Bekijk originele versie : 'Die man gaat eraan, zei Murat'
spoorloos_1
16-01-2004, 11:56
De 17-jarige scholier Murat heeft al eerder gedreigd dat hij docent Hans van Wieren van het Terra College in Den Haag zou doden. Murat voelde zich door Van Wieren vernederd. Tegen vrienden zou Murat hebben gezegd: 'Die man gaat eraan. Hij heeft mij nu te zeer beledigd.'
Dit zei Tungay Cinibulak, een Turkse journalist donderdagavond in het tv-programma Rondom Tien. Volgens Cinibulak, die zegt met vrienden van Murat te hebben gesproken, was de docent niet populair onder sommige leerlingen omdat hij streng was.
Hij noemde Van Wierens aanpak 'buitenproportioneel'. 'Murat is een aantal keren door hem de klas uit gestuurd. Dat vond hij vernederend.' Murat werd geplaagd door zijn vrienden, aldus Cinibulka. 'Ze lachten hem uit en noemden hem watje. Dat kwam hard aan. Hij voelde zich in zijn eer aangetast.'
Murat wordt vandaag voorgeleid aan de onderzoeksrechter van de Haagse rechtbank. Wat de verdachte scholier precies ten laste wordt gelegd, is onbekend.
Het Terra College houdt vandaag een herdenkingsbijeenkomst voor Van Wieren. De onderwijsorganisaties hebben alle scholen opgeroepen vandaag om elf uur één minuut stilte in acht te nemen. Van Wieren wordt maandag gecremeerd.
Het Terra College was donderdagochtend open voor leraren en leerlingen om te praten over de gebeurtenissen. Buiten betuigde een groep leerlingen steun aan Murat. Twintig tot dertig jongeren plakten een papier op een autoraam met de tekst 'we love you Murat'. De politie stuurde de jongeren weg. Die kondigden aan dat ze tijdens de herdenking vandaag een grote foto van Murat zullen meenemen.
Resul Kaya, een vriend van de familie die Murat dinsdag naar het politiebureau begeleidde, keurt de actie af. Kaya riep in Rondom Tien Murats vrienden op zich waardig te gedragen. 'Op die manier willen we geen steun.'
Donderdag werd bekend dat in september vorig jaar op een van de andere vestigingen van het Terra College een docent met een mes is bedreigd door een moeder van een leerling. De leraar beklaagt zich in Het Parool over de afhandeling. 'De zoon van die vrouw zit nog steeds bij mij in de klas. Ik vind dat ik niet normaal tegen hem kan optreden.'
Van Wieren wordt maandag om half elf gecremeerd in crematorium Eikelenburg in Rijswijk. Iedereen kan Van Wieren de laatste eer bewijzen, aldus een zwager. De familie heeft de audiovisuele media verzocht weg te blijven bij het crematorium.
In de Statenhal van Nederlands Congres Centrum wordt dinsdag een herdenkingsbijeenkomst gehouden voor het Haagse onderwijs. Vijf basisscholen uit Haarlem hebben opgeroepen maandag alle scholen dicht te houden.
killalot
16-01-2004, 12:25
Die jongen moeten ze echt flink straffen lijkt me!
Vernedering is geen aanleiding om iemand te vermoorden, misschien in Turkije maar niet hier.
Tempelier
06-02-2004, 01:57
Wat denk je van nadenkende Marokkaan?
DiLaRa21 heeft liever dat Marokkanen vanuit hun oerinstincten reageren dus: iemand van mijn stam schiet iemand van andere stam dood.
Mooi zo, want mijn stam moet oorlog winnen dan hebben wij veel geld en vrouwen en zijn wij de beste :goedzo:
Ze snapt nog niet dat ze hier in een democratische rechtstaat wonen en niet in een primitieve stammencultuur. :D
Origineel gepost door Tempelier
Wat denk je van nadenkende Marokkaan?
DiLaRa21 heeft liever dat Marokkanen vanuit hun oerinstincten reageren dus: iemand van mijn stam schiet iemand van andere stam dood.
Mooi zo, want mijn stam moet oorlog winnen dan hebben wij veel geld en vrouwen en zijn wij de beste :goedzo:
Ze snapt nog niet dat ze hier in een democratische rechtstaat wonen en niet in een primitieve stammencultuur. :D
Oerinstincten ? je ijlt weer met je vooroordelen !
DIT SOORT DINGEN GEBEUREN NOG STEEDS IN NEDERLAND !!!
