Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Koers euro / dirham

ChebNasro
17-07-2008, 00:26

Wie weet wat de koers momenteel van de dirham is? Hiermee bedoel ik niet de koers waarmee de nederlandse banken werken, maar de koers waartegen je wisselt als je euro's naar marokko brengt.

berkaneesje_
17-07-2008, 01:18
vraag ik me ook af.

Raiss_Tijani
17-07-2008, 01:29
1 euro = 10.97 dirham, check dit: https://www.westernunion.nl/asp/feeCalc.asp?TXNTYPE=MONEY_IN_MINUTES&DESTINATION_COUNTRY=MA&CURRENCY=EUR&AMOUNT=100&RANGE=50-200&country=NL&language=nl

rock3tcat
17-07-2008, 01:35
Wie weet wat de koers momenteel van de dirham is? Hiermee bedoel ik niet de koers waarmee de nederlandse banken werken, maar de koers waartegen je wisselt als je euro's naar marokko brengt. Wat is het verschil? Er bestaat 1 wereldwijde valutamarkt dus 1 waarde voor een munt ongeacht land of financiële instelling.

Habil
17-07-2008, 06:01

Wat is het verschil? Er bestaat 1 wereldwijde valutamarkt dus 1 waarde voor een munt ongeacht land of financiële instelling. En toch verschilt de wisselkoers naar gelang de instelling waar je wisselt: als je geld overmaakt via de ABN geldt een andere koers als wanneer je via PayPal betaalt of dirhams pint in Casablanca met je Nederlandse pinpas of credit card.

Habil
17-07-2008, 06:05
Wie weet wat de koers momenteel van de dirham is? Hiermee bedoel ik niet de koers waarmee de nederlandse banken werken, maar de koers waartegen je wisselt als je euro's naar marokko brengt. Koers in Nederland: iets boven de 11 (11 MAD voor 1 €). In Marokko iets gunstiger, neem je pasjes mee en pin in Marokko, de opnamekosten zijn lager. In het algemeen volgt de MAD de US$, dus als de $ goedkoper wordt krijg je meer MAD voor je €.

Langosta
17-07-2008, 12:36
Koers in Nederland: iets boven de 11 (11 MAD voor 1 €). In Marokko iets gunstiger, neem je pasjes mee en pin in Marokko, de opnamekosten zijn lager. In het algemeen volgt de MAD de US$, dus als de $ goedkoper wordt krijg je meer MAD voor je €. Maar je krijgt toch meer MAD als je euro's meeneemt naar daar en bij een wisselkantoortje gaat niet een bank die geeft minder.

Habil
17-07-2008, 18:31
Maar je krijgt toch meer MAD als je euro's meeneemt naar daar en bij een wisselkantoortje gaat niet een bank die geeft minder. Ik weet niet zeker of je zo meer MAD krijgt. Ik pin altijd met bankpas en credit card op het moment dat ik geld nodig heb (om te voorkomen dat ik teveel uitgeef, want als dat geld in m'n zak zit krijgt 't opeens vleugeltjes). Bijvoorbeeld Western Union in Marokko berekent geen kosten, die verstoppen ze in de koers. Het beste is om even te shoppen: in het theoretische geval dat de bank- en wisselkantoortarieven gelijk zijn, is het wisselkantoor inderdaad goedkoper omdat je geen kosten betaalt. Dus: letten op de koers EN op de wissel- of opnamekosten.

Tafersite_girl
17-07-2008, 23:41
Wie weet wat de koers momenteel van de dirham is? Hiermee bedoel ik niet de koers waarmee de nederlandse banken werken, maar de koers waartegen je wisselt als je euro's naar marokko brengt. Kijk eens op www.bkam.ma Voor 1 euro krijg je op dit moment ongeveer 11,40 DM