Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geweld & Jongeren

Pagina's : [1] 2

Lyrical_Tie
16-01-2004, 13:44

Stelling v/d Dag: TV, muziek en videogames hebben zeker invloed op de manier hoe (vooral) jongeren naar geweld kijken en ermee omgaan. Eens of oneens? Onderbouw je mening!

sneakynawal
16-01-2004, 13:50
Eens, zie DareDevil/Spiderman etc. Al die karikaturen vechten er op los...de kleintjes vinden dat geweldig!

Lyrical_Tie
16-01-2004, 13:59
sneakynawal ze hebben Kijkwijzer niet voor niets opgericht, maar wat bij de wat oudere mensen?

sneakynawal
16-01-2004, 14:01
Origineel gepost door Lyrical_Tie sneakynawal ze hebben Kijkwijzer niet voor niets opgericht, maar wat bij de wat oudere mensen? Nou nou nou...net alsof de kleintjes zich daaraan gaan houden.... Ik weet het anders ook niet hoor! Ik weet wel hoe ik mijn kindertjes ga opvoeden, later Insha Allah...

babyvanbelisma
16-01-2004, 14:03

Ik denk dat er zeker enige invloed van komt. Maar ik denk niet dat dit soort dingen echt de oorzaak zijn van geweld.

Natascha23
16-01-2004, 14:09
Raar dat onderwerpen als geweld steetds bij Marokanen wordt aangewakkerd

AlHoceima_Leila
16-01-2004, 16:23
Origineel gepost door Natascha23 Raar dat onderwerpen als geweld steetds bij Marokanen wordt aangewakkerd Zie jij ergens het woord MAROKKANEN staan ? Nee hij heeft het gewoon over het algemeen > Jongeren< Moeilijk he begrijpend lezen ?

hassouna
16-01-2004, 16:43
tv heeft zeker invloed ,maar ya Nederlandse tv's kunnen niet zonder die s-hit americaanse programma's en film's er is geen filtrage over die soort s-hit en je kan de kinderen niet 24u per dag controleren wat ze naar kijken, zelf bij teken films is vol geweld ,absurd

Lyrical_Tie
16-01-2004, 17:53
Origineel gepost door Natascha23 Raar dat onderwerpen als geweld steetds bij Marokanen wordt aangewakkerd Les 1: Marokkanen. Zo schrijf je dat. Zou je onderhand wel moeten weten. Les 2: Kunnen we het tegenwoordig niet meer over geweld hebben zonder met de beschuldige vinger naar Marokkanen te wijzen? Deze topic is geopend omdat er nogal wat moraalridders zijn die per sé een verzachtende omstandigheid zoeken voor onze grote vriend Murat, en dit is er een van. Het gaat echter over grotendeels jongeren want tussen haakjes stond het woordje 'vooral'.

Lyrical_Tie
16-01-2004, 17:56
Origineel gepost door sneakynawal Nou nou nou...net alsof de kleintjes zich daaraan gaan houden.... Ik weet het anders ook niet hoor! Ik weet wel hoe ik mijn kindertjes ga opvoeden, later Insha Allah... Er wordt niet voor niets een aanbevolen leeftijd aangegeven, of je wel/niet kijkt is aan jou. Maar iemand die bijv. 17 jaar is is oud genoeg voor alle spellen/films/programma's. Heeft geweld bij dergelijke media dan nog invloed?

sneakynawal
16-01-2004, 20:38
Origineel gepost door Lyrical_Tie Er wordt niet voor niets een aanbevolen leeftijd aangegeven, of je wel/niet kijkt is aan jou. Maar iemand die bijv. 17 jaar is is oud genoeg voor alle spellen/films/programma's. Heeft geweld bij dergelijke media dan nog invloed? Zou je aan een psycholoog kunnen vragen! Hij / Zij heeft er vast wel antwoord op! Ik kan er niets meer van maken!

Tarkiztia
16-01-2004, 21:02
nou ik ben het ermee oneens, ik denk dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn /haar daden ongeacht achtergrond...........dus spelletjes zullen daar niet meer of minder aan meedragen, ik bedoel jhet zijn geen kindertjes!!!!!

Lyrical_Tie
16-01-2004, 21:50
Origineel gepost door sneakynawal Zou je aan een psycholoog kunnen vragen! Hij / Zij heeft er vast wel antwoord op! Ik kan er niets meer van maken! ik hoef geen mening van een of andere zielenknijper, hoe denk JIJ erover?:D

sneakynawal
16-01-2004, 22:00
Origineel gepost door Lyrical_Tie ik hoef geen mening van een of andere zielenknijper, hoe denk JIJ erover?:D Jij blijft pushen :)....ik weet het ook niet! Ik hou me er op dit moment niet zo mee bezig..., maar jij wel dus! Of komt het door wat er van de week is gebeurd? Hoe denk jij er eigenlijk over?

1980
16-01-2004, 22:22

Nou vind dat het inderdaad wel een degelijke invloed heeft op kinderen. Mijn neefje is dol op Zorro...hij heeft al allerlei soorten Sabels in bezit... :eek: Als ik naar Pokémon kijk samen met mijn neefje uiteraard dan komt er veel geweld in voor. Dat merk ik steeds bij meer tekenfilms. En alle jongeren die net 18 zijn geworden en die hun rijbewijs hebben gehaald rijden alsof ze een wedstrijd in een racespel spelen.

Pagina's : [1] 2