Bekijk originele versie : 'Zwarte scholen slecht voor integratie'
AlHoceima_Leila
18-01-2004, 18:36
'Zwarte scholen slecht voor integratie'
Morgen maakt de commissie-Blok het rapport openbaar, over wat het integratiebeleid van de afgelopen 30 jaar heeft opgeleverd. Het NOS-Journaal meldt dat één van de conclusies zal zijn dat zwarte scholen de integratie belemmeren. ''De politiek sloot haar ogen voor de problemen, waardoor de maatschappij is ontwricht'', zo meent de commissie. Artikel 23 van de grondwet, wat de vrijheid van onderwijs regelt, wordt ook ter discussie gesteld.
Gemeentebesturen en scholen zouden afspraken moeten maken over de spreiding van witte en zwarte leerlingen. Ook pleit de commissie voor meer sociale woningbouw in blanke voorsteden en gemeenten.
De Vereniging van Schoolleiders zei in een reactie tegen het Journaal dat zwarte scholen onvermijdelijk zijn in de grote steden. In Amsterdam bijvoorbeeld is 60% van de leerlingen allochtoon, wat automatisch tot zwarte scholen leidt.
Wat betreft een actief spreidingsbeleid juicht SP-leider Marijnissen de aanbevelingen toe. De commisie-Blok, is er op aanbeveling van de SP gekomen. Namens het CDA, wees premier Balkenende de discussie over artikel 23 overigens al af.
IK snap het niet hoor .
Hoe willen ze het dan tegen gaan houden in een wijk of stadsdeel waar alleen allochtonen wonen ?
Bullshit :D
Ik heb de bewuste artikel 23 opgezocht, kijk naar mijn topic, de Grondwet der Koninkrijk der Nederlanden, dan weet je wat er bedoel wordt met die artikel.
AlHoceima_Leila
18-01-2004, 20:43
Origineel gepost door sahira
Ik heb de bewuste artikel 23 opgezocht, kijk naar mijn topic, de Grondwet der Koninkrijk der Nederlanden, dan weet je wat er bedoel wordt met die artikel.
oke thx
AlHoceima_Leila
18-01-2004, 20:44
Origineel gepost door Y0unes
Ik ben het helemaal eens met het feit dat er spreiding moet zijn van allochtonen. Het probleem is eigenlijk al in de jaren 70 en 80 veroorzaakt. Toen Marokkaanse gastarbeiders naar Nederland kwamen voor werk werden ze allemaal naar een plek gestuurd, de Randstad. In steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag werden allerlei (Sociale woningbouw) wijken gebouwd, omdat deze goedkoop waren en voor de gastarbeiders dus betaalbaar waren. Alle Allochten kwamen dus bij elkaar te wonen in dezelfde wijk, zo ontstonden die zwarte wijken. Kettingmigratie was overigens ook een oorzaak voor de vorming van deze wijken. De politiek had toen al moeten ingrijpen. Maar het is nog niet te laat om het probleem op te lossen. Er moet zeker een spreidingsbeleid komen om zwarte wijken te voorkomen
. Ik bedoel het is allemaal voor onze eigen bestwil. Als wij willen integreren in dit land, dan heb ik het vooral over het leren van de Nederlandse taal (wat zeer belangrijk is om fatsoenlijk deel te kunnen nemen aan de huidige maatschappij) het leren kennen van de Nederlandse cultuur (met behoud van onze eigen waarden en normen natuurlijk) dan zullen wij zulke zwarte wijken moeten voorkomen en moeten er meer gemengde wijken komen. Ik vind het ook erg jammer dat de meeste Marokkanen dit niet inzien en niet doorhebben. Het is zowel voor de ouderen belangrijk dat er zon spreidingsbeleid word ingevoerd maar al helemaal voor de jeugd die worden zo als het ware opgesloten in die wijken, dat is een slechte zaak. Als de politiek ooit nog eens besluit om met zon beleid te gaan beginnen dan hoop ik dat de Marokkanen daar gewoon aan meewerken.
Groeten,
Jah ik snap je verhaal maar hoe willen ze dat gaan doen dan , het gaat gewoon niet lukken denk ik , het is te laat wellicht .De wijken zijn allemaal al gevormd en ik durf te wedden dat niemnad zou willen verhuizen nu
Younes
AlHoceima_Leila
18-01-2004, 21:28
jah dat weet ik.
Laten we als voorbeeld de schilderswijk nemen als je tegen de inwoners zegt : jah jullie moeten ergens anders gaan wonen krijg je meteen een stoel tegen je hoofd >bij wijze van spreken<
het gaat gewoon niet
tenzij er betaalt gaat worden wellicht dat ze dan vertrekken
maar zoals ik het nu zie , vinden de inwoners het prima zoals het nu is.
