Bekijk originele versie : Trouwen...Hoe maak je de juist keuze dames????Help me even hieruit als je wil...
JustAGirl22
17-01-2004, 21:06
Lieve dames ik wil even jullie raad...
Wat zullen jullie doen als er veel jongens in je geïntresseerd zijn maar het boeit je niet. Je wil serieus en geen haram relatie.
Maar aan de andere kant zijn ze bereid om af te komen bij je thuis maar ja dan moet je toch ja zeggen. Je kent die persoon niet echt(meestal zijn het broers van me vriendinnen of vrienden van me broer, of kennissen, familie maar dat wil ik ZEKER niet enz enz) maar je wil zelf geen relatie aangaan hoe zullen jullie dit aanpakken?
Ik weet echt geen raad wallah. Ik weiger ze dan omdat ik bang ben de verkeerde keuze te maken. Nou er zijn ook mensen van Nederland die willen afkomen (familie, kennissen) maar ja zul jij alles achter laten?Hiermee bedoel ik familie, werk,vriendinnen, enz enz en daar dan je leven beginnen???
Ik vind het allemaal een beetje beangstigend dus daarom zeg ik altijd NEE je moet niet komen!!
Ik wil geen haram relatie maar hoe weet je dan of je wel goed hebt gedaan indien je ja zegt tegen iemand die je niet zo goed kent maar die dan wel serieus en aan je deur staat??
Hopelijk kunnen jullie me raad geven want ik weet het zelf echt niet meer...
Alvast bedankt en tot laterssss
Thalla
L7hobi_zina
17-01-2004, 21:28
Wat ik je aanraad is praat met de jongen die om je hand wil gaan vragen. Je hoeft verder niets te doen alleen maar ff een paar uur praten. Vraag hem waar hij met jou naartoe wil en wat hij van jou verwacht. Vertel hem dat je niet instaat bent om een haramrelatie te beginnen. ... Etc... hoop je een beetje verder mee geholpen te hebben :)
ik_oke_is
17-01-2004, 21:31
Origineel gepost door JustAGirl22
Wat zullen jullie doen als er veel jongens in je geïntresseerd zijn maar het boeit je niet. Je wil serieus en geen haram relatie.
Maar aan de andere kant zijn ze bereid om af te komen bij je thuis maar ja dan moet je toch ja zeggen. Je kent die persoon niet echt(meestal zijn het broers van me vriendinnen of vrienden van me broer, of kennissen, familie maar dat wil ik ZEKER niet enz enz) maar je wil zelf geen relatie aangaan hoe zullen jullie dit aanpakken?
Ik weet echt geen raad wallah. Ik weiger ze dan omdat ik bang ben de verkeerde keuze te maken. Nou er zijn ook mensen van Nederland die willen afkomen (kennissen) maar ja zul jij alles achter laten?Hiermee bedoel ik familie, werk,vriendinnen, enz enz en daar dan je leven beginnen???
Ik vind het allemaal een beetje beangstigend dus daarom zeg ik altijd NEE je moet niet komen!!
Ik wil geen haram relatie maar hoe weet je dan of je wel goed hebt gedaan indien je ja zegt tegen iemand die je niet zo goed kent maar die dan wel serieus en aan je deur staat??
Thalla
beter wachten op de prins op het witte paard :maf:
BoRn_2_BiAtCh
17-01-2004, 21:32
Sorry te veel bla...ik lees et wel een andere keertje...:D
ik_oke_is
17-01-2004, 21:38
Origineel gepost door BoRn_2_BiAtCh
Sorry te veel bla...ik lees et wel een andere keertje...:D
:confused:
:maf3:
(mooie foto :rolleyes: )
JustAGirl22
17-01-2004, 21:38
ooh moet ik nu lachen of zo....wache ff ...ahahahahahahahah...born2 biatch grappigste thuis zeker doei lieverd :D :D :D
Ik weet echt geen raad wallah. Ik weiger ze dan omdat ik bang ben de verkeerde keuze te maken. Nou er zijn ook mensen van Nederland die willen afkomen (kennissen) maar ja zul jij alles achter laten?Hiermee bedoel ik familie, werk,vriendinnen, enz enz en daar dan je leven beginnen???
