Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Buurman steekt indringer dood.

1980
18-01-2004, 20:54

Buurman steekt indringer dood DEN HAAG - Een man die in Den Haag een woning wilde binnendringen en een getuige te lijf ging, is daarbij zelf dodelijk gewond geraakt. Dat meldde de politie. De steekpartij vond plaats in een huis aan de Laakkade. Een man drong de woning binnen en werd betrapt door de buurman. Die sprak de dader aan, waarna het tweetal in een vechtpartij verwikkeld raakte. (ANP) Verschenen in SP!TS op vrijdag 16 januari 2004. The world is crazy! Maar dit is geen buitenlander! Hoe ik dat weet? Anders had het er wel bijgestaan hoor :D Dus of er nou een leraar wordt neergeschoten door een Turk of een buurman wordt gedood door een NIET allochtoon het verschil zit em in het woord allochtoon. Beiden zijn ze vermoord. Alleen de één door een Turk de ander door een autochtoon :rolleyes: Waarom doet de media hier alsof hen neus bloedt? Het artikel krijgt een plekkie in de Spits ergens in een hoekje met letterformaat 4. Alsof het opeens de normaalste zaak van de wereld is. Begint er trouwens wel op te lijken, jammer genoeg!

AlHoceima_Leila
18-01-2004, 20:56
ik hoorde het en ik hoorde de ambulance ook ik woon er dichtbij snap je ik denk niet dat het een allochtoon is waar daar wone bijna alleen hollanders

1980
18-01-2004, 21:12
Origineel gepost door AlHoceima_Leila ik hoorde het en ik hoorde de ambulance ook ik woon er dichtbij snap je ik denk niet dat het een allochtoon is waar daar wone bijna alleen hollanders Ik denk ook niet dat het een allochtoon is. Geloof me maar dat het anders wel vermeld was. Maar het gaat mij erom dat het "een man" is. En opeens maak het niet uit wat de afkomst is van deze man. Maar je weet dan automatisch dat het om een autochtoon gaat.

AlHoceima_Leila
18-01-2004, 21:14
Jah klopt dat zeg ik ook altijd maar jah joh wat ga je ertegen doen het is altijd zo negatief voor de allochtonen >marokkanen en turken < maar zo is het nu gewoon we kunnen zoveel blijven praten als we willen maar t veranderd niet toch ? dat vind ik tenminste

arabchrstn
18-01-2004, 21:40

Guttegut wat zijn we weer zielig, kijk eens naar hullie de slechte media. Misschien handig te weten dat de eerste twee dagen na de moord op dhr Van Wieren men niet bekend maakte dat het een jongen van Turkse afkomst was. Ik wil er ook op wijzen dat op dit forum op de dag na de moord alles in het teken staond van de vraag: 'Was het een allochtoon/Marokkaan'... De hypocrisie ten top. Veel Marokkanen weten echt niet wat ze willen voor mij. Wat mij betreft is het heel simpel: je bent wat er in je paspoort staat. Ik heb de Nederlandse nationaliteit, dus ik ben Nederlander. Iemand met Marokkaanse roots, maar met een Nederlandse nationaliteit IS een Nederlander. Waarom daar altijd zo moeilijk over doen... Dat geldt voor veel Marokkanen, maar dus ook voor de media. Je bent waar je woont, dat is het devies. Ik ben Nederlander, mijn ouders Amerikanen, en mijn grootouders, Iraans, Armeens en Frans. Zo simpel is dat. En de media moeten dat eens leren begrijpen. Maar dat veel allochtonen de media verwijten de nationaliteit van de dader naar voren te halen, dat is een kwestie van 'de pot verwijt de ketel'. 'Men' (=generalisatie) doet er zelf net zo hard aan mee

arabchrstn
18-01-2004, 21:42
Origineel gepost door 1980 Ik denk ook niet dat het een allochtoon is. Geloof me maar dat het anders wel vermeld was. Maar het gaat mij erom dat het "een man" is. En opeens maak het niet uit wat de afkomst is van deze man. Maar je weet dan automatisch dat het om een autochtoon gaat. Doet dat er iets toe dan...?