IN TURKIJE ZIE JE DIT SOORT DINGEN NIET GEBEUREN !
dus waar ligt het aan ?
Origineel gepost door Multikul
Aan turken in nederland klaarblijkelijk.
hmm hoeveel turken hebben van Wieren neergeschoten ?
je laat maar weer blijken wat voor een achterlijk persoon je bent
Omdat ik waarschijnlijk op de testosteronknop ben gaan staan en de sappen in je bloed je geheugen benevelen zal ik eventjes citeren wat je 10 minuten geleden gezegt hebt:Oerinstincten ?
'DIT SOORT DINGEN GEBEUREN NOG STEEDS IN NEDERLAND !!!
IN TURKIJE ZIE JE DIT SOORT DINGEN NIET GEBEUREN !
dus waar ligt het aan ?'
Nou even diep ademhalen, en je focussen. Maaar ja, je wilt natuurlijk aangeven dat het weer aan ons ligt, het is inderdaad heel dom van leraren om je in de vuurlinie te begeven. Je weet maar nooit waar zo'n kogel terecht komt, voor je weet weet tussen je ogen :rolleyes:
Leg ff nog een keer uit want je bent vaag
Jij zei TURKEN (meervoud) in Nederland, volgens mij was het maar 1 turk die heeft geschoten. wat heeft de rest van de turken er mee te maken
Dat krijg je als je opgefokte jongetjes gaat vernederen
appie666
06-02-2004, 13:05
Origineel gepost door wolfowitz
goh, de klas uitgestuurd, dat MAG niet, volgens turkse normen?
nee, uit je neus vreten, zwaaien naar grietjes die langskomen, en constant lullen met je buurman, en je middelvinger opsteken naar de docent, dat MOET KUNNEN, zonder er te worden uitgestuurd!
Wat *** je nou allemaal domme zion?
Waaruit concludeer jij dat dat mag volgens de Turkse normen?
Je weet HELEMAAL NIETS over de Turkse cultuur!
AlHoceima_Leila
06-02-2004, 13:28
Het is een zeer stomme fout van hem
Een hele domme fout, die onder geen enkele omstandigeheden valt goed te praten.
Er gebeuren wel vaker dingen om ons heen, waar we het niet mee eens zijn....maar moet dat meteen de aanleiding zijn om het leven van die persoon te nemen? Het antwoord is ongetwijfeld nee.
Het zou onwaarschijnlijk zijn, dat meneer van Wieren Murat er uit zou hebben gestuurd, als deze hem geen aanleiding zou hebben gegeven. Punt.
En dat Murat zegt: 'Ik voel me aangetast in m'n eer', dat heeft niks te maken met het feit dat hij Turks, Chinees, Somalisch of Grieks is. Het heeft te maken met zijn geestelijke toestand.
En meer valt hierover niet te zeggen.
Kunnen we het in plaats van een fout het gewoon een misdaad noemen? Ik vind dat 'een fout' een te zwakke term is om de lading te dekken. Door rood rijden is een fout. Een leraar neerschieten voor je miezerige eer is iets heel anders. Hoe egocentrisch is het om iemand voor je mentale masturbatie te doden.
Misdaden pleeg je door fouten te begaan.
;)
Origineel gepost door DiLaRa21
killalot ? Tazzzzzz verkaaste marokaan..
Zulke simpele zielen-opmerkingen wil ik hier niet lezen.
Dat is net zo stupide als iemand die goed kan leren, te pas en te onpas stuudje te noemen op een treiterige manier.
Kleutermaniertjes horen niet op MJA thuis.
Voor de omstanders, met de opmerking "Verkaaste Marokkaan" trachten Marokkanen die niet mee kunnen komen in de Nederlanders maatschappij, Marokkanen die dat wel kunnen voor "deserteur" uit te maken. Je begrijpt dat dit een kwalijke zaak is.
Ieghh gatver kheb echt een hekel aan die verkaasde marokkanen :p
Origineel gepost door CitriC
Ieghh gatver kheb echt een hekel aan die verkaasde marokkanen :p
;)
Dus... Leraar verwijdert rotte appel A, rotte appel B maakt rotte appel uit voor watje en om te bewijzen dat rotte appel B ongelijk heeft rotte appel A de leraar dood geschoten. Rotte appel B staat nu buiten met een pamflet:"Rotte appel A, we love you!"
Vreemde wereld leven we in. Blijkbaar is de waardering van een 'vriend' belangrijker dan de waardering van een docent.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.