Bekijk originele versie : Wat trek ik (of niet) aan op een marokkaanse bruiloft?
Anne-lise
23-07-2008, 22:50
Hallo Allemaal!
Ik ga deze zomer naar een marokkaanse bruiloft in Marokko, ikzelf ben niet marokkaanse. Eerst wilde ik een takchita kopen voor de bruiloft maar helaas zijn deze te duur voor mij om te kopen, en zeker om maar 1x te dragen. Heel jammer, maar de huur moet ook betaald worden! :lekkerpuh Ik kon er daar eentje lenen, maar ik ben vrij lang! (1.84)
Nu wil ik gewoon een rok (net onder de knie) aantrekken met een blouse. Maar ik vroeg me af of ik wel wit mag dragen op een bruiloft?
En zijn er dingen waar ik aan moet denken?
Ik hoor het graag!
Alvast veel dank! :goedzo:
Papa_prinses
24-07-2008, 00:43
Hallo Allemaal!
Ik ga deze zomer naar een marokkaanse bruiloft in Marokko, ikzelf ben niet marokkaanse. Eerst wilde ik een takchita kopen voor de bruiloft maar helaas zijn deze te duur voor mij om te kopen, en zeker om maar 1x te dragen. Heel jammer, maar de huur moet ook betaald worden! :lekkerpuh Ik kon er daar eentje lenen, maar ik ben vrij lang! (1.84)
Nu wil ik gewoon een rok (net onder de knie) aantrekken met een blouse. Maar ik vroeg me af of ik wel wit mag dragen op een bruiloft?
Ik hoor het graag!
:goedzo: moet je doen !
Anne-lise
24-07-2008, 16:20
ok, mijn man had op zijn werk begrepen dat wit niet mocht...
Dan neem ik dat wel mee, maar ik ga in Marokko zelf nog snel even kijken of ik geen takchika of iets anders kan vinden, lijkt me toch erg leuk...
Cytherea
24-07-2008, 16:38
ok, mijn man had op zijn werk begrepen dat wit niet mocht...
Dan neem ik dat wel mee, maar ik ga in Marokko zelf nog snel even kijken of ik geen takchika of iets anders kan vinden, lijkt me toch erg leuk...
Iets wat de benen bedekt is wat gepaster geloof ik. En beter een andere kleur dan wit.
salouaatje
24-07-2008, 21:05
waarom beter een andere kleur damn wit.. meid trek aan wat je leuk vind...
een beetje bedekt is wel gepast maar verder.... draag wat je wil..
hahah
veel plezier in marokko.
Cytherea
24-07-2008, 21:13
waarom beter een andere kleur damn wit.. meid trek aan wat je leuk vind...
een beetje bedekt is wel gepast maar verder.... draag wat je wil..
hahah
veel plezier in marokko.
Het is meer een Nederlandse traditie.. Maar aangezien veel Marokkaanse bruidjes ook steeds meer in het wit trouwen...
De regel ‘Alleen de bruid gaat in het wit’ is ervoor bedoeld dat gasten zich niet vergissen wie er hier nu eigenlijk trouwt. Als de huwelijksgasten lange, extravagante, witte jurken dragen, zouden zij in theorie de bruid kunnen zijn. Niet alle gasten (bijvoorbeeld verre familie of vrienden van de bruidegom) kennen immers de bruid. Vandaar.
Maar ja, je moet het zelf weten... Je gaat immers niet in een witte galajurk zo te zien.
Experience
24-07-2008, 22:03
Hallo Allemaal!
Ik hoor het graag!
Je kan vaak jurken huren tegen een redelijke prijs. Je hebt hier genoeg meiden die ze verhuren en vast ook wel in Marokko.
Je kan vaak jurken huren tegen een redelijke prijs. Je hebt hier genoeg meiden die ze verhuren en vast ook wel in Marokko.
ja in marokko verhuren ze ook takchita's heb dat ook een keer gedaan. Ik had een hele mooie jurk gehuurd voor maar 15 euro en mocht hem 2 dagen houden :goedzo:
Experience
24-07-2008, 22:27
ja in marokko verhuren ze ook takchita's heb dat ook een keer gedaan. Ik had een hele mooie jurk gehuurd voor maar 15 euro en mocht hem 2 dagen houden :goedzo:
Zó! Dat is nog eens een goede prijs en 2 dagen houden ook nog!
lina2003
25-07-2008, 09:18
Gewoon doen, er wordt niet echt een dress code gehanteert dus wit mag gewoon..
Misschien een tipje..misschien kunnen je vragen of het gepast is om in die familie iets van "bloot" te laten zien..(scheelt jou weer ongemakkelijkheid)
Anne-lise
25-07-2008, 10:04
Dank je wel voor jullie reacties! Ja ik wil alle ongemakkelijkheiden vermijden, daar vraag ik om jullie advies, de familie zit immers al in Marokko! En ik moe twel weten wat ik mee moet nemen in mn koffer. :)
Ik heb nog eens naar mn rok gekeken, hij is toch wel wat langer dan net onder de knie. En op de bruid zal ik zeker niet lijken, ze zal zo mooi zijn die dag daar kan je niet tegenop, haha
Ja ik ga daar ook even kijken of ik iet kan huren, maar ja, maat 44 en 1.84 lang?!
We zullen zien! Heb er in ieder geval zin in :)
lina2003
25-07-2008, 10:24
Dank je wel voor jullie reacties! Ja ik wil alle ongemakkelijkheiden vermijden, daar vraag ik om jullie advies, de familie zit immers al in Marokko! En ik moe twel weten wat ik mee moet nemen in mn koffer. :)
Ik heb nog eens naar mn rok gekeken, hij is toch wel wat langer dan net onder de knie. En op de bruid zal ik zeker niet lijken, ze zal zo mooi zijn die dag daar kan je niet tegenop, haha
Ja ik ga daar ook even kijken of ik iet kan huren, maar ja, maat 44 en 1.84 lang?!
We zullen zien! Heb er in ieder geval zin in :)
Geniet ervan!!
maghribia_lady
25-07-2008, 11:48
meid je kan ook een gala jurk aan doen, is ook heel mooi:) ( natuurlijk niet te bloot.. hou het een beetje normaal:) maar je kan ook een jurk huren in marokko heel goedkoop als je het omrekent naar euro's:)
veel plezier in marwecous! en kus de grond voor me, :traan1:
Je bent langer dan ik, anders had je een jurk van mij mogen meenemen. Zoals je je rok beschrijft is prima hoor. Ze zullen het juist leuk vinden dat je er bent, druk maken om je kleding zal niemand doen. Have fun
Unbreakable
25-07-2008, 17:02
Wit kan wel hoor.
Er zijn genoeg dames die een witte taksita dragen bijvoorbeeld.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.