Ik zou ook niet verhuizen hoor jij wel ?
thalla
Ben ik niet mee eens.
Islamschool doet het beter
27 december 2003
In heel Europa scoren religieuze scholen beter dan openbare, zegt Jaap Dronkers. Ook de islamitische school zal aantrekkelijk worden voor niet- gelovige ouders.
Ben niet lid van de http://www.volkskrant.nl , daar staat het hele artikel
AlHoceima_Leila
19-01-2004, 16:38
Als Ouder zou ik wel verhuizen. Je moet denken aan de toekomst van je kinderen. In een wijk als bijv. de schilderswijk is de kans dat een jongen of meisje ontspoort groter dan in andere wijken. Dat heeft dus te maken met het feit dat het een zwarte wijk is, en daar moeten we van af.
laterzz,
Younes
Je hebt wel gelijk , als ouder zou ik het ook willen doen
AlHoceima_Leila
19-01-2004, 16:47
Origineel gepost door Nkin
Ben ik niet mee eens.
Islamschool doet het beter
27 december 2003
In heel Europa scoren religieuze scholen beter dan openbare, zegt Jaap Dronkers. Ook de islamitische school zal aantrekkelijk worden voor niet- gelovige ouders.
Ben niet lid van de http://www.volkskrant.nl , daar staat het hele artikel
Klopt wel aan de ene kant maar jah islamitische school is zowiezo wat strenger je bent er echt met plezier maar bij andere scholen is het meer gedwongen volgens de jongeren toch
Ze willen zwarte scholen aanpakken
Daarme bedoelen ze stiekem Islamitische scholen
zou er op een van die Islamitische scholen niet moslims zitten ?
AlHoceima_Leila
19-01-2004, 19:03
Origineel gepost door roebla
Ze willen zwarte scholen aanpakken
Daarme bedoelen ze stiekem Islamitische scholen
zou er op een van die Islamitische scholen niet moslims zitten ?
:D
Welllicht , you never know
AlHoceima_Leila
19-01-2004, 19:04
Origineel gepost door goddeloos
Het zou al een veel positiever beeld scheppen als de islamitische scholen grote aantallen niet-islamitische leerlingen zouden toelaten.
Zo doen alle andere openbare en bijzondere scholen dat ook.
En als die niet-islamitische leerlingen dan in de tijd voor religieuze aktiviteiten iets anders aangeboden krijgen, kan de integratie misschien in wat rustiger vaarwater komen.
Zou misschien wel een oplossing zijn maar ik denk niet dat er daar zoveel voorstanders voor zullen zijn.
Followyourheart
20-01-2004, 10:53
Ik ben het helemaal eens met het feit dat er spreiding moet zijn van allochtonen. Het probleem is eigenlijk al in de jaren 70 en 80 veroorzaakt. Toen Marokkaanse gastarbeiders naar Nederland kwamen voor werk werden ze allemaal naar een plek gestuurd, de Randstad. In steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag werden allerlei (Sociale woningbouw) wijken gebouwd, omdat deze goedkoop waren en voor de gastarbeiders dus betaalbaar waren. Alle Allochten kwamen dus bij elkaar te wonen in dezelfde wijk, zo ontstonden die zwarte wijken. Kettingmigratie was overigens ook een oorzaak voor de vorming van deze wijken. De politiek had toen al moeten ingrijpen. Maar het is nog niet te laat om het probleem op te lossen. Er moet zeker een spreidingsbeleid komen om zwarte wijken te voorkomen
. Ik bedoel het is allemaal voor onze eigen bestwil. Als wij willen integreren in dit land, dan heb ik het vooral over het leren van de Nederlandse taal (wat zeer belangrijk is om fatsoenlijk deel te kunnen nemen aan de huidige maatschappij) het leren kennen van de Nederlandse cultuur (met behoud van onze eigen waarden en normen natuurlijk) dan zullen wij zulke zwarte wijken moeten voorkomen en moeten er meer gemengde wijken komen. Ik vind het ook erg jammer dat de meeste Marokkanen dit niet inzien en niet doorhebben. Het is zowel voor de ouderen belangrijk dat er zon spreidingsbeleid word ingevoerd maar al helemaal voor de jeugd die worden zo als het ware opgesloten in die wijken, dat is een slechte zaak. Als de politiek ooit nog eens besluit om met zon beleid te gaan beginnen dan hoop ik dat de Marokkanen daar gewoon aan meewerken.
Groeten,
Younes
:goedzo: Eindelijk iemand die iets zinnigs te zeggen heeft :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.