Bekijk volle/desktop versie : Voor alle broeders en zusters



Pagina's : [1] 2

01-10-2002, 20:05
Salaam olaikom,
Ik surf regelmatig op yasmina.nl en soms zie ik mensen elkaar afkraken en roddelen over anderen die niet aanwezig zijn.
Ya rabbie allah,mensen toch.
Ga i.p.v. roddelen enzo wat goeds doen b.v. koran lezen of luister of hadith.Soebhana allah sommige mensen zitten hier te zeiken over andere en liegen veel...
Mensen voel je niet aangesproken/aangevallen!!!
Ik zeg maar wat goeds soebhana allah,omdat ik van jullie hou omwille van allah soebhana wa ta3alla
Ga niet verder met chatten en roddelen over anderen als het tijd is voor het gebed,verricht je salaat.
Wasalaam olaikom

01-10-2002, 21:23


Salaam aleikom Ouchti...

DjazaakAllah OugharaijaN vor je MOoie advies, we Vergeten heel vaaK De haddIetH HierOver...

''De profeet (vzmh) heeft gezegd: 'Een moslim is degene voor wiens tong en de handen de moslims veilig zijn.'' (Boekharie

Ma3salaam

02-10-2002, 19:29
salaam 3alaikoem , ik vind het er goed dat je dit effe hebt gezegd maar ik vind dat je echt gelijk hebt , verbeter jezelf en praat dan over anderen , en bemoei je met je zelf en niet over elkaar praten van hij en zij heeft zus en zo gezegd, en de gene die roddellen daarvan is het hetzelfde als diegene die het vlees van hun broeder eten , waarlijk laten we bezig zijn met onze leven en het hiernamaals en niet met anderen, weer tenslotte jezelf en let niet op andere !!!!!!!!!!!!

bslama, ( is alleen mij reactie niet verkeerd opvatten )

03-10-2002, 20:35
Salaam olaikom,
DESPERADA & ElHADJA
Djazzak allah 7ajran voor jullie mooie woorden masha allah.
Iedereen weet dat het zo is soebhana allah.
Moge allah ons op het goede pad houden inshallah

11-10-2002, 15:10


Salaam olaikom
Lieve broeders en zusters.
Ik heb deze topic geplaats voor iedereen ook voor me zelf.
Mohamed ik weet dat je hier nog eens zal kijken.
Ik heb je via pm gevraagd om me niet meer te mailen.
Maar ik zal het effe voor de duidelijkheid hier nog eens zetten.
Ik vindt dat je die slechte woorden niet moet zeggen als je een moslim jongen bent,en masha allah het deed me geen pijn.
Walijkom salaam ik hou van jullie om wille van allah en ja ook van jou mohamed ondanks alles.

11-10-2002, 18:30
Belastering
Allah (SWT) heeft gezegd:
“En gehoorzaam niet degenen die veel zweren, het wordt als waardeloos gezien. Een lasteraar, voortgaand met roddel.” (Qor’aan 68:10-11)

Allah (SWT) zegt:
“. Zouden jullie het vlees van Jullie dode broeder willen eten?” (Qor’aan 49:12)

De Profeet (SAW) zei:
“Een Qattat zal niet in het paradijs komen.” (Een Qattat is iemand die slechte of onjuiste informatie van de ene persoon naar de ander overbrengt met de bedoeling om tweedracht en vijandigschap tussen hen te zaaien).

De Profeet (SAW) liep op een dag langs twee graven en zei:
“Zij worden gemarteld, en zij worden voor een grote zonde gemarteld (die zij gepleegd hadden); één van hen reinigde zichzelf niet van urine en de ander ging lasterend rond.” (Boechari en Muslim)

De Profeet (SAW) zei:
“Een van deze slechte mensen is degene met twee gezichten; die deze groep mensen met één gezicht tegemoet treedt en één andere groep met een ander gezicht.” In een andere versie: “Mensen met twee gezichten zijn slecht.” (Boechari en Muslim)

De Profeet (SAW)zei:
“Vertel mij niets (slechts) over mijn metgezellen, want ik hou er niet van als ik hen met iets slechts in mijn hart tegemoet treedt.” (Aboe Dawoed)

Ka’b zei: “Hoed je voor laster, want de lasteraar zal nooit van de bestraffing in het graf gered worden.”
Mansoer zei dat de Moejahied (de grote interpretator van de betekenis van de Heilige Qor’aan) over dit vers zei: “De drager van hout (brandstof)”; dit was de vrouw van Aboe Lahab die met lasterpraat rond ging.

