Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat moet ik doen om hem gerust te stellen

chebbajosra
16-01-2004, 20:33

SAALAM OHALEEKOM broeders en zusters, een goede vriend van mij is radeloos, depressief en weet niet meer wat hij moet doen, hij heeft zina gepleegd met een marokaans meisje. Hij is helemaal radeloos maar vraagt mij om hulp !!! wat ik zie is allah i ghafiroe rahiem maar is dat wel zo........ kan het hem vergeven worden ik heb op sites gezocht maar vond hier niks over. Hoe kan ik hem geruststellen hij is echt helemaal depressief mensen !!!!!!!!!

chebbajosra
16-01-2004, 20:41
ver ja erg ver

Lady_moi
16-01-2004, 20:41
SMEEKBEDEN verrichten en zn fout toegeven aan ALLAH

miss_saliha
16-01-2004, 20:56
wejoow.....in hem plaats zou ik meeer tijd aan me geloof schenken.. zo je zie je nou maar dat de verleiding echt groot kan zijn..wens je veel succes en hem ook...:(

yasmineNR1
16-01-2004, 21:02

Preciess wat saliha zegt...en zeker smeekbede verrichten...maar ook hier, mensen krijgen pas spijt nadat er al iets is gebeurt...als je dit nou omdraaid..dan zou dat heel veel schelen..maar jah komt goed ;)

chebbajosra
16-01-2004, 21:08
Origineel gepost door yasmineNR1 Preciess wat saliha zegt...en zeker smeekbede verrichten...maar ook hier, mensen krijgen pas spijt nadat er al iets is gebeurt...als je dit nou omdraaid..dan zou dat heel veel schelen..maar jah komt goed ;) Ik dank jullie alle voor de reacties, ik stond helemaaaaal versteld toen hij mij dat vertelde :eek: Vertelde hem ook dat hij daar eerder mee moest komen, maar daar werd hij nog meer depresief van! wil hem dan geruststellen met de woorden en oplossingen van de koran maar ik vind hier nikssssss over of dit ook vergeven kan worden hij heeft wel een meisje ontmaagd dat is toch verschrikkelijk !!!!!!!!! Ik was ook boos op hem maar wie ben ik om te oordelen het is net mijn broer en vond het zo ergggggggggggg voor hem hoop ook dat het hem vergeven wordt inschaellah maar er zijn veeeeeeeel meer jongens die dat soort dingen doen maar hij heeft hele erge spijt

ChOcOtOfFfF
16-01-2004, 23:42
Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan: "Zeg: "O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zondes. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige" (Soerat Az-Zoemar aya 53). Het is beter om na het berouw tonen aan Allah niemand te vertellen van de begane zondes. Vraag Allah om vergiffenis en volg hetgeen wat hij ons verplicht heeft gesteld. "En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie slagen" (Soerat Annoure aya 31). Berouw tonen wordt aanvaard als men voldoet aan de volgende voorwaarden: Intentie verzuiveren. De intentie hebben om afstand te nemen van desbetreffende zonde. Alleen voor Allah en omdat Allah het verafschuwt. Spijt hebben van de begane zonde. Onmiddellijk afstand nemen van desbetreffende zonde. Als het te maken heeft met de relatie tussen de dienaar en zijn Schepper dient hij van de zonde afstand te nemen. Maar als het te maken heeft met een medemens dan dient hij hetgeen wat hij afgepakt heeft of de onrecht die hij begaan heeft terug te geven, of vergiffenis te vragen bij desbetreffende persoon. Vastbeslotenheid om niet terug te keren naar het begaan van de zonde in de toekomst. Dat het berouw tonen op tijd gebeurd. "En er is geen (aanvaarding van het) berouw voor degenen die het slechte bedrijven totdat één van hen de dood nabij is, (en dan) zegt:"Voorwaar, nu heb ik berouw." En ook niet voor degenen die ongelovig sterven. Zij zijn degenen voor wie Wij een pijnlijke bestraffing voorbereid hebben" (Soerat Annissa aya 18). De boodschapper van Allah heeft hierover het volgende gezegd:"Wie berouw toont voordat de zon opkomt uit het westen voor hem zal Allah Zijn berouw accepteren" (Moesliem 4872). (al-islaam.com)

tarifasht
17-01-2004, 00:26
assalaam allemaal het is erg wat ie heeft gedaan en zeer zeker ook voor het meisje... ik neem aan dat ze een relatie hadden ofzo dat ze elkaar langer kenden. voordat ze de zonde zijn begaan... waarom huwt hij haar niet... lijkt mij de enige beste oplossing insja allah zal allah het hun vergeven... maar ik vind wel dat hij zo zijn verantwoording op zich moet nemen. dat meisje is haar eer kwijt. ze is als het ware nietsnuttig was zal er gebeuren als de familieleden erachter komen... bij hem zal dat minder erg zijn... dus lijkt het me het beste dat ze gaan huwen... tenzij ze elkaar afschuwen maar dat denk ik haast niet... wens jullie veel sterkte wassalaam

coalitiegenoot
17-01-2004, 11:52
Origineel gepost door Lamode Waarom gaat hij dan niet met haar trouwen :o En je beschrijft hier wel die jongen ... En het meisje dan ??? lijkt sprekend op jou maar ik ben het niet geweest :D

lela_Hanan
17-01-2004, 13:12
Salaam Broeders en Zusters, Hij is dus te ver gegaan. :( ..laat hem veel smeekbedes verichten en tawba!!! Laat hem van zijn fouten leren...., hij moet weten waar de grenzen zijn... En Allah is Vergeefvol..vergeet dat niet... Dus zuster...vericht een doe3a voor hem... En verzeker hem dat Allah iedereen vergeeft....no matter what!!! Wa salamoe 3alaikoem

Glimlachje
17-01-2004, 13:28
Ze moeten ALLEBEI tawba verrichten en Allah om vergiffenis vragen. En als hij het echt goed wil doen moet hij maar met haar trouwen.

chebbajosra
17-01-2004, 18:25
Ja ik heb hem ook verteld om met haar te trouwen, hij wil het wel graag. Hij is er wel mee bezig, zij is ook erg depressief en is ook ernstig bezig met haar geloof, zijn ouders zijn in maroc zodra ze komen gaan ze gelijk verloven. Ik heb trouwens al met hem gesproken en hij zie dat hij moestttttttttt trouwen met haar anders blijft hij de rest van zijn leven depresief.... dus trouwen gaan ze zeker inshaellah maar hij vind het alsnog verschrikkelijk wat hij heeft gedaan, en hij heeft daarvoor al enige sexueele contacten gehad maar nooit zo ver gekomen. Hij heeft gezworen om het nooit meer te doen..