Bekijk originele versie : Hoe vergaat het proces van Hand vragen tot de Islamitische Bruiloft?
Hoe vergaat het proces van Hand vragen tot de Islamitische Bruiloft?
Graag meer info! :zwaai:
kom op mensen!
:D beetje meer interesse tonen hier!
ChOcOtOfFfF
13-01-2004, 23:46
hand vragen:hihi:
daarna elkaar zien met mahram erbij
of bellen emailen om elkaar beter te leren kennen.
trouwfeest
mannen en vrouwen gescheiden, geen buitensporig (mbt geld uitgeven )feest, geen muziek evt een Anasheedsgroep
ok wie vult mij aan :zwaai:
Origineel gepost door Chakib_M
Hey Malika...echt heel interessant wat jij schrijft. Ben er wijzer op geworden.
En zo hoort het ook...
Kenitrya, ik zal je vertellen wat ik zelf heb meegemaakt.
Na elke dag te hebben moeten aanhoren: wanneer kom je nouuuu??!! En bedreigingen: als je niet komt, ouallah dan zie je mij niet meer, heb ik de knoop doorgehakt. Ik ging het meisje van mijn dromen om haar hand vragen.......bij haar vader. Echt, als ik nu nog aan dat moment denk..damn...dan gutst het zweet me over de rug. Maar eerst moest ik mijn eigen vader inlichten. Mijn vader vond het fantastisch (hij begon zich al zorgen te maken..) en na een vrijdag samen inkopen te hebben gedaan, gingen we de volgende dag met mijn moeder en zusje (bepakt en al) naar de as. schoonfamilie.
Eenmaal binnen (ik was inmiddels paars en kon geen zinnig woord uitbrengen) werd er thee binnen gebracht...door mijn lief....en ik werd weer rustig en ik kreeg te zien waar ik het voor deed. Die dag hebben we de ''fatiha'' opgezegd en hadden we de zegeningen van haar ouders.
Meteen hebben we n afspraak gemaakt om het ''financiele'' deel (sdak etc.) te bespreken en daarbij zou ook de imam aanwezig zijn. Zo gezegd zo gedaan. Daarna zijn we voor de Marokkaanse/Islamitische wet getrouwd (bij het consulaat eerst en daarna in de moskee), dat was eigelijk meer papierwerk. En het was een heel gedoe om aan die papieren te komen! Aangezien ik in Marokko geboren ben, was het een heel gedoe om alles hiernaar toe te faxen en te regelen. Dus hou daar rekening mee...Twee weken later zijn we voor de Nederlandse wet getrouwd in het stadhuis. En kregen we zo'n mooi wit boekje mee... dit is het eigelijk wel in het kort. Inmiddels zijn we al getrouwd, maar we hebben nog geen bruiloft gegeven. Dat gaat in Marokko (Tanger) plaats vinden op 24 juli 2004, inchaAllah. Dus mannen...hak die knoop door en ga naar haar pa...serieus, de pijn en schaamte die je voelt tegenover die man met zijn kritische vragen zijn daarna snel vergeten. Succes.
Groeten Mohammed-Chakib.
3aleikoum salaaaam!
Kijk aan jouw verhaal heb ik wat! :D
Vertel eens, wat moesten jullie zoal meenemen, toen je om haar hand ging vragen?
En in de periode van het moment dat jullie ouders het wisten tot het moment van trouwen voor de islamitische wet, hebben jullie elkaar toen nog wel gezien? en hoeveel tijd zat daartussen? hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen?
hoe lang heeft t geheel geduurd eigenlijk? :D
Ghazella24
14-01-2004, 18:59
Origineel gepost door Chakib_M
Hallo nieuwsgierig aagje (mag best hoor),
Ik moet even graven tussen het zaagsel in mn hoofd...wat hadden we ook alweer allemaal meegenomen? Wat ik nog zeker weet: suiker!!! Van dat suikerbrood; die puntige, in paars gewikkeld papier. Jaaa...standaard. En mijn pa werkt in een bakkerij, dus we namen zo'n oversized taart mee met marsepeinen rozen erop. En natuurlijk rozen voor mijn liefje en haar moeder (slijm, slijm) En nog wat van die standaard dingen. We zijn niet meteen met schapen aangekomen, dat kwam pas bij de tweede afspraak.
