Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Terdoodveroordeelde schreeuwend en worstelend geëxecuteerd in Ohio

Pagina's : [1] 2

Ali_Z
15-01-2004, 12:39

LUCASVILLE - Na een langdurige worsteling met cipiers en luid smekend om hem in leven te laten is woensdag in een gevangenis in de Amerikaanse staat Ohio een man geëxecuteerd die ter dood veroordeeld was wegens de moord op een 76-jarige vrouw in 1983. http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00207/Lewis_Williams_jpg_207381c.jpg "Ik ben niet schuldig, ik ben niet schuldig. God, alstublieft, help mij " , riep de 45-jarige Lewis Williams toen hij woensdagochtend door vier cipiers naar de executiekamer van de gevangenis in Lucasville werd gebracht. Er waren maar liefst negen medewerkers van de gevangenis nodig om hem op de executietafel in bedwang te houden toen zijn armen werden klaargemaakt voor de dodelijke injecties. In de laatste officiële verklaring voor zijn executie zei hij: " God, alstublieft, help mij. God, luister alstublieft naar me." Zelfs toen hij de injecties kreeg toegediend, bleef Williams schreeuwen en smeken om zijn leven te sparen, tot hij plotseling stilviel en stierf. Het gevangenispersoneel was erg onder de indruk van de executie. Het was de eerste keer in negen executies in Ohio dat een gevangene zo veel tegenstand bood bij zijn executie. "Het was een verschrikkelijk gezicht", zei medewerker Stephen Ferrell. "We werden volledig verrast door zijn verzet. Hij leek helemaal niet zo vanmorgen." Williams was veroordeeld voor het doodschieten van Leoma Chmielewski bij een roofoverval op haar huis in Cleveland in 1983. Williams hield altijd vol die avond wel in haar huis te zijn geweest, maar vertrokken te zijn voor de moord. Desalniettemin werd de afdruk van zijn schoen op de nachtjapon van de vrouw gevonden en zaten er kruitresten op zijn jas, op basis waarvan hij ter dood veroordeeld werd. Aanklagers zeggen dat Williams in de loop der jaren verschillende verklaringen heeft afgelegd over waar hij zich bevond op de avond van de moord. Stel dat hij onschuldig was.......

DonAgewan
15-01-2004, 12:43
:jammer: Daarom ben ik tegen doodstraf. Misschien heeft hij het helemaal niet gedaan en heeft het recht dubbele moord op haar geweten.

Ali_Z
15-01-2004, 12:53
Origineel gepost door track Desalniettemin werd de afdruk van zijn schoen op de nachtjapon van de vrouw gevonden en zaten er kruitresten op zijn jas, op basis waarvan hij ter dood veroordeeld werd. Aanklagers zeggen dat Williams in de loop der jaren verschillende verklaringen heeft afgelegd over waar hij zich bevond op de avond van de moord Waarschijnlijk heeft de neergeschoten vrouw de man zijn schoen ontfutseld en op haar nachtjapon gedrukt om de man in diskrediet te brengen..vervolgens bracht zij wat kruitresten over op man's kledij, en de voortdurende wisselingen in zijn verklaringen zijn hem ingegeven door de geest van de gedode vrouw. De man vediende de hemel. :rolleyes: Hij kan in de val gelokt zijn.

Ali_Z
15-01-2004, 12:55
Origineel gepost door wolfowitz goed van zo'n amerikaanse maatschappij, en de media daar, en de mogelijkheden die de media daar hebben, om dit soort berichten te KUNNEN plaatsen, om aan deze informatie te KUNNEN komen, en dan ook nog WERELDWIJD te verspreiden! Eindelijk eens iets positiefs over de amerikaanse maatschappij, Ali Z, van uit het midden/oosten en pakistan of indonesie, lees je NOOIT zulke berichten, zeker niet hier, maar het is daar ook heel moeilijk om kritiek op de overheid te hebben! Wat bedoel je nou? Omdat het openbaar is gemaakt is het ook rechtvaardig? De verkiezingen in de VS waren ook openbaar en toch zijn ze gekocht door Bush. Dat heet beeldvorming mievrauw.

Ali_Z
15-01-2004, 12:57

Origineel gepost door track Geef eens een voorbeeld hoe! Schoenafdruk is zo gemaakt op die japon en kruitsporen kan je ze op zn jasje zetten. Ik zeg niet dat ie onschuldig is, maar stel dat het zo is.....Er is niet eens sprake van een getuige.

