Bekijk originele versie : *Heropvoeding & Gerechtigheid*
Waar ik echt van baal is het feit dat er van die mensen bestaan die het feit dat ene Mourat die een moord heeft gepleegd (in alle frustratie) hushen en goedkeuren en medelijden hebben met deze jongeman.
NEE, zeg ik dan.
Wat ik er wel van leer is dat:
- scholen moeten meer doen aan persoonlijke begeleiding van leerlingen. Tis te afstandelijk geworden tussen docent en leerling.
- scholen dienen in deze tijd meer autoriteit en gezag uit te stralen, naast de empathie zoals hierboven vermeld.
- scholen dienen nu stricte veiligheidsmaatregelen te nemen, tot het moment dat de leerlingen na goede begeleiding zelf in staat zijn normen en waarden te volgen. Dit zal natuurlijk enige jaren duren, dus for now: beveiligen en onderwijzen, voor later: afschaffing beveiliging en doorgaan met onderwijzen van Common Sense.
Mourat is niets anders dan een mislukt product van het hedendaags onderwijs. Als hij meer aandacht had gekregen van de docenten voor zijn persoonlijke problemen en frustraties, had dit niet hoeven te gebeuren. Mourat valt dus niet veel te verwijten, maar moet naar mijn mening alsnog zijn straf en HERopvoeding ondergaan om in te zien waar hij fout zat. Want de opvoeding, daar zit em het probleem! Kijk maar naar zijn vader; dat was dus een totaal fout rolmodel! Helaas dat Mourat hiervan gestraft moet worden, maar Gerechtigheid zal dienen. Dankzij Mourat heeft een man zijn leven verloren, heeft een vrouw haar man verloren, hebben een ouderpaar hun zoon verloren.
Dus pleaz, al die wannabe-thugs die het foute hiervan niet in willen zien omdat het stoer is om rebels te doen of omdat ze vinden dat de leraar het " lekker " verdient... Fak Off. :aftel:
Het hele volk heeft hedendaags een Grootscheepse Heropvoed & Brainwash Cursus nodig, so it seems....
originalmocro
16-01-2004, 16:58
Het is niet stoer. Integendeel het is zwaar triest.
morpheus
16-01-2004, 17:02
ze moeten zijn ballen eraf snijden met een boterhammes, dat zal m leren
beetje extreem , ik weet :o
Origineel gepost door mokaltum
Ik ben voor de komst van meer psychologen op scholen, meer leraren die een cursus psychologie krijgen. Zodat ze ongeveer kunnen stellen hoe een persoon zich voelt en wat er allemaal in zijn/haar hoofd rondgaat. Dan zijn we al op weg naar een betere toekomst.
Een goed punt maak je hier. Tis Inderdaad noodzakelijk dat er meer psychologen en vertrouwenspersonen aan bod komen in het onderwijs.
Bijv. 2x per jaar een vertrouwlijk gesprek, ipv een kort gesprek met je mentor/mentrix.
Want ik weet nog uit mijn tijd dat ik de mentor naar zijn mond praatte in zo een gesprek om zo snel mogelijk weg te komen. Zij zijn hier niet voor getraind.
Psychologen weten er beter raad mee.
:goedzo:
Maar de school had hem meer aandacht moeten geven en hem niet meer in het harnas tegen te gaan. Hij heeft dit gedaan uit gefrustreerde, gecompliceerde gevoelens, die niet 1, 2, 3 op te lossen zijn, dat heeft zijn tijd en aandacht nodig. En ja, die gaven ze hem niet. Dan kan een geest heel veel in zijn hoofd halen en kun je tot zulke uittingen komen die tegen elke vorm van gerechtheid, leven of het bestaan zijn.
Salaam allemaal,
Ik wilde graag reageren op dit stukje, de school gaf onwijs veel aandacht aan mourat, hij is ook vaker geschorst wegens zijn gedrag, ik weet ook dat hij eigenlijk een macho was die onwijs verwent was en als je dan nog ook vrienden hebt die pistolen dragen, dan ligt het ECHT niet aan de school die hem geen geen aandacht gaf. Mourat heeft onwijs veel kansen gehad van de school, dit weet ik omdat ik daar zelf ook 2 jaar vrijwilligers werk heb gedaan voor marokkanen, en dan hoor je wel het een en het andere, en daarnaast is het een buurjongen van de familie en dan hoor je ook nog wel eens wat.
Het is gewoon triest wat die heeft gedaan, ten eerst hij heeft gewoon een zoon, een vader, een partner en een collega vermoord en ten tweede het is onwijs haram om iemand te vermoorden.
Groetjes van moi
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.