Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zoveel verhalen over la carte national...

Couscous_1
04-07-2008, 12:28

Broeders, zusters, Mijn la carte national moet verlengt worden en ik ben niet eens bij de consulaat geweest en ik word al maf laat staan als daar werkelijk ben. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik precies nodig heb om mijn la carte te verlengen. Ik ben in NL geboren heb een nederlandse paspoort dus heb de la carte inprincipe niet nodig maar het is handig wanneer je een hotel boekt of staande word gehouden door de politie etc. Ik hoor paspoort meenemen 6 foto's uitreksel van bevolkingsregister een of andere blauwe pas die bewijst dat ik sta ingeschreven bij de consulaat etc etc die 1 zegt nee alleen paspoort en de oude la carte en de andere zegt weer wel.. Ik weet het niet meer kan iemand mij hier aub duidelijkheid over geven???

Maysam
04-07-2008, 15:20
Ik heb nooit een la cart gehad en kom ieder jaar weer makkelijk binnen,inshallah dit jaar weer. Ik heb alleen een nederlandse paspoort en ga 6weken op vakantie,Had zelf begrepen dat je la cart alleen nodig hebt als je langer dan 3maanden blijft.

Couscous_1
04-07-2008, 15:38
klopt maar het is handig als je staande word gehouden voor verkeersovertreding of je wilt hotel huren of op de jetski etc etc genoeg voorbeelden waarbij het handig om een la carte te bezitten

Maysam
04-07-2008, 15:46
Dan kan je ook gewoon je paspoort laten zien,maar ja la cart heeft altijd wel voorang,maar verplicht is het niet.

Nadia91
04-07-2008, 15:49

Je hebt 100% zkr je la carte nodig!

Experience
04-07-2008, 16:24
De nationale identiteitskaart is een officieel identiteitsbewijs en wordt afgegeven door het Marokkaans Ministerie van Binnenlandse Zaken op de leeftijd van 18 jaar. De kaart heeft een verlengbare geldigheidsduur van 10 jaar en is verplicht voor alle Marokkanen, zowel in Marokko als in het buitenland. In Marokko is de identiteitskaart het belangrijkste stuk voor het aanleggen van alle administratieve dossiers en wordt deze vereist als identiteitsbewijs bij de Marokkaanse overheden en bancaire instellingen. Het Consulaat vereist eveneens de nationale identiteitskaart om te kunnen voorzien in de gevraagde consulaire dienstverlening (Legalisatie van documenten, afgifte, vervanging of verlenging van paspoorten, afgifte van het trouwboekje of de opmaak van een huwelijksakte…). De afdeling van de nationale identiteitskaart binnen dit Consulaat Generaal is belast met het vervullen van alle nodige formaliteiten voor de identificatie van onze onderdanen, de afgifte, verlenging en wijziging van de nationale identiteitskaart (C.I.N). Welke stukken dienen voorgelegd te worden, is afhankelijk van de gevraagde dienstverlening. In alle gevallen dient de aanvrager persoonlijk langs te komen op het consulaat. » Eerste afgifte van de nationale identiteitskaart - Een uittreksel van de geboorteakte in het Arabisch en in het Frans (minder dan 3 maanden oud) of een gelegaliseerde kopie van het trouwboekje (de pagina’s betreffende de familienaam, de voornaam en de voornaam van de vader) - Bewijs van inschrijving bij het consulaat (opgesteld door dit consulaat) - 4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar - Werkgeversverklaring of inschrijvingsbewijs school - Zegelrechten N.B.: de betrokkene dient de Marokkaanse nationaliteit te bezitten » Verlenging van de nationale identiteitskaart - Door het consulaat gelegaliseerd bewijs van inschrijving - De te verlengen nationale identiteitskaart - 4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar - Zegelrechten - Werkgeversverklaring verplicht in geval van verandering van beroep - Geboorteuittreksel (minder dan 3 maanden oud) N.B.: verlenging vindt plaats na het vervallen de tienjarige geldigheidsduur van de nationale identiteitskaart

