Bekijk originele versie : Een marokkaan en een Nederlandse????
charlygirl
15-01-2004, 19:44
Kunnen een marokkaan en een Nederlandse volgens jullie gelukkig worden, enzo ja wat zijn de voorwaarden. Kan het ook als zij niet het moslim geloof aan neemt ??
Alvast bedankt !! :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
berbertje00
15-01-2004, 19:46
Ach de laatste tijd lijkt alles te kunnen...
LoVeLy_HaNaN
15-01-2004, 19:48
Origineel gepost door charlygirl
Kunnen een marokkaan en een Nederlandse volgens jullie gelukkig worden, enzo ja wat zijn de voorwaarden. Kan het ook als zij niet het moslim geloof aan neemt ??
Ik vind dat het wel kan..als je aan elkaar aanpast..wrom niej?
Maar dang moet de Nederlander wel moslim worden..anders niej..
Het maakt niej uit met wie je trouwt..Nederlander..Somalier..Surinamer, Turk, als hij/zij maar een moslim(a) is
:zwaai:
charlygirl
15-01-2004, 19:53
Ik heb namelijk zo'n half jaar een relatie met een marrokaan, ik weet het dat is nog helemaal niet zo lang. Maar ik denk wel gewoon veel na over de toekomst. En het moslim geloof staat nu zo ver van mij af, ik weet niet of dat ooit ook zal veranderen. Zal onze relatie daarom niet kunnen slagen. Kan het niet gewoon zo zijn dat hij zijn geloof heeft en ik het mijne?? :confused:
charlygirl
15-01-2004, 20:34
Origineel gepost door Lamode
Volgens mij kan dat op den duur toch niet want, het Marokkaanse geloof heeft veel verschillen qua cultuur, taal, voedsel en gewoontes dan het Nederlandse ... En ik denk dat het na een tijdje gewoon moeilijk en vooral ergernis kan ontstaan tussen die 2 personen waardoor uiteindelijk (misschien) realtie kan eindigen !
En ik spreek uit ervaring ... Heb het meegemaakt !
Hebben jullie het niet lang volgehouden? Want ken ook 2 mensen die getrouwd zijn : Hij Marrokaans en zij Nederlandse en die zijn nu heel gelukkig. En volgens mij mij is zij geen moslim geworden.
Hebben jullie anders nog tips, waardoor onze relatie misschien wel kan en blijft werken?? :)
ChOcOtOfFfF
15-01-2004, 22:10
Ik heb namelijk zo'n half jaar een relatie met een marrokaan, ik weet het dat is nog helemaal niet zo lang. Maar ik denk wel gewoon veel na over de toekomst. En het moslim geloof staat nu zo ver van mij af, ik weet niet of dat ooit ook zal veranderen. Zal onze relatie daarom niet kunnen slagen. Kan het niet gewoon zo zijn dat hij zijn geloof heeft en ik het mijne?? :confused:
Het ligt er aan, is hij een :"matige"moslim is(alleen om het ff aan te duiden gebruik ik dit woord want je bent moslim of moslim)dan zou het een tijd goed kunnen gaan. Maar op een gegeven moment gaat geloof toch parten spelen. Misschien na een jaar, misschien na 5 jaar misschien na 20 jaar maar die dag komt er ooit Insha Allah.. opeens voelt die persoon dat hij zich nu serieus op het geloof wil richten en dan heb je grote kans dat jullie huwelijk dan geen stand houdt tenzij jij Insha Allah ook moslim bent geworden in die tussenliggende tijd..
De eeuwen oude uitspraak: 2 geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen klopt zeker
groetjes Sou
ChOcOtOfFfF
15-01-2004, 22:15
Mijn oom is met een Nederlandse vrouw getrouwd ze zijn al 10 jaren samen en zielsgelukkig. Zij is christelijk opgevoed maar naar 5 jaar huwelijk is ze na het bestuderen van de Islam moslim geworden Alhamdoulilah :Iluvu: ze zijn nu 10 jaar samen.
Ze liggen volledig op 1 lijn betreft de opvoeding van de kinderen etc. twee mensen die van elkaar houden maar met een andere geloof kunnen het lang volhouden maar de problemen komen er meestal als er kinderen in het spel komen.
oem_ismael
15-01-2004, 22:18
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
Het ligt er aan, is hij een :"matige"moslim is(alleen om het ff aan te duiden gebruik ik dit woord want je bent moslim of moslim)dan zou het een tijd goed kunnen gaan. Maar op een gegeven moment gaat geloof toch parten spelen. Misschien na een jaar, misschien na 5 jaar misschien na 20 jaar maar die dag komt er ooit Insha Allah.. opeens voelt die persoon dat hij zich nu serieus op het geloof wil richten en dan heb je grote kans dat jullie huwelijk dan geen stand houdt tenzij jij Insha Allah ook moslim bent geworden in die tussenliggende tijd..
