Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jeugdzorg mist allochtoon

Scottie
14-01-2004, 22:28

Nou, ik voel me gekwetst door de moderator, het nieuws zit me tot hier, net als bij jullie denk ik en ik zet het gewoon neer zonder commentaar. Scottie. Jeugdzorg mist allochtoon 'Allochtone ouder heeft niet in de gaten als er iets mis is' AMSTERDAM - De jeugdzorg bereikt nauwelijks allochtonen. Gezinnen of jongeren van allochtone afkomst melden zich weinig uit eigen beweging bij de jeugdhulpverlening. Wel zijn ze oververtegenwoordigd in het justitiële deel van de jeugdzorg. Dit blijkt uit recent onderzoek in Limburg. Voor de Randstad geldt hetzelfde, melden Jeugdzorg bureaus aldaar. Slechts drie procent van de cliënten die zich bij de Limburgse bureaus aanmelden, is van niet-Nederlandse origine, terwijl allochtonen zeven procent uitmaken van de bevolking in de provincie. Het Bureau Jeugdzorg Limburg heeft onder negen plaatselijke vestigingen onderzocht wie zich aanmeldt, waarom en of de cliënt niet al eerder geholpen kon worden. Het is de eerste keer dat er in Nederland een analyse is gemaakt van de vrijwillige aanmeldingen bij de nieuwe Bureaus Jeugdzorg. Het rapport is deze week gepubliceerd. Gedurende vijf weken werden ongeveer 330 aanmeldingen ge analyseerd. Daaruit blijkt dat jongeren en ouders van Marokkaanse, Turkse of andere niet-westerse afkomst de weg naar het nieuwe Bureau nog niet weten te vinden. Wel zijn ze oververtegen woordigd in de jeugd bescherming, na ingrijpen door politie en justitie. Ook in de regio Rotterdam is het bereik van jeugdhulpverlening aan allochtone gezinnen verhoudingsgewijs minder groot, zegt een woordvoerster van het Bureau Jeugdzorg Stadsregio Rotterdam. ,,Het aandeel in de jeugd reclassering is relatief juist hoger.'' De bedoeling van Bureau Jeugdzorg is dat kinderen en jongeren in een vroeg stadium hulp zoeken of aangeboden krijgen. Dat lukt in veel gevallen niet. Medewerkers van Jeugdzorg verklaren in het rapport dat allochtone ouders waarschijnlijk weinig in de gaten hebben als er iets mis is. Thuis gedragen de kinderen of jongeren zich netjes, op straat gaat het er anders aan toe. Bovendien wordt er van jongens meer gedoogd, zeggen de hulpverleners. De ouders houden ook onderkende problemen lang binnenshuis, zegt Van de Straat. In hun puberteit gaan de kinderen 'expressief gedrag' vertonen en komen ze in aanraking met de politie. ,,De drempel om hulp te zoeken, of het nu bij Bureau Jeugdzorg is of op school, ligt te hoog voor deze ouders.'' Het ligt ook aan de hulpverlening zelf, zegt Van de Straat: ,,Er is een zekere schroom om je problemen aan niet-allochtone hulpverleners te vertellen, maar er werken nog te weinig niet-Nederlanders in de jeugdzorg.'' Vandaag in de krant, in de Verdieping: de slotaflevering in een vijfdelige serie over de voor- en achterkant van de jeugdzorg. 'Soms heeft de hulpverlener volstrekt gelijk'.

KING_ZITA
14-01-2004, 22:53
Origineel gepost door Scottie Nou, ik voel me gekwetst door de moderator, het nieuws zit me tot hier, net als bij jullie denk ik en ik zet het gewoon neer zonder commentaar. Scottie. Och arme schat... Heeft de gemene moderator je op je teer zieltje getrapt? Het is jammer dat je nog leeft! Dipshit! De moderator verveelt ons allen inderdaad.... We vragen ons af waarom jij nog geen ip-ban hebt. Bij nader inzien vraag ik me ook af waarom je nog niet bent neergeschoten.... You deserve to die! Laat voortaan dat domme commentaar van je altijd achterwege... Niemand die het iets kan schelen wat jij te vertellen hebt... F.uckhead! Zita. P.S.: Neem voortaan een roze kleurtje voor je letters.. Dan maak ik tenminste minder gauw de vergissing je stompzinnige teksten te lezen... Omgang met jou maakt mensen dom.

aSunnyFriend
14-01-2004, 23:01
hahahaha

sneakynawal
15-01-2004, 10:06
hmmZzz waarom toch zo'n haat? Nobody deserves to die!!!

Scottie
15-01-2004, 11:24

Nou, roze letters? Die hebben ze hier niet eens, ik moet het met oranje doen. Ik ben niet boos meer. Een beetje ruzie kan geen kwaad als het maar netjes wordt uitgepraat. King zita, ik begrijp jouw reactie niet. Zet ik een leerzaam stukje neer, ik heb het niet eens zelf geschreven, en nu moet ik dood en weg en neerschieten met roze kogels. Omgang met mij maakt mensen zeker dom, omgang met jou leidt tot een snelle dood . Zo lekker, zeg het me maar na. Dank je wel, SneakyWall, je ziet hoe moeilijk ik het hier heb. Scottie.

KING_ZITA
15-01-2004, 13:08
Origineel gepost door Scottie Nou, roze letters? Die hebben ze hier niet eens, ik moet het met oranje doen. Ik ben niet boos meer. Een beetje ruzie kan geen kwaad als het maar netjes wordt uitgepraat. King zita, ik begrijp jouw reactie niet. Zet ik een leerzaam stukje neer, ik heb het niet eens zelf geschreven, en nu moet ik dood en weg en neerschieten met roze kogels. Omgang met mij maakt mensen zeker dom, omgang met jou leidt tot een snelle dood . Zo lekker, zeg het me maar na. Dank je wel, SneakyWall, je ziet hoe moeilijk ik het hier heb. Scottie. F.uckhead! Je begrijpt mijn reactie niet omdat je dom bent. Je bent dom! Screw you f.uckhead, you should be executed :auw:

Scottie
15-01-2004, 13:29
Nou, het is best mogelijk dat ik dom ben, maar ik betwijfel of jij wel goed kunt schrijven: schelden is geen probleem. Hoe krijg jij nou die roze letters Scottie.

KING_ZITA
15-01-2004, 13:47
Origineel gepost door Scottie Nou, het is best mogelijk dat ik dom ben, maar ik betwijfel of jij wel goed kunt schrijven: schelden is geen probleem. Hoe krijg jij nou die roze letters Scottie. Er bestaat gepubliceerd werk van me in boekhandels en bibliotheken... Misschien dat dat een einde kan maken aan je speculaties wat betreft mijn potentie als schrijver? Dit overigens onder een andere nick dan 'zita'. Niets om over op te scheppen... Iedereen hier heeft een opleiding en een baan. Trots ben ik wel een beetje. Gebruik het balkje om te scrollen, nadat je op het pijltje naast de tekst 'kleur' hebt geklikt. Er zijn meer kleuren te zien dan. Zita, didactisch.