Bekijk originele versie : Bij je schoonouders inwonen.....
Salaam,
Ik ben pas getrouwd en ben hard op zoek samen met mijn man naar een huis, maar ja dat gaat tegenwoordig niet zo eenvoudig dus moeten we in de tussentijd bij zijn ouders wonen, die toch alleen waren en ruimte zat hadden voor ons, maar dat wil ik niet, zijn ouders zijn wel altijd voor een groot deel van het jaar in Marokko, dan hebben we ook het rijk voor ons alleen...
Ze komen met de ramadan terug naar Nederland en dan blijven ze tot de lente......
Wie van de getrouwde stelletjes hier op Marokko.nl heeft/is woonzaam bij de (schoon)ouders en kan me vertellen wat zijn/haar ervaringen hiervan zijn...
Thanx
Dalilah
Blijkbaar ben ik de enige..............
Nou Fard, mijn man had zich nooit ingeschreven voor een woning en hij wilt ook ergens anders wonen dan in zijn eigen woonplaats...
Duzz ik heb me toen in januari ingeschreven voor een woning, het duurt alleen lang.. er zijn mensen die al 2 tot 3 jaar ingeschreven staan die krijgen als eerste een woning toegewezen en hebben voorrang...
En toen brak onze trouwdatum aan en zei mijn schoonmoeder van kom nou hier wonen voor een tijdje tot je een eigen huisje hebt, we zijn toch de grootste deel van het jaar in Marokko..
En dat hebben we toen aangenomen...
ik heb medelijden met je,
want ik hoor echt vreselijke verhalen,
maar than again, dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.
Misschien kun je maar beter een oproep plaatsen: wie wil zijn woning onderhuren?
dan kan je daar tijdelijk terecht!
goodluck
haha nee hoor ik denk dat ik maar effe ga wachten tot ik een woning heb...
dat is nog beter dat doe ik nu zelf ook!
alleen is dat nog lang wachten
We moeten geduld hebben...
Veel succes met het vinden van een huisje...
Liefs Dalilah
Dalilah,
het is moilijk ik kan het me voorstellen, ik ben ook pas getrouwd maar woon appart met mijn man,
Als je bij je schoonouders blijft hoor je aan veel dingen rekening te houden,
Het is zo en zo geen prettige gevoel ,dat is wat ik vind,
als je alleen bent: wordt je wakker wanneeer je wil, je kookt wat je wil, je zegt alles tegen je man zonder te fluisteren, je trekt wat je maar wil voor je man, en nu moet je juist rekening houden met anderen,
deze dingen heb je namelijk staks in een gesloten doos totdat je weer alleen bent, dat is het einige verschil,
maar wees geduldig ensallah hebben je jullie straks ook een huis en doe wat je wil,
beslama
beppie_truus
04-10-2002, 09:55
koop anders een tentje en sla die op in de buurt waar je wilt gaan wonen :D :D :D
hahaha als het niet zo koud was hier in Hollanda dan had ik dat wel gedaan beppie :D :D
beppie_truus
04-10-2002, 11:50
Origineel gepost door Dalilah
hahaha als het niet zo koud was hier in Hollanda dan had ik dat wel gedaan beppie :D :D
dan schaf je toch meteen een straal kacheltje aan :D :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.