Bekijk originele versie : Eengezinswoning / appartement !!!
WilD_Magreb
23-07-2008, 23:18
Salaamoe 3alikom broeders/zusters,
Beste,
Ben veranderd van Job en ga in de buurt van Utrecht werken vandaar dat ik opzoek ben naar een eengezinswoning/appartement in de regio utrecht (houten, nieuwegein), Amersfoort, almere kan en mag ook!
Wat zijn mijn kansen op een korte termijn en wie werkt er toevallig op een Bemiddelingsbureau (huur)?
Alle informatie wat betreft verhuren of snel in aanmerking komen voor een eengezinswoning/appartement is welcome!
PM voor meer info, als er iets niet duidelijk is of vragen zijn!
3alikom salaam en alvast bedankt
Papa_prinses
23-07-2008, 23:44
Beste,
Ben veranderd van Job en ga in de buurt van Utrecht werken vandaar dat ik opzoek ben naar een eengezinswoning/appartement in de regio utrecht (houten, nieuwegein), Amersfoort, almere kan en mag ook!
Wat zijn mijn kansen op een korte termijn en wie werkt er toevallig op een Bemiddelingsbureau (huur)?
Alle informatie wat betreft verhuren of snel in aanmerking komen voor een eengezinswoning/appartement is welcome!
Via een makelaar kan je ook een woning huren?:o
WilD_Magreb
24-07-2008, 14:40
Via een makelaar kan je ook een woning huren?:o
Momenteel verdiep ik mij daar ook in shoukran samiakiki,
meer tips zijn welcome
Papa_prinses
24-07-2008, 23:10
Momenteel verdiep ik mij daar ook in shoukran samiakiki,
meer tips zijn welcome
want in utrecht staat een lange w8ttijd bij woningnet!
of onderhuur!
:o er is een kamer bij ons vrij hahaha:hihi:
WilD_Magreb
25-07-2008, 12:21
waar in utrecht Hmm het moet wel nette buurt zijn goede omgeving of een beetje buiten utrecht zoals ik al zei (typte) nieuwegein houten.
Kamer ahhaah heel lief van je dan mag jij vanaf nu de kamer hebben en ik de rest :P
iid veel wachttijden pffff en ik moet het zeker over 4 maanden hebben
Ummu-Shaheedah
25-07-2008, 16:33
is kopen geen optie?
Asalaam aleikoem warachmatoe Allaahi wabarakatoe,
Kopen is met Ribaa, laten we dit dus niet adviseren aan onze broeders en zusters.
Wa aleikoem salaam warachmatoe Allaahi wabarakatoe,
WilD_Magreb
25-07-2008, 16:57
is kopen geen optie?
Beste Lamiss,
Helaas niet. aangezien ik het nog van 1 inkomen moet hebben en zoals mijn zuster OumShaheedah ook al zei het is Riba, weliswaar zijn ze wel bezig met als onderwerp hoe kan je als moslim gemeenschap toch een huis kopen zonder riba.. (zoals je zelf al waarschijnlijk weet ''dat is heel moeilijk''
bedankt voor jou reactie:goedzo:
gekkeappie
25-07-2008, 19:29
een kamer is toch voldoende? :o
WilD_Magreb
25-07-2008, 20:40
een kamer is toch voldoende? :o
gekkeappie,
Dat is het zeker niet.
Wat moet ik met 1 kamer!
inplaats van onafhankelijk ben je juist Afhankelijk want keuken, douche, toilet etc moet je vaak delen...
In mijn situatie kan ik alhmdoelileh een woning/appartement veroorloven dus dan maar meteen goed. en wil nogmaals onafhankelijk zijn in de zin van zelfstandigheid kwa wonen.
WilD_Magreb
27-07-2008, 12:44
niemand die wat weet!
zomerbloemetje
27-07-2008, 15:23
Salaam aleikoum,
Je kunt het proberen via de site van woningnet, en dan bij de huurwoningen in de vrije sector. Je kunt ook even op de site van verschillende makelaars kijken bijv. directwonen.nl daar zijn ook huurwoningen te vinden. Je moet er wel rekening mee houden dat het redelijk prijzig is.
Succes met het zoeken!
WilD_Magreb
27-07-2008, 18:52
Salaam aleikoum,
Je kunt het proberen via de site van woningnet, en dan bij de huurwoningen in de vrije sector. Je kunt ook even op de site van verschillende makelaars kijken bijv. directwonen.nl daar zijn ook huurwoningen te vinden. Je moet er wel rekening mee houden dat het redelijk prijzig is.
Succes met het zoeken!
Wa3alikom salaam,
Dankjewel voor je reactie, idd het is prijzig aangezien het particulier is.
verder bedankt (Y) ik zal kijken
Ummu-Shaheedah
28-07-2008, 00:09
Beste,
Asalaam aleikoem warachmatoe Allaahi wabarakatoe,
Helemaal vergeten om te zeggen tegen je. Wat je kunt doen is naar een makelaar gaan en vragen om een huisje die steeds wordt geweigerd. Het gaat hier vaak om ''vieze'' huisjes die opgeknapt moeten worden (weet niet of je hier de tijd/mogelijkheid voor hebt?). Vaak kan je dan ook nog onderhandelen over de huur.
Insha'Allaah kun je eens gaan navragen in de plek waar je graag wilt wonen.
Wa aleikoem salaam warachmatoe Allaahi wabarakatoe,
mevrouwtjuh_84
28-07-2008, 14:23
niemand die wat weet!
ik zit met presies het zelfde probleem. ik zoek ook woning in die omgeving. sta nog maar pas ingeschreven dus ik kan het voorlopig vergeten.:jammer:
maar suc6 verder met zoeken.. laat me weten als je een goude tip hebt:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.