Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dure kleding of je toekomst???

Pagina's : [1] 2

Ptissem20
18-01-2004, 18:11

Salaam allemaal Ik had wou even weten hoe het met jullie zat of jullie aan de toekomst denken (trouwen, auto,huis) of je geld alleen opmaken aan kleren enzo net als mij :o Ik zit namelijk echt in de shit ik spaar nixx geen ene euro :rolleyes: mijn salaris wat ik krijg gaat alleen uit naar dure kleding en schoenen maar de shit is dat ik nu me rijbwijs heb en een goedkope auto wil kopen en ik ga in de zomer trouwen maar ik heb geen ene moer :( iedereen denkt dat ik heel wat op me spaarrekening heb staan maar dus niet :eek: hoe doen jullie het kan je die replay broek van 110 laten hangen in de winkel om dat geld te sparen of koop je hem en schijt je ziet dan wel hoe je het overleeft nou ik hoor t wel :zwaai:

Mocro4eva
18-01-2004, 22:32
Verder dan de H&M kom ik niet. :D Al mn geld gaat uit naar mn studie en rekeningen.

chadia2003
18-01-2004, 23:25
goed koop kleding en de rest van het geld sparen voor later.

Miss_Wafae
18-01-2004, 23:27
Precies hetzelfde probleem als bij mij..!! Mijn geld gaat ook gelijk op..Mijn moeder zegt ook de hele tijd ja je moet sparen en blablabla maar als ik dan iets leuks zie hangen dan moet ik het hebben en is mijn geld op..echt een ramp!

Johanna
19-01-2004, 10:12

Ik ken dat probleem, sinds kort heb ik een spaarrekening. Er gaat elke maand een vast bedrag van mijn enne rekening naar de andere. Wat je ook zeker moet doen is je pinpas van je spaarrekening aan je moeder geven.

sahab
19-01-2004, 10:16
Hallo, een leuke topic trouwens, Nou ik zelf werk voltime en probeer zo'n 200-300 voor kleiding te besteden, en 500 te sparen en de rest voor het huis ( boodchappen en noem maar op), probeer je geld te delen als je een max budget voor je kleiding maakt en probeer het budget niet te overschrijden, je hele loon alleen voor je keiding te besteden is toch te veel ( esraf noem ik dat), groetjes from sahab

misstomaatje
19-01-2004, 11:20
Origineel gepost door Ptissem20 Salaam allemaal Ik had wou even weten hoe het met jullie zat of jullie aan de toekomst denken (trouwen, auto,huis) of je geld alleen opmaken aan kleren enzo net als mij :o Ik zit namelijk echt in de shit ik spaar nixx geen ene euro :rolleyes: mijn salaris wat ik krijg gaat alleen uit naar dure kleding en schoenen maar de shit is dat ik nu me rijbwijs heb en een goedkope auto wil kopen en ik ga in de zomer trouwen maar ik heb geen ene moer :( iedereen denkt dat ik heel wat op me spaarrekening heb staan maar dus niet :eek: hoe doen jullie het kan je die replay broek van 110 laten hangen in de winkel om dat geld te sparen of koop je hem en schijt je ziet dan wel hoe je het overleeft nou ik hoor t wel :zwaai: waarom zou je zulke dure kleren moeten kopen, alleen omdat er een k u t merkje op staat, ik vind dat echt bullshit :zwaai:

hbieba
19-01-2004, 12:58
salaam oe halajkoem wel dame ik ben ook zo, "was zo" ik ben er de laatste tijd heel sterk in verminderd, omdat ik heel wat belangrijkere dingen aan mijn hoofd heb die ik wil waarmaken!

TwinkleEye_19
19-01-2004, 13:15
Dat probleem had ik ook! Wat je moet doen is van te voren je geld verdelen... 1) zorg er voor dat je 2 rekeninnummer hebt.. Kijk wat je netto binnenkrijg en trek er alle VASTE lasten van af... Kijk nu wat je over houdt.... Hier vanaf haal je je boodschappen en een redelijk bedrag voor kleding (300 euro per maand is echt meeeeeeer dan genoeg!)...kijk nu wat je zoal per maand kan sparen.. Wat je nu moet doen zodra je geldt binnen is...het spaarbedrag direct!overzetten naar die andere rekening...Pasje van deze rekening laat je thuis liggen... Pasje van die andere rekening kan je gewoon bij je houden...zo heb je tenmiste het gevoel dat je geld te besteden hebt...en voel je je niet zo broke terwijl je toch spaart! En dat geeft weer een goed gevoel ;) Later pas...moet je steeds nadenken als je je geld uitgeeft...stel jezelf steeds de vraag of je het echt zo nodig hebt...elke maand een nieuwe broek..is dat echt zo nodig :rolleyes: Ik kan je in ieder geval nu zeggen...niets is zo rot als een huis krijgen en geen geld te hebben om het in te richten....dan sta je gewoon zo voorschut als je jarenlang gewoon zat te werken...al die jaren....voor niets! Ik spaar nu ook en reageer ook op woningen...en als ik een huis krijg voor mezelf...wil ik hem ook goed kunnen inrichten!

