Bekijk originele versie : Omgeving en Relatie
Salaam Mensen..
Ik begin met een vraag..zou jij als je trouwt bij je ouders willen blijven inwonen met je partner.
Velen (en zeker mannen) blijven inwonen bij hun ouders samen met hun vrouwen..
Sommigen willen hier niet aan denken..en kiezen apart te wonen..
Of anderen kopen een huis en laten hun ouders bij hun inwonen.
Hoe dan ook..de omgeving rondom je relatie heeft direct invloed op deze.
Het KAN negatieve invloed..of positieve hebben.
HOE zie jij een relatie die in de onmiddelijke omgeving is van je familie..of beter gezegd..je zit er midden in.
yedjis_ennador
28-09-2002, 22:07
Mijn keuze zit er helaas nie bij..
Ik bedoel ik zou niet met de ouders van mijn man willen wonen..
Puur om het feit dat we geen privacY hebben en kom op.. dat zou je zelf als man ook wel willen..
Ik zou me zelfs schamen om naast me man te slapen in dezelfde huis als zijn ouders.. Puur schaamTe.. Je kan mekaar nie zo verliefd aankijken en nog een paar dingen..
Ff asoo hehehe (7ashakoem)
Je moet opletteuh of die ouders jullie zou horen en bla bla ik bedoel ik zou alles met mijn man willen doen wanneer ik maar wil en geen rekening te hoeven nemen..
Kortom ik zou nie met zijn ouders willen wonen.. maar nie gelijk van als hij dat niet doet dat hij me niet waard is ik vind dat íemand waard zijn´daar niets mee te maken heeft..
Zoiets bespreek je..
Ik zou het liever niet willen denk ik, maar als het ECHT NIET anders zou kunnen zou ik het wel doen. Maar toch liever niet...
:zwaai:
Origineel gepost door FarD
Ik zou nooit bij mijn schoonfamilie kunnen wonen. Of met mijn man bij mijn ouders.
FarD..je zegt nooit..waarom ben je zo zeker..denk jij dat er geen normale goede schoonfamilie bestaat..dus, ja..
waarom dan niet bij hun inwonen.
ik vind persoonlijk dat je er beide(man/vrouw) goed aan zal doen om gewoon lekker alleen in een huis te zitten. Ook voor de ouders zal het beter zijn. Zoals iedereen weet, is dat als je te lang op elkaars lippen zit dat de irritatie grens snel wordt overschreden met alle gevolgen vandien. En natuurlijk niet te vergeten de privacy. Zowel voor ouders als voor de kersverse koppel!!
Ik zou lekker samen met mijn vrouwtje alleen wonen.
beslama
Origineel gepost door yedjis_ennador
Mijn keuze zit er helaas nie bij..
Ik bedoel ik zou niet met de ouders van mijn man willen wonen..
Puur om het feit dat we geen privacY hebben en kom op.. dat zou je zelf als man ook wel willen..
Ik zou me zelfs schamen om naast me man te slapen in dezelfde huis als zijn ouders.. Puur schaamTe.. Je kan mekaar nie zo verliefd aankijken en nog een paar dingen..
Ff asoo hehehe (7ashakoem)
Je moet opletteuh of die ouders jullie zou horen en bla bla ik bedoel ik zou alles met mijn man willen doen wanneer ik maar wil en geen rekening te hoeven nemen..
Kortom ik zou nie met zijn ouders willen wonen.. maar nie gelijk van als hij dat niet doet dat hij me niet waard is ik vind dat íemand waard zijn´daar niets mee te maken heeft..
Zoiets bespreek je..
Ok..maar stel dat jij en je man een volledige verdieping van het huis mogen betrekken..
Vb. je schoonfamilie op het gelijkvloers..jij en je man op de eerste verdiep..
En jullie kunnen ook alles natuurlijk.. op voorhand eerst met zo'n allen bespreken (ook met de schoonouders)..
yedjis_ennador
28-09-2002, 22:22
Liever niet
Behalve als het niet anders kan..
Ik bedoel ze zijn te vlakbij kunnen zomaar aankloppen terwijl je ergens middenin bezig bent hehehe :stout:
7ashakoem weer hoor
Ik weet nie.. Het gaat niet om schoonfamilie dat ze goed zij nof slecht dat kun je niet weten maar te vlakbij beetje afstand is goed..
Je hebt ook nie het gevoel dat je samen een leven bouwt..
Hij woont nog bij zijn ouders..
Als het echt niet anders kan wil ik dat wel doen voor korte termijn..
