Bekijk originele versie : Marokkanen zijn het zelf schuld.....
elhaqiqa
18-01-2004, 20:26
Stelling
"Marokkanen zijn het zelf schuld, dat er een negatief beeld over hen heerst in deze maatschappij"
Mee eens?
....Of toch niet, beargumenteer je mening!
Anissa_bel
18-01-2004, 20:52
Niet mee eens....veralgemenen is gemakkelijk...maar niet elk persoon over dezelfde kam scheren!
Niet elk marokkaan heeft schuld hieraan vandaar dat ik de stelling niet aanvaard.... :hammer: Over and out
elhaqiqa
18-01-2004, 21:01
Salaam aleikoum,
Het gaat over het algemeen, Marokkanen in het algemeen. Dus er wordt niemand over dezelfde kam geschoren, dit even ter verduidelijking.
marocano_18
18-01-2004, 21:02
Media heeft de schuld! Zij bepalen wat er uitgebreid en diep in het nieuws komt, zij bepalen hoeveel positieve kanten en bereikingen en hoeveel negatieve kanten ze van een bevolkingsgroep in het nieuws brengen. Helaas willen ze er alleen nieuws van maken als het negatief is, dus het beeld dat ontstaat is dan ook negatief. Zij bepalen welke jongens ze interviewen, dus zie je dat ze straatjunkies in beeld brengen in plaats van de zoveeelll studerende en werkende Marokkanen.
Lekker objectieve journalistiek he, tarrrr!
Origineel gepost door elhaqiqa
Stelling
"Marokkanen zijn het zelf schuld, dat er een negatief beeld over hen heerst in deze maatschappij"
Mee eens?
....Of toch niet, beargumenteer je mening!
Ik ben het er wel en niet mee eens,waarom heb ik geen zin om uit te leggen ik houd niet zo van type.
En als ik geen Marokkaan was dan was ik het er zeker mee eens geweest.
elhaqiqa
18-01-2004, 21:13
Origineel gepost door marocano_18
Media heeft de schuld! Zij bepalen wat er uitgebreid en diep in het nieuws komt, zij bepalen hoeveel positieve kanten en bereikingen en hoeveel negatieve kanten ze van een bevolkingsgroep in het nieuws brengen. Helaas willen ze er alleen nieuws van maken als het negatief is, dus het beeld dat ontstaat is dan ook negatief. Zij bepalen welke jongens ze interviewen, dus zie je dat ze straatjunkies in beeld brengen in plaats van de zoveeelll studerende en werkende Marokkanen.
Lekker objectieve journalistiek he, tarrrr!
Salaam aleikoum,
Journalistiek is niet objectief. Simpel om het feit dat niets of niemand geheel objectief kan zijn. Er spelen altijd bepaalde invloeden mee.
De media zijn een geval apart de media bepaalt de onderwerpen waar de burger over denkt. Zij selecteren en brengen zaken in het nieuws. Het is aan ONS om erdoor heen te prikken. De media kunnen de zaken zo negatief of positief in het nieuws brengen als ze zelf willen. Maar betekent dit dat we alles dan zomaar moeten geloven en slikken? Nee natuurlijk niet.
Waar rook is is vuur, alleen een kleine vlam wordt soms bestreden met een hele brandweercentrale
Wa salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.