Ptissem20
19-01-2004, 19:14
Origineel gepost door Miss_Wafae Precies hetzelfde probleem als bij mij..!! Mijn geld gaat ook gelijk op..Mijn moeder zegt ook de hele tijd ja je moet sparen en blablabla maar als ik dan iets leuks zie hangen dan moet ik het hebben en is mijn geld op..echt een ramp! Woela het is verschrikkelijk weet je wanneer ik echt denk van tfoeoeoe als ik naar een vette bruiloft ben geweest dan zit ik daar en maar denken over mijn toekomst met wat ibadelah moet ik dit gaan betalen dan kom ik thuis en ga stressen ik heb nu werk voor in de avond gevonden maar je weet hoe t gaat als je full time werkt krijg je thuis weer gezeur waarom ik zovaak weg ben :rolleyes:

Ptissem20
19-01-2004, 19:16
[QUOTE]Origineel gepost door misstomaatje waarom zou je zulke dure kleren moeten kopen, alleen omdat er een k u t merkje op staat, ik vind dat echt bullshit :zwaai: [/QUOTE Nou nee niet om het merk perse ook omdat het kwaliteit heeft met dure kleren ga ik tenminste veel langer mee ;)

Ptissem20
19-01-2004, 19:19
Origineel gepost door TwinkleEye_19 Dat probleem had ik ook! Wat je moet doen is van te voren je geld verdelen... 1) zorg er voor dat je 2 rekeninnummer hebt.. Kijk wat je netto binnenkrijg en trek er alle VASTE lasten van af... Kijk nu wat je over houdt.... Hier vanaf haal je je boodschappen en een redelijk bedrag voor kleding (300 euro per maand is echt meeeeeeer dan genoeg!)...kijk nu wat je zoal per maand kan sparen.. Wat je nu moet doen zodra je geldt binnen is...het spaarbedrag direct!overzetten naar die andere rekening...Pasje van deze rekening laat je thuis liggen... Pasje van die andere rekening kan je gewoon bij je houden...zo heb je tenmiste het gevoel dat je geld te besteden hebt...en voel je je niet zo broke terwijl je toch spaart! En dat geeft weer een goed gevoel ;) Later pas...moet je steeds nadenken als je je geld uitgeeft...stel jezelf steeds de vraag of je het echt zo nodig hebt...elke maand een nieuwe broek..is dat echt zo nodig :rolleyes: Ik kan je in ieder geval nu zeggen...niets is zo rot als een huis krijgen en geen geld te hebben om het in te richten....dan sta je gewoon zo voorschut als je jarenlang gewoon zat te werken...al die jaren....voor niets! Ik spaar nu ook en reageer ook op woningen...en als ik een huis krijg voor mezelf...wil ik hem ook goed kunnen inrichten! Thanx voor je advies ik ga dat voortaan maar doen me pas geef ik aan me ma dat is echte schande inderdaad werk je al die jaren altijd ben je van huis weg en als je het geld nodig hebt is het er niet :eek:

Ptissem20
19-01-2004, 19:21
Origineel gepost door sahab Hallo, een leuke topic trouwens, Nou ik zelf werk voltime en probeer zo'n 200-300 voor kleiding te besteden, en 500 te sparen en de rest voor het huis ( boodchappen en noem maar op), probeer je geld te delen als je een max budget voor je kleiding maakt en probeer het budget niet te overschrijden, je hele loon alleen voor je keiding te besteden is toch te veel ( esraf noem ik dat), groetjes from sahab

omaymaa
19-01-2004, 21:29
Sinds sept werk ik nu, Ik zet automatisch een bedrag naar mijn spaarrekening. En verder niet iedere maand nieuwe kleren kopen. Koop zoiezo geen merk. Ik ben niet gek als ik een broek voor 150 euro ga kopen alleen omdat er heel klein gucci, replay of weet ik veel staat. Volgens mij heeft het niks met kwaliteit te maken. Je hebt ook ook broeken wat goedkoper en die hebben ook goede kwaliteit. Je zult wel gelijk hebben dat merkbroeken ook goed zijn, dat ligt niet eraan om dat een MERK is . MAar meid als ik jou was zou ik minder kleren kopen en wat sparen voor spulletjes in huis. Je ging toch trouwen ( gefeliciteerd) Nou veel succes en laat weten of het gelukt isss BEslemmaa :zwaai:

chiqa20
20-01-2004, 11:00

Origineel gepost door Ptissem20 Salaam allemaal Ik had wou even weten hoe het met jullie zat of jullie aan de toekomst denken (trouwen, auto,huis) of je geld alleen opmaken aan kleren enzo net als mij :o Ik zit namelijk echt in de shit ik spaar nixx geen ene euro :rolleyes: mijn salaris wat ik krijg gaat alleen uit naar dure kleding en schoenen maar de shit is dat ik nu me rijbwijs heb en een goedkope auto wil kopen en ik ga in de zomer trouwen maar ik heb geen ene moer :( iedereen denkt dat ik heel wat op me spaarrekening heb staan maar dus niet :eek: hoe doen jullie het kan je die replay broek van 110 laten hangen in de winkel om dat geld te sparen of koop je hem en schijt je ziet dan wel hoe je het overleeft nou ik hoor t wel :zwaai: MIJN ANTWOORDT IS DUS ECHT WEL DURE KLEDING IK BEDOEL JE BENT MAAR 1 KEER JONG EN STRAKS JE GA JE TROUWEN EN DAN MOET JE ZO IN ZO JE KLEDINGSTYL AANPASSEN EN DAN KAN JE NOG ALTIJD WEL WAT GOEDKOPERE KLEDING KOPEN!!! IK HEB ZELF VAN DOLCE&GABBANA TOT EN MET GUCCI IN MIJN KAST HANGEN!!! EN WAT BTREFT TROUWEN BETAALD MIJN MAMS TOCH EN ALS JE ZELF ALLES MOET BETALEN MEID DAN ZOU IK WEL GAAN BEGINNEN MET SPAREN!!!! EN MOGE ALLAH JE HUWLIJK ZEGENEN EN VEEL GELUK!!! LIEFS CHIQA!!!!

Pagina's : [1] 2