een groep aan te wijzen is, die slecht geintegreerd is, en ze nog steeds met het vingertje kunnen wijzen totdat de aller -aller aller laatste hoogbejaarde marokkaanse ook nederlands spreekt.
Maar ja, ze willen het niet horen he, daar in Den Haag.
De meest slecht geintegreerde groep in dit land, is volgens mij een hele grote groep blanke mensen. Die geen idee hebben over hoe en wat t.a.v. de gekleurde geimmigreerde landgenoten, en hun mening uit de krant haalt, en waaronder de telegraaf de grootste oplage heeft.
Er moeten wat meer spotjes op tv komen zoals die voor de
Volkswagen, misschien helpt dat :D
:D :D :D :D :D :D :Iluvu:
Bidawi_Mazlot
19-01-2004, 16:51
Volgens mij begrijp jij mij niet, of je hebt geen enkel idee hoe ik over Hirsi denk.
Wat ik dus bedoelde te zeggen, dat wanneer de uitkomst van een onderzoek anders is dan politici (waaronder Hirsi) verwachten dan zijn ze teleurgesteld.
Maar die teleurstelling zegt niets over het kwaliteit van het onderzoek.
En verder heb ik 6mnd geleden al gepost, dat naar mijn mening de intergratie niet mislukt is.
Dus als je iemand probeerd te overtuigen, kan jij je energie misschien in iemand anders steken.
Oke, oke, Rnaj......jammer, en nog eens jammer, dat ik jou niet kan overtuigen wat betrefd homosexualiteit, dat dit niet aangeboren is maar een keuze......als we het daar nou 'ns over eens kunnen worden dan ben jij wat mij betrefd "de volwaardig ge-intergreerde Nederlander" :D
Ik ben het er helemaal mee eens !
Wat me vooral opvalt is dat vooral de rechtste partijen zich niet in de conclusie kunnen vinden. Ze hebben met de uitslag NIET de tool in handen waarmee ze weer eens lekker naar de allochtoonse gemeenschap kunnen schermen.
Ik ben 2 jaar actief lid van ROOD de jongerenafd. van de SP we pleiten er al jaren voor dat allochtonen zich meer moeten mengen met de autochtonen, alleen dan verkom je achterstandswijken , getto's etc.... Maar dat willrn de rechtste partijen natuurlijk niet want dan hebben ze ineens in hun luxe wijken, buitenlandse mensen..c'est ca....
m.b.t Hirschi Ali iedereen weet nu ondertussen toch wel dat zij de showallochtoon van de VVD is...
Zeg, misschien lopen de cijfers steeds meer op qau criminaliteit onder de allochtoonse mensen, maar day geldt ook voor de studie slagingspercentage van de wo,hbo,mbo horen wij daar eigenlijk iets over ?
Sinds 11 sept. voert de media/politiek steeds meer een propaganda neg. tegen over de islam en allochtoonse mensen.
Tja, what can I say...als er tijdens de verkiezingen niet door de allochtonen etc...naar de stembus wordt gelopen, dan snijd je,je alleen maar in je eigen vingers.
STEM TEGEN, STEM SP !!!
Canelle
STEM TEGEN, STEM SP !!!
Canelle,
Dat is toch de oude leus van de SP, die leus die mij keer op keer der van weer hield om op de SP te stemmen.
Als ik stem, dan wil ik VOOR eigen ideen stemmen en niet TEGEN de ideen van andere partijen.
Ben dan ook blij dat ze de leus hebben veranderd, al ken ik die niet uit mijn hoofd
canelle, dit klinkt als "de zendtijd van de politieke partijen" op TV :rolleyes:
Luister !
Serieus ik ben blij met de herkenning..zo dom zijn ze hier nog niet...
mij gaat het erom dat de kern van mijn boodschap overkomt heb het idee dat jullie het beide begrijpen.
Zeg is een van jullie misschien ook politiek actief of geïntereseerd ?
rnaj kijk eens op www.sp.nl dan raak je vast en zekers ook overtuigd dat de sp een partij is die de belangen behartigd van IEDEREEN en niet alleen een bepaald elite groep of stroming.
Mijn vader was trouwens toen hij in Nederl. kwam een gastarbeider, in de jaren '80 toen er een grote werkloosheid heerste kreeg hij de benaming buitenlander, begin jaren '90 mocht hij zich de immigrant noemen, tegen het milenium aan had hij de eer een allochtoon te zijn.
Bij mij weten heet mijn vader gewoon Abdelrahim...hebben jullie hetzelfde euvel met jullie papa's en mama's ?
Bidawi_Mazlot
19-01-2004, 17:44
Origineel gepost door canelle
Ik ben het er helemaal mee eens !
Wat me vooral opvalt is dat vooral de rechtste partijen zich niet in de conclusie kunnen vinden. Ze hebben met de uitslag NIET de tool in handen waarmee ze weer eens lekker naar de allochtoonse gemeenschap kunnen schermen.
Ik ben 2 jaar actief lid van ROOD de jongerenafd. van de SP we pleiten er al jaren voor dat allochtonen zich meer moeten mengen met de autochtonen, alleen dan verkom je achterstandswijken , getto's etc.... Maar dat willrn de rechtste partijen natuurlijk niet want dan hebben ze ineens in hun luxe wijken, buitenlandse mensen..c'est ca....
m.b.t Hirschi Ali iedereen weet nu ondertussen toch wel dat zij de showallochtoon van de VVD is...
Zeg, misschien lopen de cijfers steeds meer op qau criminaliteit onder de allochtoonse mensen, maar day geldt ook voor de studie slagingspercentage van de wo,hbo,mbo horen wij daar eigenlijk iets over ?
Sinds 11 sept. voert de media/politiek steeds meer een propaganda neg. tegen over de islam en allochtoonse mensen.
Tja, what can I say...als er tijdens de verkiezingen niet door de allochtonen etc...naar de stembus wordt gelopen, dan snijd je,je alleen maar in je eigen vingers.
STEM TEGEN, STEM SP !!!
Canelle
Salaam Canelle,
Ik vind jouw ambities er rooskleurig uitzien maar je ziet één cruciale punt over het oog.....'allochtone' Nederlanders met een Moslimse identiteit, praktiserend, zullen nooit en te nimmer belangrijke posts kunnen innemen......Nederland moet seculier blijven (hun voorouders hebben ze3ma(zgn.) daarvoor gestreden) en dan mag er geen één of andere ('achterlijke') Mohamed of Fatima roet in het eten gooien......
Stilzwijgend instemmen?, nee asjeblieft niet!.....Nederland is OOK ons land, we moeten hand in hand (ook met begripvolle 'autochtone' Nederlanders) ons verzetten tegen deze gevaarlijke tendens in Nederland......onze stem moet luid en duidelijk naar voren komen maar dan wel op een manier waar we op korte- en langetermijn de vruchten van kunnen plukken.....al die 'allochtone' Nederlanders, die al jaren in de politiek zitten, hebben mij niets kunnen brengen waarvan ik kan zeggen "kijk, dat is iemand die mijn gevoelens kent en vertegenwoordigd"......
Ik pleit daarom voor 'harde'duidelijk boodschap in de vorm van demonstraties......gewoon doorbijten totdat Den Haag en de media fairplay toepassen.
Ma3a salama,
PS: ik stem niet, principekwestie.
PS: ik stem niet, principekwestie
Jouw onderschrift maakt jouw post, en alle andere politiek getinte bijdragen van jouw hand in 1klap inrelevant.
Bedankt voor de mededeling
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.