1980
18-01-2004, 22:06
Origineel gepost door arabchrstn Guttegut wat zijn we weer zielig, kijk eens naar hullie de slechte media. Misschien handig te weten dat de eerste twee dagen na de moord op dhr Van Wieren men niet bekend maakte dat het een jongen van Turkse afkomst was. Ik wil er ook op wijzen dat op dit forum op de dag na de moord alles in het teken staond van de vraag: 'Was het een allochtoon/Marokkaan'... De hypocrisie ten top. Veel Marokkanen weten echt niet wat ze willen voor mij. Wat mij betreft is het heel simpel: je bent wat er in je paspoort staat. Ik heb de Nederlandse nationaliteit, dus ik ben Nederlander. Iemand met Marokkaanse roots, maar met een Nederlandse nationaliteit IS een Nederlander. Waarom daar altijd zo moeilijk over doen... Dat geldt voor veel Marokkanen, maar dus ook voor de media. Je bent waar je woont, dat is het devies. Ik ben Nederlander, mijn ouders Amerikanen, en mijn grootouders, Iraans, Armeens en Frans. Zo simpel is dat. En de media moeten dat eens leren begrijpen. Maar dat veel allochtonen de media verwijten de nationaliteit van de dader naar voren te halen, dat is een kwestie van 'de pot verwijt de ketel'. 'Men' (=generalisatie) doet er zelf net zo hard aan mee Oh wij marokkanen weten niet wat we willen? Jij dan wel ARAB-CHRISTEN? Was jij niet degene die meedeed aan de Ramadan, iets dat volledig bij de Islam hoort maar dat je verder dan dat niets aan de Islam doet omdat meneer opeens toch maar Christen wilde worden? Was jij niet diegene die van 2 godsdiensten snoepte? Het zal mij een worst wezen wie de dader is of wat zijn afkomst is. Het gaat mij om het feit dat er altijd wordt vermeld wat de afkomst is bij een allochtoon. Dit wordt NIET gedaan bij een autochtoon. Wat krijg je dan? Dit soort reacties die jij plaatst! Ja dan opeens moeten we naar onszelf kijken en dan opeens hebben wij tóch net iets meer misdrijven gepleegd en bla bla bla. En ja 2 dagen lang niet bekend gemaakt dat het om een Turk gaat..wow! Bij het bovenstaande artikel is de afkomst nog steeds niet bekend gemaakt...raar raar raar hoe kan dat! Strikvraag voor jou. Ik heb zowel een bordeaux als mosgroen paspoort. Stel dat ik een misdaad zou plegen...denk je nou echt dat er in de krant komt te staan. Een 23 jarige van Nederlands afkomst...enz? Geloof me maar dat het woord MAROKKAANSE de hoofdtitel krijgt van het artikel!

sneakynawal
18-01-2004, 22:16
Zo 1980 hesjietie helloe :D

1980
18-01-2004, 22:32
Origineel gepost door sneakynawal Zo 1980 hesjietie helloe :D :bril:

