Bekijk originele versie : NOVA: neef-nicht huwelijken lijden tot dodelijke erfelijke ziektes
Heeeee
check NOVA zometeen na het journaal. Ze hebben onderzoek gedaan naar erfelijke ziektes met dodelijke afloop en marokkaanse kinderen zijn relatief de grootste groep!! Ze zeggen dat het komt door neef-nicht huwelijken!
Ali Z.
P.S Ik weet dat het leiden is, in plaats van lijden. Aandachtstrekkertje ;)
Het is toch algemeen bekend dat kinderen die uit twee bloedverwanten ontsproten zijn een verhoogde kans op afwijkingen lopen.
Lady_moi
29-09-2002, 12:29
ja met achterstand ,mongoolsen,of handicap dit zijn meestal de gevolgen of ook dat het kind niet goed kan nadenken
Origineel gepost door lady_moi
ja met achterstand ,mongoolsen,of handicap dit zijn meestal de gevolgen of ook dat het kind niet goed kan nadenken
Daar hebben wij NOVA niet voor nodig, he LadyM.;)
Het was niet eerder onderzocht in deze vorm Junkie Xl. Als jij iets al wist dan betekent het nog niet dat iedereen dat ook moet weten. Het is hier geen CNN BREAKING NEWS dat we alleen maar echte nieuws moeten melden.
Ali Z.
Ik heb een tijdje in een instelling gewerkt met verstandelijk gehadicapten..
Af en toe ging ik bij een dag verblijf verstandelijk gehandicapte kinderen kijken....In die tijd dat ik daar was heb ik maar 1 marokkaanse jongetje en 1 turkse meisje gezien...
Ik heb ook een paar mensen horen zeggen dat ze meer bij Nederlandse mensen een kind zien met afwijkingen..hebben ze daar verklaring voor?Of is dat dan wel normaal?
Origineel gepost door butterfly1983
Het gaat over erfelijke ziektes. Dus mensen die binnen de familie trouwen houden die erfelijke ziektes in stand en zo hebben de kinderen ook grote kans om een bepaalde ziekte te krijgen!
Suikerziekte is iets erfelijk...en bijna bij elke familie komt deze ziekte voor...
Origineel gepost door butterfly1983
Het gaat over erfelijke ziektes. Dus mensen die binnen de familie trouwen houden die erfelijke ziektes in stand en zo hebben de kinderen ook grote kans om een bepaalde ziekte te krijgen!
Een relatie tussen 2 mensen die drager zijn van exact dezelfde erfelijke ziekte-gen kan oorzaak zijn van een kind met een afwijking. En mensen die binnen de famillie trouwen hebben daar het meeste kans op, omdat zo een ziektedragende gen erfelijk is en dus bij alle famillieleden aanwezig is. Volgens die onderzoekers was de kans 25% dat mensen die binnen de famillie trouwen een kind krijgen met een afwijking.
Ali Z.
Origineel gepost door jimpie
Ik heb een tijdje in een instelling gewerkt met verstandelijk gehadicapten..
Af en toe ging ik bij een dag verblijf verstandelijk gehandicapte kinderen kijken....In die tijd dat ik daar was heb ik maar 1 marokkaanse jongetje en 1 turkse meisje gezien...
Ik heb ook een paar mensen horen zeggen dat ze meer bij Nederlandse mensen een kind zien met afwijkingen..hebben ze daar verklaring voor?Of is dat dan wel normaal?
Ehhhh misschien omdat in Nederland meer Nederlanders wonen dan Turken en Marokkanen :D :D
Ali Z.
Kunnen jullie voorbeelden noemen van erfelijke ziektes die voor een afwijking bij een kind kunnen zorgen?
Origineel gepost door Ali_Z
Ehhhh misschien omdat in Nederland meer Nederlanders wonen dan Turken en Marokkanen :D :D
Ali Z.
Hoeveel marokkaanse en turkse mensen trouwen met een familielid ?
Hoeveel nederlandse mensen trouwen met een familielid?
Origineel gepost door jimpie
Hoeveel marokkaanse en turkse mensen trouwen met een familielid ?
Hoeveel nederlandse mensen trouwen met een familielid?
Daar is geen onderzoek naar gedaan.
Wel naar de aangeboren erfelijke ziektes onder verschillende groepen:
Nederlandse kinderen : 6%
Surinamers : 7%
Turken : 20%
Marokkanen : 30%
sorry hoor als dat zo was
dan had allah het heus wel verboden hoor!!!
=emsoem=
bentmidar
29-09-2002, 16:33
ja blijkbaar wel, die mensen worden graag gepresenteerd in de media op dit moment.
ik hoef maar te zeggen dat de islam achtelijk is en ik kom in de media
Origineel gepost door Bassim
Ik begin er echt ziek van te worden...zelfs onze landgenoten maken ons zwart om in de media gepresenteerd te worden. Ik begrijp echt niet wat die Naima met dit onderwerp te maken heeft..
dat zijn hollandse hielenlikkers....
ik vind ze zielig...............
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.