Couscous_1
04-07-2008, 16:48
De nationale identiteitskaart is een officieel identiteitsbewijs en wordt afgegeven door het Marokkaans Ministerie van Binnenlandse Zaken op de leeftijd van 18 jaar. De kaart heeft een verlengbare geldigheidsduur van 10 jaar en is verplicht voor alle Marokkanen, zowel in Marokko als in het buitenland. In Marokko is de identiteitskaart het belangrijkste stuk voor het aanleggen van alle administratieve dossiers en wordt deze vereist als identiteitsbewijs bij de Marokkaanse overheden en bancaire instellingen. Het Consulaat vereist eveneens de nationale identiteitskaart om te kunnen voorzien in de gevraagde consulaire dienstverlening (Legalisatie van documenten, afgifte, vervanging of verlenging van paspoorten, afgifte van het trouwboekje of de opmaak van een huwelijksakte…). De afdeling van de nationale identiteitskaart binnen dit Consulaat Generaal is belast met het vervullen van alle nodige formaliteiten voor de identificatie van onze onderdanen, de afgifte, verlenging en wijziging van de nationale identiteitskaart (C.I.N). Welke stukken dienen voorgelegd te worden, is afhankelijk van de gevraagde dienstverlening. In alle gevallen dient de aanvrager persoonlijk langs te komen op het consulaat. » Eerste afgifte van de nationale identiteitskaart - Een uittreksel van de geboorteakte in het Arabisch en in het Frans (minder dan 3 maanden oud) of een gelegaliseerde kopie van het trouwboekje (de pagina’s betreffende de familienaam, de voornaam en de voornaam van de vader) - Bewijs van inschrijving bij het consulaat (opgesteld door dit consulaat) - 4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar - Werkgeversverklaring of inschrijvingsbewijs school - Zegelrechten N.B.: de betrokkene dient de Marokkaanse nationaliteit te bezitten » Verlenging van de nationale identiteitskaart - Door het consulaat gelegaliseerd bewijs van inschrijving - De te verlengen nationale identiteitskaart - 4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar - Zegelrechten - Werkgeversverklaring verplicht in geval van verandering van beroep - Geboorteuittreksel (minder dan 3 maanden oud) N.B.: verlenging vindt plaats na het vervallen de tienjarige geldigheidsduur van de nationale identiteitskaart erg bedankt voor deze toelichting hier kan ik wat mee. Shoukran

Maysam
04-07-2008, 16:50
De nationale identiteitskaart is een officieel identiteitsbewijs en wordt afgegeven door het Marokkaans Ministerie van Binnenlandse Zaken op de leeftijd van 18 jaar. De kaart heeft een verlengbare geldigheidsduur van 10 jaar en is verplicht voor alle Marokkanen, zowel in Marokko als in het buitenland. In Marokko is de identiteitskaart het belangrijkste stuk voor het aanleggen van alle administratieve dossiers en wordt deze vereist als identiteitsbewijs bij de Marokkaanse overheden en bancaire instellingen. Het Consulaat vereist eveneens de nationale identiteitskaart om te kunnen voorzien in de gevraagde consulaire dienstverlening (Legalisatie van documenten, afgifte, vervanging of verlenging van paspoorten, afgifte van het trouwboekje of de opmaak van een huwelijksakte…). De afdeling van de nationale identiteitskaart binnen dit Consulaat Generaal is belast met het vervullen van alle nodige formaliteiten voor de identificatie van onze onderdanen, de afgifte, verlenging en wijziging van de nationale identiteitskaart (C.I.N). Welke stukken dienen voorgelegd te worden, is afhankelijk van de gevraagde dienstverlening. In alle gevallen dient de aanvrager persoonlijk langs te komen op het consulaat. » Eerste afgifte van de nationale identiteitskaart - Een uittreksel van de geboorteakte in het Arabisch en in het Frans (minder dan 3 maanden oud) of een gelegaliseerde kopie van het trouwboekje (de pagina’s betreffende de familienaam, de voornaam en de voornaam van de vader) - Bewijs van inschrijving bij het consulaat (opgesteld door dit consulaat) - 4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar - Werkgeversverklaring of inschrijvingsbewijs school - Zegelrechten N.B.: de betrokkene dient de Marokkaanse nationaliteit te bezitten » Verlenging van de nationale identiteitskaart - Door het consulaat gelegaliseerd bewijs van inschrijving - De te verlengen nationale identiteitskaart - 4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar - Zegelrechten - Werkgeversverklaring verplicht in geval van verandering van beroep - Geboorteuittreksel (minder dan 3 maanden oud) N.B.: verlenging vindt plaats na het vervallen de tienjarige geldigheidsduur van de nationale identiteitskaart Heey, Heb je ook een link waar dit opstaat aub?

Experience
04-07-2008, 16:53
erg bedankt voor deze toelichting hier kan ik wat mee. Shoukran Geen probleem, ben blij dat ik kon helpen :o Heey, Heb je ook een link waar dit opstaat aub? Maar natuurlijk: http://www.cgmrotterdam.nl/Diensten/kaart_national.html

heyjoe
04-07-2008, 20:24
Het enige wat je nodig hebt zijn de foto's, je oude kaart en een paar euro's. Die sturen ze dan naar Marokko op en dan kun je binnen maximaal 2 a 3 maanden je kaart ophalen. (je kunt ze ook bellen en dan zullen ze dit bevestigen). Dit is wel alleen als je al in bezit bent van de kaart, niet voor de aller eerste aanvraag.