Maar dan wer aan de andere kant trouw ik gewoon nie totdat we eigen apartementjuh hebben ofzo..
yedjis_ennador
28-09-2002, 22:23
En nog iets.. Voor het meisje is het al erg genoeg dat ze verandert van omgeving Laat het dan nie zo wezen dat haar schoonouders haar elke keer na kunnen checken ..
Ff bijkomen saampies is lekkaHH
Nee, dat niet Mohammed.
Maar zoals eerder is gezegd je hebt geen privacy, ik zou me doodschamen om 's ochtens met mijn man (insallah) gezellig bij mijn of zijn ouders aan tafel te schuiven. Ik zou me gewoon heel ongemakkelijk voelen.
Het is niet zo dat ik bij mijn ouders weg zou willen, heb het heerlijk hier. Maar niet als ik getrouwd ben. En voor de toekomstige schoonouders geldt hetzelfde, op visite etc. is natuurlijk geen probleem. Maar er wonen, nee...
Ik begrijp je voor een deel..je zegt je zou je ongemakkelijk voelen..maar je zal eraan wennen hoor..alles is in het begin moeilijk..
En privacy..kom FarD..ze gaan niet in jou kast snuffelen hoor.. :D
En men leeft ook gescheiden..jij met je man boven..zij beneden..
Wat is het probleem dan..
yedjis_ennador
28-09-2002, 22:30
Nee Mohammed Justice we gaan niet wonen bij je ouders!!!!!!! :hihi:
Hmmm....
Maar waarom zo moeilijk doen en niet gewoon een eigen huisje kopen, of huren?
Een vriendin van mij woont in bij haar schoonouders, maar mij lijkt het me eerlijk gezegd niets.
Waarom niet voor gemakkelijk kiezen..en bij je schoonouders wonen.
Pas op..voor alle duidelijkheid..ik ben niet PRO..maar mijn bedoeling is kijken wat voor argumenten jullie zouden hebben..tot nu toe..blijven het povere argumenten..
Mijn ouders heel veel voor mij doen en ze staat allertijde klaar voor
Me . Ze hebben alles gedaan om een goed mens van me te maken en dat ik nooit wat te kort kom. En ik wil ook altijd voor hun klaar staan.
Ouders zijn belangerijk in je hele leven ze hebben voor je geleefd. En de ouders van de partner zijn gelijkwaardig aan die van jezelf.
Als ze inderdaad niet alleen kunnen leven omdat ze ons hulp nodig hebben dan
Nemen we ze in huis,al kost het onze vrijheid. Daar vind je andere oplossingen voor ,dan kan je in de weekend samen met zijn tweetjes doorbrengen.
Het is je plicht ,of het jouw of zijn ouders zijn. Maar ouders willen ook hun vrijheid maar
Af en toe hebben ze je nodig,er komt iemand te overleiden of bij ziektes en dan moet je ze in huis nemen,het is niet makkelijk. Ouders blijven anders denken ,en vinden het heelijk om commando´s te geven,en commentaar maar daar moet je neits van aantrekken dat is hun manier van liefde tonen.
Ouders zijn het parel van het leven en als ze er niet meer zijn dan is prijs van hun gemis ondragelijk
yasmine85
28-09-2002, 22:45
hmmm.... ik had er nog niet echt over nagedacht... maar het lijkt me eerlijkgezegd echt niks...pff... stel dat je niet kan opschieten met je schoonouders... dan zit je toch elke dag met ze opgescheept...
en daar komt nog bij dat je geen privacy hebt.... helemaal in het begin... ook al woon je op de verdieping erboven... dan komen je schoonouders echt wel kijken of alles "wel goed gaat"
en stel je krijgt kinderen... dan blijven ze helemaal op je lip zitten... en zodra ze iets ouder worden (een jaar of 4), dan worden je schoonouders het denk ik ook wel zat.... :)
dus kort samengevat: het lijkt me echt niks... ;)
kiss
Hier in Nl zijn de huizen niet zo ruim...
Nou..dat is toch goed voor de verwarmingskosten..lekker snel warm in de winter..
Echte argumenten wil ik horen..
Waarom kan men niet samen leven in één huis.
Of kan het toch..wie heeft er ervaring..of kent mensen die samen leven met hun schoonfamilie.
Origineel gepost door yasmine85
[
dus kort samengevat: het lijkt me echt niks... ;)
kiss [/B]
Wij blijven ook niet jong en worden ook oud en wat we onze ouders aan doen of schoonouders dat krijgen we ook terug als wij oud worden
En ze kunnen ook zeuren,dat is normaal dat kunnen wij ook. EN ik begrijp als je samen woont dat je dan niet zomaar in je nakie kan rondlopen)stom voorbeeld maar ja!!.
Dat moet je over hebben.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.