Ik kende mijn vrouw al vanaf de middelbare school...maar ja toen was ik een kleine opdondertje met een vlassig, donssnorretje; ze zag me niet eens staan en ze zat een klas hoger! Pas twee jaar geleden werd het iets en hadden we een relatie en afgelopen zomer (begin september) ben ik om haar hand gaan vragen. Vanaf toen was het eigelijk goed dat ik haar gewoon thuis kwam ophalen met de auto (al waren we nog niet echt getrouwd). Dat vonden haar ouders goed, maar ik weet niet hoe andere mensen daar over denken. Want eigelijk mag het sowieso niet wat wij gedaan hebben volgens de Islam. Eerst verkering enzo...Maar ja, je wilt elkaar toch even leren kennen. Tussen het eerste bezoek en het tweede zaten 2 weken tussen. Maar voor de rest...even denken...we zijn in november
voor de Islamitische wet getrouwd en twee weken later voor de Nederlandse. En we zijn elkaar gewoon blijven zien in de tussentijd! En dat alles (reken maar uit) heeft denk ik 3 maanden geduurd.
We zijn nu 2 maanden getrouwd...en het bevalt prima, hehe.. ;)
En waarom wil je dit allemaal wetuh..he...ben je iets van plan...willen wij graag weten!
Groeten Chakib.
salaam chakib, als eerst mabrouk ou allah ie kemel belgeir.
Ik zou graag willen weten hoe jullie dat gedaan hebben, eerst bij de marokkaanse consulaat trouwen en daarna pas voor de nederlandse wet. Want de marokkaanse consulaat zegt eerst een nederlands trouwboekje te willen zien, alvorens ze een marokkaanse trouwakte opmaken. :confused:
Shoukran :zwaai:
PrincesSyria
14-01-2004, 19:24
hello interresant onderwerp
ik heb trouwens een vraag waarom mag de vader van de bruid niet op de bruidloft aanwezig zijn ik snap er niks van -xx- moi
Jaaaaa rabiiieee!!! En daar moet ik mee trouwen! We zijn eerst voor de Nederlandse wet getrouwd Chakib! Dat papiertje dat we moesten inleveren dat was niet voor de trouwakte, maar voor iets anders lieverd.
Je vrijgezellenstatus moest voor het gemeentehuis. Je haalt de 2 datums door elkaar. Geeft nie...Gelukkig weet je nog op welke dag we gaan trouwen. Hesnae.
Origineel gepost door Hesnae
Jaaaaa rabiiieee!!! En daar moet ik mee trouwen! We zijn eerst voor de Nederlandse wet getrouwd Chakib! Dat papiertje dat we moesten inleveren dat was niet voor de trouwakte, maar voor iets anders lieverd.
Je vrijgezellenstatus moest voor het gemeentehuis. Je haalt de 2 datums door elkaar. Geeft nie...Gelukkig weet je nog op welke dag we gaan trouwen. Hesnae.
:hihi: Lief hoor jullie samen! :zwaai:
Miss_Wafae
18-01-2004, 23:35
Origineel gepost door Hesnae
Hahahaa..Heeeeeel Lieff...!!
Mabrouk En Allah Ie Kemel Bel Gheir..!
:zwaai:
hihihi...lah ie barek fiek, hejda m3ekoem! Ja...mannen en datums: dat gaat echt niet samen zoals je ziet. Gelukkig houden wij (vrouwen) het precies in de gaten en schrijven we het overal op (alsof we het zouden vergeten ofzo..ehum nooit!) thallaw!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.