Bekijk originele versie : Bijna 400.000 moslims in Mekka voor bedevaart
Bijna 400.000 moslims in Mekka voor bedevaart
In Saoedi-Arabië zijn al nagenoeg 400.000 moslims aangekomen voor de jaarlijkse bedevaart naar Mekka die begin februari plaatsvindt. Er worden twee miljoen deelnemers verwacht . Volgens officiële statistieken waren er vorig jaar 1.924.000 deelnemers.Er zijn dit jaar uiterst strenge veiligheidsmaatregelen getroffen na de aanslagen van vorig jaar op residentiële gebouwen in Ryad, waarbij een vijftigtal doden viel en die toegeschreven werden aan het terroristisch al-Qaida netwerk. Ook dit jaar zijn alle samenstellingen en slogans die geen deel uitmaken van het Hadj-ritueel verboden. De hadj is een van de vijf pijlers van de islam. Iedere moslim, die de fysieke en materiële mogelijkheden heeft, is verplicht ten minste eenmaal in zijn leven een bedevaart naar Mekka te ondernemen.
U TURN
Eerlijk gezegd krijg ik het al benauwd als ik alleen maar denk aan die grote mensenmassa... Brrrr.
Nou, ze zouden die Hadj of Grote Trektocht over het jaar moeten spreiden.
Stel je voor dat er wat mis gaat.
Of een aanslag.
Schoolvakantie zijn ook gespreid, om drukte op de weg te voorkomen en zo ongelukken tegen te gaan. En dan nog.
Kunnen die mensen eigenlijk allemaal wel tegelijk van hun werk gemist worden?
400.000, met alle respect. In dit tijdgewricht is dat vragen om problemen.
Scottie, alleen op zondag.
Mister_Ferrari
13-01-2004, 22:45
Origineel gepost door tonk
Eerlijk gezegd krijg ik het al benauwd als ik alleen maar denk aan die grote mensenmassa... Brrrr.
Heb jij dat gevoel ook bij 400.000 lesbo's ? :hihi:
Waarom wordt kerst,nieuwjaar, pasen etc niet op een andere dag gevierd om drukte op de weg te voorkomen. Zoals kerst 25ste valt heeft de trektocht ook een bepaalde periode
U Turn
[QUOTE]Origineel gepost door Scottie
[B]Nou, ze zouden die Hadj of Grote Trektocht over het jaar moeten spreiden.
Origineel gepost door Mister_Ferrari
Heb jij dat gevoel ook bij 400.000 lesbo's ? :hihi:
Nou, mannetje, dat jij je auto zwart maakt wil niet zeggen dat je dat ook met mensen mag doen.
Scottie.
Mister_Ferrari
14-01-2004, 01:58
Origineel gepost door Scottie
Nou, mannetje, dat jij je auto zwart maakt wil niet zeggen dat je dat ook met mensen mag doen.
Scottie.
Dat heb ik van Nederlanders geleerd, toch wat kunnen leren van jullie hehehehe :hihi:
precies U turn.. onze slacht en suikerfeest vallen ook op een dag.. En er zitten geen 3 weke tussen.
Hamdoulilah :goedzo: !!
babyvanbelisma
14-01-2004, 09:55
subhanallah!!
Ik vind het echt fijn om te horen dat zoveel mensen er weer voor hebben gekozen deze mooie gebeurtenis bij te wonen!!
De ouders van een vriendin van mij zijn ook gegaan. Ik ben benieuwd naar hun verhalen als ze terugkomen!!
hassouna
14-01-2004, 11:03
Ik wil graag een keertje naar mekka self heel graag. maar gezien de omstandigheiden nu. denk ik it's niet veilig
Maar ya wie wil niet daar sterven?
maroquina
14-01-2004, 11:53
allah jekabel liehoem!! Ik hoorde laatst dat er is overgeleverd dat Mohamed (vzmh) had gezien dat er van de 2 miljoen mensen die de hadj verricht hadden, het er maar van 2 door Allah (swt) was geaccepteerd.
INTENTIE IS HEEL BELANGRIJK!!
Nou, hoe kan dat nou. Die Trektocht is pas honderden jaren na de Profeet zijn dood op gang gekomen. Hoe kan hij dat dan gezien hebben.
En hoe weet je nou wat en wie Allah wel en niet accepteert? Gaan nou al die 400.000 mannen allemaal voor niets. Krijgen ze hun reisgeld terug als later blijkt dat iets dat zij aan Allah hebben aangeboden door Hem is afgewezen.
Meer zeg ik niet meer. Het is gewoon jaloezie dat wij geen Hadj hebben, dat wij niet met z'n allen naar Jeruzalem gaan om om de geboorteplek van Jezus heen te lopen.
Scottie.
babyvanbelisma
14-01-2004, 12:01
Origineel gepost door *******na
allah jekabel liehoem!! Ik hoorde laatst dat er is overgeleverd dat Mohamed (vzmh) had gezien dat er van de 2 miljoen mensen die de hadj verricht hadden, het er maar van 2 door Allah (swt) was geaccepteerd.
Lijkt me een onwaarschijnlijk verhaal. In de tijd van onze Profeet (saw) waren er nog geen twee miljoen moslims die op bedevaart gingen dus daar kan het niet van overgeleverd zijn.
nu zijn er wel miljoenen moslims die op bedevaart gaan maar hoe moet er dan nu een overlevering van onze Profeet saw zijn gekomen?
Beetje vaag, bij dit soort dingen zie ik graag bronnen.
hassouna
14-01-2004, 12:02
Origineel gepost door *******na
wat bedoel je met accepteerd kan je een beetje uitleggen? :confused:
maroquina
14-01-2004, 12:08
het preziese verhaal weet ik niet!! Maar het is een overlevering en dat kan je geen onzin noemen.
En met geaccepteerd bedoel ik: dat de hadj wordt geaccepteerd.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.