Ali_Z
15-01-2004, 13:23
Origineel gepost door wolfowitz Ben je een dombo ofzo? als ik zeg dat in amerika zaken gemakkelijk in de publiciteit komen, en er meer persvrijheid is als in andere landen, wat wel blijkt uit het feit dat Bush op een vreemde manier president is geworden( wat overigens meer komt door het vreemde kiesstelsel in de States, waardoor een meerderheid voor een andere kandidaat koos dan Bush), en het is uitgebreid in de publiciteit geweest,.....wil dat niet zeggen, dat WAT de pers publiceert, ook automaties RECHTVAARDIG is! Maar dat is zo een eenvoudige logika, dat je wel erg dom moet zijn, om met jouw reaktie te komen Raak je gefrusteerd omdat je het niveau niet aan kan of kan je het niveau niet aan omdat je gefrusteerd bent? Ik denk het eerste. Ga eerst leren om fatsoenlijke zinnen op te stellen, voordat je weer een poging doet om een reactie te geven. Misschien dat ik dan wel de moeite neem om te reageren op je slap gelul.

KING_ZITA
15-01-2004, 13:32
Origineel gepost door track De man vediende de hemel. :rolleyes: Zoals jij de hel verdient.... VIKKER.

KING_ZITA
15-01-2004, 15:41
Echt een topic voor jou hier, is het niet necrofiel? Jij je zin: Pista, percolator, army... Oeps, dat was al drie keer. Zita, op oorlogspad.

AlHoceima_Leila
15-01-2004, 16:56
zo erg man ik ben echt tegen de doodstraf en amerika blijft maar zeggen dat ze een democratie zijn maar in een democratie heeft iedereen gelijke rechten en kan zoiets dus niet gebeuren maar jah amerikanen..............

DonAgewan
15-01-2004, 17:05
Origineel gepost door track Desalniettemin werd de afdruk van zijn schoen op de nachtjapon van de vrouw gevonden en zaten er kruitresten op zijn jas, op basis waarvan hij ter dood veroordeeld werd. Aanklagers zeggen dat Williams in de loop der jaren verschillende verklaringen heeft afgelegd over waar hij zich bevond op de avond van de moord Waarschijnlijk heeft de neergeschoten vrouw de man zijn schoen ontfutseld en op haar nachtjapon gedrukt om de man in diskrediet te brengen..vervolgens bracht zij wat kruitresten over op man's kledij, en de voortdurende wisselingen in zijn verklaringen zijn hem ingegeven door de geest van de gedode vrouw. De man vediende de hemel. :rolleyes: Bewijzen uit die periode zijn helaas niet betrouwbaar en dat is uit verschillende zaken tegen donkere mensen gebleken.

DonAgewan
15-01-2004, 17:42
Origineel gepost door track Wat je dus wil zeggen is dat de hele moord geënsceneerd werd. Ten voordele van wie dan? Vooral de afdruk van de man zijn voetafdruk en de verschillende verklaringen doen toch bedenkingen rijzen. Waarmee ik zeker niet wil zeggen, dat er nooit mensen ten onrechte werden veroordeeld. Maar stel dat men deze man had laten leven, en hij was onschuldig, is de straf dan niet veel erger, de rest van je leven doorbrengen in een cel als je onschuldig bent. Om gek van te worden. In dat geval is niet de straf, maar het feit of iemand onschuldig dan wel schuldig het belangrijkste. Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het niet ongebruikelijk is dat de verkeerde mensen vast zitten door het systeem dat de VS hanteert en de denkwijze in die periode. Schuldig werd je daar al verklaard als je zwart was en je alchtoffer blank. De samenstelling van de Jury en al die andere factoren maken het uitvoeren van de doodstraf opgelegd in die periode op zijn minst zeer dubieus en daarom dien je terughoudend te zijn in de uitvoering van die straffen.

IFRIQUIA
16-01-2004, 23:10
wolfowitz nu jij nog !!!! en de reden dat je niets leest over ons is dat het je geen MOER kan schelen ,en zolang de yanks mekaar dood maken is het voor mij geen probleem laat ze lekker doorgaan met hun JUSTICE 4 ALL UNLESS IF YOU ARE JEWISHHHSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS...

sneakynawal
16-01-2004, 23:28
Origineel gepost door KohiNoor Dat hoeft nog niet eens zo gebeurd te zijn. Kan best zijn dat deze man onschuldig is maar veroordeeld werd omdat de politie de zaak niet verder uitzocht. En hij een verdachte was. Kijk maar naar ''Hurracane'' en andere zaken heb ik wel eens gezien op Discovery. Inderdaad...the Hurracane, is daar een voorbeeld van! En misschien Micheal Jackson ook... :D Oh ohw...ik heb er nog 1 :D ....The Green Mile...die reus (ben zijn naam vergeten)...die had het ook NIET gedaan..dus..everything is possible...en zodra je het NIET zeker weet...dan vind ik dat je de gedetineerde niet moet gaan executeren!

Pagina's : [1] 2