Bekijk originele versie : Mag je met iemand met van een ander ras trouwen?
Mag dat van de Islam, en hoe zit het met de religie die de andere persoon aanhangt? :confused:.
hanan_01
21-07-2008, 20:58
Ik zal het kort en bondig zeggen
Een moslim moet met een moslim trouwen.. Dus een moslim mag niet met een niet-moslim trouwen...
Bv. Marokaanse vrouw (moslim) + Turkse man (moslim) = TOEGESTAAN
Bv. Marokaanse vrouw (moslim) + Nederlandse man (christenen) = HARAAM
Snap je ? ;)
Grtjss
gwoOn_sarah
22-07-2008, 13:26
;) Juist ja!
Islaam kent geen kleur dus sowieso is het toegestaan om met een iemand van een ander ras te trouwen.
lina2003
22-07-2008, 13:27
Maar moslim-mannen mogen toch wel met vrouwen van "alle boeken" trouwen??
rock3tcat
22-07-2008, 19:20
Een moslim moet met een moslim trouwen.. Dus een moslim mag niet met een niet-moslim trouwen...
Bv. Marokaanse vrouw (Moslim) + Turkse man (Moslim) = TOEGESTAAN
Bv. Marokaanse vrouw (Moslim) + Nederlandse man (christenen) = HARAAM
Snap je ? ;)
Grtjss
Dat klopt niet helemaal, want een Moslim mag met iemand van een andere religie trouwen. Mits de religie van die gene gebaseerd is op 1 schepper (Allah). Zoals de Islam, Christendom en Jodendom.
Een moslimvrouw moet met een moslimman trouwen.
Een moslimman mag naast de moslimvrouw ook een christelijke of joodse vrouw trouwen.
mizzapart
22-07-2008, 19:36
Bv. Marokaanse vrouw (moslim) + Turkse man (moslim) = TOEGESTAAN
Bv. Marokaanse vrouw (moslim) + Nederlandse man (christenen) = HARAAM
Snap je ? ;)
Grtjss
een moslim man mag met een chriselijke of joodse vrouw trouwen! ja dat mocht in 611 al.....zooo wat zijn we ouderwetser geworden dan 1400 jaar geleden.
en een marokkaanse vrouw mag ook met islamitische chinees trouwen.??? wauww he??
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.