De eeuwen oude uitspraak: 2 geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen klopt zeker
groetjes Sou
helemaal mee eens
ChOcOtOfFfF
15-01-2004, 22:42
je bent niet alleen uit naam moslim, het geloof moet ook omgezet worden naar daden. De voorbeelden die jij aanduidt bedoel ik inderdaad met "matig". Het zijn grote zonden in de Islam.... nu leeft hij nog zo maar op een dag gaat hij inzien Insha Allah dat hij verkeerd bezig is en vraagt hij Allah om berouw Insha Allah en zal hij zich 100% gaan richten op zijn geloof.
cultuur hoeft nog niet eens tussen jullie in komen te staan, je kan het beste uit beiden culturen halen en de slechtere dingen uit de cultuur achterwege laten, maar het geloof zou waarschijnlijk wel tussen jullie in komen te staan...Allahu A`lem (Allah heeft kennis over alle zaken) Ik kan me goed voorstellen dat je denkt dat de Islam ver bij je wegstaat omdat het onbekend voor je is. Maar de Islam is de religie voor de gehele mensheid ongeacht ras of volk of tijd. je hoeft geen moslim te worden ofzo maar misschien is het wel handig om de vertaling van de Koran te lezen, om te kijken wat het geloof van je vriend inhoudt...zodat je ook weet wat er precies speelt..
liefs Sou
Followyourheart
15-01-2004, 22:49
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
je kan het beste uit beiden culturen halen en de slechtere dingen uit de cultuur achterwege laten
:goedzo:
Followyourheart
16-01-2004, 12:04
Alles is mogelijk tot het tegendeel bewezen is.
En nog wat; voorwaarden om gelukkig te worden? Die zijn er niet...leef je leven en volg je hart.
Als hij inderdaad een moslima wilt om mee te trouwen, zou ik maar eens gouw gaan nadenken erover. Ik zou me dan maar meer verdiepen in Islam enzo. Dan weet je hoe het geloof is en alles. Tuurlijk kun je hier ook rondkijken maar dan niet op deze forum maar die van huwelijk en islam ofzo. Hier bij jongeren liefdes en relaties word alleen onzin uitgekraamt. :)
fouzia_fa
16-01-2004, 12:39
ik vind toch van niet te veel cultuurverschillen je bent anders opgevoed maar zelf zal ik er nooit aan beginnen en je kan wel zeggen houden van maar ja t is niet de belangrijkste soms is houden van niet genoeg, ik vind mijn mening soort zoekt soort des te makkelijker voor jezelf je omgeving en vooral je ouders ze hebben je niet opgevoed om met een hollander te trouwen neem ik aan , je kinderen komen ook dan wat tekort een marok, moeder en een ned, vader kan toch niet houd t netjes trouw met je eigen soort veel beter!!!
charlygirl
16-01-2004, 15:57
Fijn dat jullie allemaal zo serieus reageren, :zwaai:
Ik vind het helemaal leuk dat ook mensen regageren die in de zelfde situatie zitten als ik, of hebben gezeten. Ik kan me ook goed voorstellen dat veel mensen er op tegen zijn, maar als je toch van melkaar houdt dan zou het toch best moeten lukken??
Het is absoluut niet zo dat ik zijn geloof niet respecteer, ik heb er juist veel bewondering voor. Ik wil me er dan ook best in verdiepen, ik bedoel maar, hij heeft zich nu toch ook al aan mijn cultuur aan gepast! Maar ik weet nu al wel bijna zeker dat ik niet zijn geloof over zal nemen, want dat zou ik nep vinden. Dat zou dan alleen in naam zijn, om anderen het te laten accepteren terwijl ik er eigenlijk niet in geloof dat vind ik een beetje hypocriet. :(
charlygirl
16-01-2004, 17:18
Origineel gepost door 2Naughty
Hai Charlygirl,
Ik ben zelf ook Nederlands en heb ook een Marokkaanse vriend.
Dus ik weet wel in wat voor situatie jij je bevind.
Je hebt gelijk dat je je niet moet bekeren tot de Islam voor hem, want dat is inderdaad hartstikke nep.
En daar word je zelf ook alleen maar ongelukkig van!
Maar het is nooit verkeerd om je vrijblijvend in de Islam te verdiepen toch? al is het alleen maar om je vriend beter te begrijpen enzo. snapje?
Maar heb je het met hem over de toekomst gehad?
Hey hey,
Nou we hebben het nog niet zo heel veel over de toekomst gehad, we zijn namelijk nog maar iets langer dan een half jaar bij elkaar.En we zij allebei nog jong! Maar ik wil me er gewoon zoiezo in verdiepen want ik wil niet aan iets beginnen als ik nu toch al zou weten dat het op niks uit loopt. We hebben het natuurlijk wel over de cultuur verschillen gehad, maar hij vertelde me dan ook vaak dat hij uit een vrij "makkelijke" famillie komt. Het komt ook veel meer in zijn famillie voor (2 culturen)
En zijn famillie weet ook gewoon van onze relatie af.
Maar benieuw hoe het bij jouw gaat, zijn jullie al lang bij elkaar ?? En hoe denk jij erover (zijn geloof enzv.)
Liefs mij :zwaai: :zwaai:
Antwoord hierop is...Ja, je kan gelukkig met elkaar worden als je van elkaar houdt..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.