Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Offerfeest vieren terwijl ouders in Mekka zijn

Pagina's : [1] 2

LZN
11-01-2004, 20:38

Offerfeest vieren terwijl ouders in Mekka zijn (Bericht #) Ik vraag me af hoe de meeste offerfeest gaan vieren terwijl de ouders nog in Mekka zijn voor bedevaart......??? Kopen jullie alsnog een schaap, of vieren jullie dat bij ander familie...of wat??.

extremiste_4eva
11-01-2004, 20:41
mijn vader is vandaag gegaan naar mekka en inshallah kome ze goed aan want vliegtuig zou om 11 uur vertrekke maar is nu nog niet weg!!! we kope sowiezo een schaap maar viere met familie!

kariagirl
11-01-2004, 20:50
wanneer is het offerfeest eigenlijk ik heb gehoord begin februari

ChOcOtOfFfF
11-01-2004, 21:47
Ied al-Adha is Insha Allah op 1 of 2 Februari

wardaroosje
11-01-2004, 23:21

Origineel gepost door ChOcOtOfFfF Ied al-Adha is Insha Allah op 1 of 2 Februari incha allah mijn ouders gaan incha allah ook naar al haij en zullen daar ook hun offer brengen maar wij(hun kinderen) zijn ook verplicht om hem hier te offeren ma3asalam warda

prettiggestoord
12-01-2004, 09:27
ik heb het ook een keer meegemaakt offerfeest zonder mij ouders was toch anders voelde heel raar aan. heel de familie was bij ons maar toch er ontbreken toch twee speciale mensen en ik was daar door toch wel erg emotioneel geworden :huil: was blij toen ze weer thuis waren. :)

achie25
12-01-2004, 09:32
Origineel gepost door rebel Offerfeest vieren terwijl ouders in Mekka zijn (Bericht #) Ik vraag me af hoe de meeste offerfeest gaan vieren terwijl de ouders nog in Mekka zijn voor bedevaart......??? Kopen jullie alsnog een schaap, of vieren jullie dat bij ander familie...of wat?? De afwezigheid van ouders heeft daar weinig mee te maken. Het offeren van een schaap is een verplichting, uitzonderingen daargelaten natuurlijk...

Samara77
12-01-2004, 09:36
Origineel gepost door prettiggestoord ik heb het ook een keer meegemaakt offerfeest zonder mij ouders was toch anders voelde heel raar aan. heel de familie was bij ons maar toch er ontbreken toch twee speciale mensen en ik was daar door toch wel erg emotioneel geworden :huil: was blij toen ze weer thuis waren. :) Ja, dat is 'm juist, wij hebben hier helemaal geen familie en moeten 't doen met mensen uit de omgeving ofzo, maar die zullen vast hun handen vol hebben aan hun eigen familie, en meestal gaan ze ook weg om het te vieren bij ander familie ofzo. :(

Samara77
12-01-2004, 09:41
Origineel gepost door achie25 De afwezigheid van ouders heeft daar weinig mee te maken. Het offeren van een schaap is een verplichting, uitzonderingen daargelaten natuurlijk... De hoofd van het gezin moet toch offeren? :confused: En volgens mij hoeven de kinderen die geen eigen gezin hebben niks te offeren. En anders gaan we dit jaar een kip offeren ofzo, want bij ons thuis houden ze niet zoveel van vlees.

achie25
12-01-2004, 10:19
Origineel gepost door Samara77 De hoofd van het gezin moet toch offeren? :confused: En volgens mij hoeven de kinderen die geen eigen gezin hebben niks te offeren. En anders gaan we dit jaar een kip offeren ofzo, want bij ons thuis houden ze niet zoveel van vlees. Het hoofd van het gezin ja dat klopt. Maar het hoofd van het gezin heeft als het goed is geld achtergelaten daarvoor. En als je niet van vlees houdt dan geef je het weg aan mensen die het hard nodig hebben..

FLEURTJE
12-01-2004, 11:21
Mijn ouders zijn ook naar Mekka!! Onze buurman gaat een schaap voor ons slachten! Dat heeft hij mijn ouders beloofd! Lief he? Ik hoop dat alle pelgrims een Hadj makboul zullen hebben Inchallah!!!

01LaHbIbAh09
12-01-2004, 11:45
Inscha allah komen jullie ouderS gezond en wel terug!!! Moge Allah over ze waken!!! Amien....

Samara77
12-01-2004, 13:07
Origineel gepost door achie25 Het hoofd van het gezin ja dat klopt. Maar het hoofd van het gezin heeft als het goed is geld achtergelaten daarvoor. En als je niet van vlees houdt dan geef je het weg aan mensen die het hard nodig hebben.. ja, dat klopt....

Samara77
12-01-2004, 13:08
Origineel gepost door FLEURTJE Mijn ouders zijn ook naar Mekka!! Onze buurman gaat een schaap voor ons slachten! Dat heeft hij mijn ouders beloofd! Lief he? Ik hoop dat alle pelgrims een Hadj makboul zullen hebben Inchallah!!! je buurman mag niet illegaal slachten! :D

Samara77
12-01-2004, 13:08

Origineel gepost door 01LaHbIbAh09 Inscha allah komen jullie ouderS gezond en wel terug!!! Moge Allah over ze waken!!! Amien.... Amien...

Pagina's : [1] 2