Thalla
Ik denk dat je er nog niet klaar voor bent. Je moet het echt willen, anders kan je er beter niet aan beginnen, want dan kan het soms verkeerd aflopen. Indien je de eerste contacten legt met een jongen dan heb je nog geen haramrelatie hoor, als je gewoon met die jongen een gesprek aangaat kan je zeer veel te weten komen. Je moet natuurlijk zelf weten wat je van een jongen verwacht, moet hij gestudeerd hebben of niet, heb je graag een echte macho marokkaan (lees zonnebank bruin, met gouden kettingkje, nike air max, een dikke bmw, en wat uitpuilend borsthaar...) of niet, enz...
Ik zou zeggen niet TE veel nadenken, en laat het gewoon op je afkomen. Je zal zelf wel merken of hij de ware is of niet
groeten :belgie:
NAOUALNORA
17-01-2004, 22:49
Thalla
Hey,
Ik weet precies hoe je je voelt. Je wilt geen haram relatie. En of je serieus iets met een jongen wil dat weet je ook niet. Nou wat ik je het best kan aanraden is dat je gewoon met hem moet gaan praten. Je hoeft niet uren te praten zoals iemand al heeft gezegt maar als je even met hem praat gewoon ergens (dus niet perse ergens afspreken in een cafeetje ofzo) dan kom je er verder wel achter of je het wel of niet wil. En ik heb gehoord dat als je serieus met een jongen wil trouwen. (dus nija djellek) dan mag je hem beter leren kennen omdat je niet zomaar ja kunt zeggen. Snapje???? En stel dat je na 1 keer denkt van ja ik wil wel dan kan hij je hand komen vragen en dan ben je van hem. Dan kun je vaker met hem afspreken en elkaar in de tussentijd beter leren kennen. Stel dat je later echt zoiets hebt van ooh nee ik wil niet met hem trouwen saffie dan moet je het niet doen. Maar je moet niet meteen gaan trouwen. Je kunt beter eerst megtoeba blijven en later gaat het allemaal van zelf inshallah. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Beslama!!
wat is een haram relatie voor je,als ik dat mag vragen??? ik denk wanneer je gewoon die gast beter wil leren kennen en met hem praat en jou bevalt, en je niets verkeerd doet zoals kussen,aanraken,enz... dan is er niets mis mee?maar als je dat wel doet, jah dan is dat idd wel een haram relatie! bv zoals sommige meisjes die samen met hun vriendje gaan fitness,zwemmen,cinemake enz...das wel haram. en toch zijn er veel die dat doen.
ma het is wel alsof je verplicht voelt om met iemand te trouwen die jij niet wil, klopt dat of lijkt het zomaar??? zo lees je het toch. naar een andere land gaan ofzo dat doe je niet zomaar, nee wanneer je echt verliefd bent op iemand ga je dit doen zonder dat je er stil bijstaat. je doet het dan allemaal uit liefde, maar wanneer je begint te twijfelen wil dat zegge dat het niet de ware is.
doei
Lady_moi
18-01-2004, 13:07
Gewoon Wat Praten Met Hem
Stel Hem Vragen Probeer Zoveel Mogelijk Over Hem Te Weten Te Komen
Vragen Zoals Werk Je?Studeer Je?Wat Hij Wil Bereiken In Zn Leven?Is Hij Moslim?Gaat Hij Uit?
Mohim Veel Succes
Anissa_bel
18-01-2004, 13:20
Meisje,
Je moet geen haramrelatie beginnen om iemand beter te leren kennen...
Jullie kunnen ook respectvol met elkaar omgaan en zo elkaar beter leren kennen. Tegenwoordig is het belangrijk om een persoon goed te kennen vooraleer je hem een ja-woord geeft.....en na een korte periode kun je opmaken of je verder wilt of niet ? En als het positief is langs beide kanten...dan kun je met een gerust geweten het nieuws vertellen aan je ma.........etc. etc.
:zwaai: :belgie:
Succes nog en MhaSalama
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.