Bekijk originele versie : - Wie weet dit toevallig??
[ Ik weet hoeveel bruto ik per uur verdien, maar wil weten hoeveel netto dat is, weet iemand hoe ik dit kan uitrekenen??
:o]
google "bruto - netto nederland"
google "bruto - netto nederland"
Choukran, maar met die site heb ik daarnet al een tijdje lopen goochelen maar begrijp er niet veel van. Ik wil alleen weten wat ik netto per uur verdien, maar krijg er van alles bij waardoor ik nogal in de war raak.
asdfghjkl
26-06-2008, 22:24
simpel gewoon bruto uurloon delen door 131 of 142 of 152 ligt eraan welke schaal je zit bij de belasting.
En dan x 100= netto
voorbeeldje op basis van 31% belasting:
1800 bruto /131=13.740 x 100= 1374.04 ongeveer
Not_in_love
26-06-2008, 22:59
[ Ik weet hoeveel bruto ik per uur verdien, maar wil weten hoeveel netto dat is, weet iemand hoe ik dit kan uitrekenen??
:o] http://www.jobcircle.nl/tools/bruto-netto-calculator
je voert een aantal gegevens in en de calculator zal voor je uitrekenen wat je netto verdient :goedzo:
simpel gewoon bruto uurloon delen door 131 of 142 of 152 ligt eraan welke schaal je zit bij de belasting.
En dan x 100= netto
voorbeeldje op basis van 31% belasting:
1800 bruto /131=13.740 x 100= 1374.04 ongeveer
Ingewikkeld snap er niks van:(. Ik betaal geen belasting als het goed is, ben nog minderjarig:hihi:.
http://www.jobcircle.nl/tools/bruto-netto-calculator
je voert een aantal gegevens in en de calculator zal voor je uitrekenen wat je netto verdient :goedzo:
Ik probeer het al de hele dag met die site, maar hy geeft telkens het bedrag aan wat ik in het begin invoer:stoned:.
abdars_aharich
27-06-2008, 03:07
:o]
Hoeveel verdien je op jaarbasis?
Als je minder dan ongeveer €6.000,- (ruwe schatting door mij) verdient, dan ben je geen belasting verschuldigd. Het brutoloon is dan grosso modo gelijk aan het nettoloon.
Of wil je liever dat ik tot in de details uitleg hoe het bruto/netto-traject in elkaar steekt?
abdars_aharich
27-06-2008, 03:09
Ingewikkeld snap er niks van:(. Ik betaal geen belasting als het goed is, ben nog minderjarig:hihi:.
Ik probeer het al de hele dag met die site, maar hy geeft telkens het bedrag aan wat ik in het begin invoer:stoned:.
Dat je geen belasting betaalt heeft niet te maken met je minderjarigheid, maar met het geringe inkomen dat je genereert.
Dat komt omdat je waarschijnlijk een laag bedrag invult; zie mijn vorige reactie. Bij een laag inkomen op jaarbasis ben je veelal geen belasting verschuldigd en is het brutoloon derhalve in beginsel gelijk aan het nettoloon.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.