arabchrstn
19-01-2004, 07:58
Origineel gepost door 1980 Oh wij marokkanen weten niet wat we willen? Jij dan wel ARAB-CHRISTEN? Was jij niet degene die meedeed aan de Ramadan, iets dat volledig bij de Islam hoort maar dat je verder dan dat niets aan de Islam doet omdat meneer opeens toch maar Christen wilde worden? Was jij niet diegene die van 2 godsdiensten snoepte? Wat heeft nu weer met het onderwerp te maken. Voel je je aangevallen ofzo... Blijkbaar hoor jij niet tot de mensen die in het oneindige speculeerde waar de dader vandaan kwam (qua historische identiteit). By the way. Voor christenen in het Midden-Oosten is het heel normaal de Ramadan te houden, ik ken zelfs ongelovigen die dat doen. Laat jouw visie over mijn persoontje jouw visie zijn, en mijn identiteit, mijn identiteit. Het zal mij een worst wezen wie de dader is of wat zijn afkomst is. Het gaat mij om het feit dat er altijd wordt vermeld wat de afkomst is bij een allochtoon. Dit wordt NIET gedaan bij een autochtoon. Wat krijg je dan? Dit soort reacties die jij plaatst! Ja dan opeens moeten we naar onszelf kijken en dan opeens hebben wij tóch net iets meer misdrijven gepleegd en bla bla bla. Dat ben ik helemaal met je eens. Nergens, maar dan ook HELEMAAL NERGENS lees je dat ik dat ik dat ontken, ik erger mij net zoals jou rot aan de media, die nationaliteiten van grootouders of auders naar voren halen. Alleen ik leg de verantwoordelijkheid NIET ALLEEN bij 'de media', maar ook bij de allochtoon, op dit forum misschien bij 'de Marokkaan', die maar hard blijft roepen over zichzelf dat'ie Marokkaan is. Dat is natuurlijk bullshit, want meestal woon je in Nederland, heb je die nationaliteit, en staat de cultuur van de huidige Marokkaan mijlenver van het oorspronkelijke land. Dat is niet iets om je over aangevallen te voelen, dat is normaal. Ik zou heel graag terug willen naar Iran. Jammer genoeg kom ik daar niet in, maar ik weet zeker dat de huidige cultuur daar (=generalisatie) mijlenver afstaat bij mijn levensstijl nu. En ja 2 dagen lang niet bekend gemaakt dat het om een Turk gaat..wow! Bij het bovenstaande artikel is de afkomst nog steeds niet bekend gemaakt...raar raar raar hoe kan dat! Strikvraag voor jou. Helemaal geen strikvraag. Ik heb verschillende hoofd- en eindredacteuren horen verklaren dat ze vanaf minuut één al wisten wat de etniciteit van de dader was. Maar dat het de eerste dagen niet echt relevant was. Ik zou niet weten waarom daarna wel, by the way. Misschien om al die vragen te beantwoorden zoals op dit forum... Ik heb zowel een bordeaux als mosgroen paspoort. Stel dat ik een misdaad zou plegen...denk je nou echt dat er in de krant komt te staan. Een 23 jarige van Nederlands afkomst...enz? Geloof me maar dat het woord MAROKKAANSE de hoofdtitel krijgt van het artikel! Eerlijk gezegd zou ik het niet precies weten. Ik zal direct erkennen dat er (te) lange tijd, onevenredig veel aandacht heeft bestaan voor de etniciteit van daders. Je moet echter oog hebben voor veranderingen, en ik zie de laatste maanden enkele positieve veranderingen. Meer terughoudendheid, en dat kan ik alleen maar goed vinden. Volgens mij zijn we het helemaal niet zo met elkaar oneens...

Elberfeld
19-01-2004, 08:41
Origineel gepost door 1980 Buurman steekt indringer dood DEN HAAG - Een man die in Den Haag een woning wilde binnendringen en een getuige te lijf ging, is daarbij zelf dodelijk gewond geraakt. Dat meldde de politie. De steekpartij vond plaats in een huis aan de Laakkade. Een man drong de woning binnen en werd betrapt door de buurman. Die sprak de dader aan, waarna het tweetal in een vechtpartij verwikkeld raakte. (ANP) Verschenen in SP!TS op vrijdag 16 januari 2004. The world is crazy! Maar dit is geen buitenlander! Hoe ik dat weet? Anders had het er wel bijgestaan hoor :D Dus of er nou een leraar wordt neergeschoten door een Turk of een buurman wordt gedood door een NIET allochtoon het verschil zit em in het woord allochtoon. Beiden zijn ze vermoord. Alleen de één door een Turk de ander door een autochtoon :rolleyes: Waarom doet de media hier alsof hen neus bloedt? Het artikel krijgt een plekkie in de Spits ergens in een hoekje met letterformaat 4. Alsof het opeens de normaalste zaak van de wereld is. Begint er trouwens wel op te lijken, jammer genoeg! Het verschil zal hem eerder zitten in het feit dat dit geen gerichte executie is, waar dat in de zaak van Wieren er toch echt anders uitzag. Bovendien is het minder opzienbarend als een betrapte dief wordt gedood dan een conrector door zijn leerling.