11-10-2002, 19:03
SALLAAM ALEKOM MENSEN
IK VINDT HET ECHT GOED DAT JULLIE DEZE TOPIC HEBBEN GEPLAAST
SOMMIGE MENSEN HEBBEN HIER WAT AAN
BESLEMA

12-10-2002, 16:20

Citaat:
Origineel gepost door saila
SALLAAM ALEKOM MENSEN
IK VINDT HET ECHT GOED DAT JULLIE DEZE TOPIC HEBBEN GEPLAAST
SOMMIGE MENSEN HEBBEN HIER WAT AAN
BESLEMA
Salaam olaikom oegti saila
Ik hoop inshallah dat veel mensen er wat aan hebben.
El7eer inshallah
Walijkom salaam

13-10-2002, 19:59

Citaat:
Origineel gepost door zina_maghrebia
Salaam olaikom,
Ik surf regelmatig op yasmina.nl en soms zie ik mensen elkaar afkraken en roddelen over anderen die niet aanwezig zijn.
Ya rabbie allah,mensen toch.
Ga i.p.v. roddelen enzo wat goeds doen b.v. koran lezen of luister of hadith.Soebhana allah sommige mensen zitten hier te zeiken over andere en liegen veel...
Mensen voel je niet aangesproken/aangevallen!!!
Ik zeg maar wat goeds soebhana allah,omdat ik van jullie hou omwille van allah soebhana wa ta3alla
Ga niet verder met chatten en roddelen over anderen als het tijd is voor het gebed,verricht je salaat.
Wasalaam olaikom
ik ben het helemaaaaal met je eens het is gewoon tijdverspilling voor die mensen die deze dingen doen wat jij opnoemde en tijdverspilling is harameeeeeeee

19-10-2002, 18:40
Salaam olaikom oegti
Masha allah je bent met me eens
Walijkom salaam lieverd

02-12-2002, 22:47
dat zijn we allemaal

02-12-2002, 22:58

Citaat:
Origineel gepost door zina_maghrebia
Salaam olaikom,
Ik surf regelmatig op yasmina.nl en soms zie ik mensen elkaar afkraken en roddelen over anderen die niet aanwezig zijn.
Ya rabbie allah,mensen toch.
Ga i.p.v. roddelen enzo wat goeds doen b.v. koran lezen of luister of hadith.Soebhana allah sommige mensen zitten hier te zeiken over andere en liegen veel...
Mensen voel je niet aangesproken/aangevallen!!!
Ik zeg maar wat goeds soebhana allah,omdat ik van jullie hou omwille van allah soebhana wa ta3alla
Ga niet verder met chatten en roddelen over anderen als het tijd is voor het gebed,verricht je salaat.
Wasalaam olaikom
Salaam Wa alikom Ogti fi Allah

de bedoeling is niet om al3awarate van de anderen te zoeken ! maar de munkar te veranderen en advies aan de anderen te geven : Aldienoe Alnasie7a ( hadith)
onze Profeet (SAW)heeft het volgende gezegt, “Wie een munkar waarneemt moet zijn handen gebruiken om het te veranderen. Als hij dat niet kan moet hij dit mondeling veranderen. Als hij dat niet kan moet hij het met zijn hart verwerpen, en dit is het zwakste soort van de iman" door Muslim over Abu Said al Khudari,
de Hadith Qudis zegt : Op gezag van Aboe Sa'id (rad) die zei dat de Boodschapper van Allah zei:
Laat niemand van jullie zichzelf kleineren , Zij zeiden : O Boodschapper van Allah , hoe kan iemand van ons zichzelf kleineren ? Hij zei: Hij sluit op een zaak, die Allah aangaat , waar hij iets over had moeten zeggen , maar hij zegt ( het) niet, daarom zegt Allah ( de Almachtige, de Verhevene) op de Dag der Opstanding tot hem: Wat heeft jou weerhouden om over dit en dat iets te zeggen ? Hij zei : (Het was)
uit angst voor de mensen . Dan zegt Hij ( Allah) : Je kunt beter voor Mij de gepaste vrees hebben

03-12-2002, 00:59



Citaat:
Origineel gepost door Oujda1
Salaam Wa alikom Ogti fi Allah

de bedoeling is niet om al3awarate van de anderen te zoeken ! maar de munkar te veranderen en advies aan de anderen te geven : Aldienoe Alnasie7a ( hadith)
onze Profeet (SAW)heeft het volgende gezegt, “Wie een munkar waarneemt moet zijn handen gebruiken om het te veranderen. Als hij dat niet kan moet hij dit mondeling veranderen. Als hij dat niet kan moet hij het met zijn hart verwerpen, en dit is het zwakste soort van de iman" door Muslim over Abu Said al Khudari,
de Hadith Qudis zegt : Op gezag van Aboe Sa'id (rad) die zei dat de Boodschapper van Allah zei:
Laat niemand van jullie zichzelf kleineren , Zij zeiden : O Boodschapper van Allah , hoe kan iemand van ons zichzelf kleineren ? Hij zei: Hij sluit op een zaak, die Allah aangaat , waar hij iets over had moeten zeggen , maar hij zegt ( het) niet, daarom zegt Allah ( de Almachtige, de Verhevene) op de Dag der Opstanding tot hem: Wat heeft jou weerhouden om over dit en dat iets te zeggen ? Hij zei : (Het was)
uit angst voor de mensen . Dan zegt Hij ( Allah) : Je kunt beter voor Mij de gepaste vrees hebben
Djazzak allaho 7ajran

03-12-2002, 10:26
bedank voor het plaatsen van dit bericht want sommige mensen vergeten het om dat roddelen haram is.

sallam broeders en zusters

03-12-2002, 10:42

Citaat:
Origineel gepost door douaa
bedank voor het plaatsen van dit bericht want sommige mensen vergeten het om dat roddelen haram is.

sallam broeders en zusters
dakier faienna ediekra tanfa3oe el moemienien....
(herriner de gelovigen onder ons,dat helpt...)


liefs elhabiba

Pagina's : [1] 2