Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse consulaat???

Pagina's : [1] 2

MariamaMslma
10-01-2004, 15:17

Wat heb je allemaal nodig om te kunnen trouwen bij de marokkaanse consulaat. Ik hoor steeds dat je veel dingen moet hebben, maar ik weet niet wat. Ik wil ze wel bellen maar ze zijn daar zo mroewnin....ze hebben nauwlijks tijd voor je als je daar bent man, ze sturen je zo terug alleen omdat je 1 miezerig iets niet hebt, dus dat wil ik voorkomen. Hoop dat iemand het weet :)

Oujdia4Ever
10-01-2004, 22:08
Salaam wat ik weet is al van 2 jar geleden misschien is het alweer veranderd. Maar ik zal je vertellen wat ik weet. Paspoort of Id (marokaans) trouwboekje ( dus je moet eerst voor de ned wet trouwen) gezondsheidsverklaring van de Ggd pasfoto's 2 mannelijke getuigen allebei met marokaanse indentiteit Geboorteakte indien 1 van de partners niet in nederland is geboren moet het een gelegaliseerde akte zijn van het land van herkomst. Die geboorteakte heb je al nodig als je voor de nederlandse wet trouwd. Nou meid dit is wat me nu te binnen is geschoten maar als je meer vragen hebt kun je me een om sturen dan kijk ik wat ik voor je kan doen. xxx Oujdia

boug85
11-01-2004, 18:03
Een gezondheidsverklaring?

MariamaMslma
14-01-2004, 20:25
Soekran dames, we hebben al een beetje verder geïnformeerd, en dit is inderdaad hetzelfde als ik van anderen heb gehoord. Origineel gepost door leila2003 *ik weet niet hoe je het noemt maar er staat in de naam van je opa's oma's ouders en broertje en zusjes zeg maar een soort famillie boekje in het marokkaans als je die niet meeneemt geeft dat niet je krijgt een hoop gezeur maar meer ook niet mijn man heeft hem ook niet mee- genomen je had het boekje ook nodig als je je marokkaanse id moet maken misschien weet je dan wat ik bedoel het is een klein boekje... Veel succes meid en veel geluk met je man Insha allah Je bedoeld 7ella medenia, net nu ik em nodig heb, hebben we em in Marokko laten liggen. :D Nogmaals bedankt dames, jullie ook veel geluk in jullie huwelijk inshaAllah. Gair inshaAllah

miss19oujdia
21-01-2004, 17:17

dames moet je perse een marokkaanse id of paspoort hebben volgens mij kan het ook met nederlandse en heb je ook een gezondheidsverklaring nodig???? Ik dacht van niet PM me back pleas sallam ou alikoum naar mijn mail

fatimaatje2
16-02-2004, 14:09
Origineel gepost door leila2003 ik ben er heel toevalig 31 december geweest en je moet meenemen: *je nederlandse trouwakte + trouwboek je moet ze allebei mee. *4 pasfoto's van jullie allebei dus in totaal 8. *gezondheidsverklaring van de dokter. *GEBOORTEAKTE VAN DE GOEIE DATUM WANT ZO PAPIER IS MAAR EEN HALF JAAR GELDIG. *paspoort of indentietijdskaart de marokkaanse geen nederlandse is niet nodig. *burgelijkestand zo kunnen ze zien of je al eerder getrouwd bent geweest. *ik weet niet hoe je het noemt maar er staat in de naam van je opa's oma's ouders en broertje en zusjes zeg maar een soort famillie boekje in het marokkaans als je die niet meeneemt geeft dat niet je krijgt een hoop gezeur maar meer ook niet mijn man heeft hem ook niet mee- genomen je had het boekje ook nodig als je je marokkaanse id moet maken misschien weet je dan wat ik bedoel het is een klein boekje... TIP: maak veel kopies van als z'n ongeveer 6 keer zo hoef je niet steeds heen en weer tegaan. En je moet ze ongeveer 55 euro betalen. Als je dit meeneemt komt het goed dit allemaal voor jullie allebei en de getuigen moeten ook hun marokkaanse paspoort of id meenemen de getuigen mogen 2 mannen zijn of 1 man en 2 vrouwen... Ze zijn alleen open op maandag, woensdag en donderdag van 9 tot 1 uur. Veel succes meid en veel geluk met je man Insha allah Hoi allemaal, Ik snap het niet meer, moet je ook nog een geboorteakte die niet langer dan 6 maanden is. Ik bedoel je bent toch maar 1 keer geboren of niet? Ik heb er namelijk eentje maar is zeker langer dan 6 maanden. Misschien geldt dat voor de niet gelegaliseerde geboorteakte, als ie wel gelegaliseerd is dan is ie volgens mij wel geldig. Hoop dat iemand meer weet!! groetjes fatima

Bent_Fes
16-02-2004, 20:27
Origineel gepost door fatimaatje2 Hoi allemaal, Ik snap het niet meer, moet je ook nog een geboorteakte die niet langer dan 6 maanden is. Ik bedoel je bent toch maar 1 keer geboren of niet? Ik heb er namelijk eentje maar is zeker langer dan 6 maanden. Misschien geldt dat voor de niet gelegaliseerde geboorteakte, als ie wel gelegaliseerd is dan is ie volgens mij wel geldig. Hoop dat iemand meer weet!! groetjes fatima Hoi, Het kan zijn dat het nog wel geldig verklaren, het is misschien vreemd maar bij de deelgemeente (stadsdeel), zeiden ze tegen mij dat het niet meer geldig is (hij is van 1998), en bij stadhuis zeiden ze dat het wel geldig is. :confused: Maar ik weet niet of ze moeilijk gaan doen bij de marokkaanse consulaat.

fatimaatje2
17-02-2004, 11:57
2 getuigen ieder!!

Bent_Fes
17-02-2004, 18:19
Origineel gepost door fatimaatje2 hey trouwens hoe zit dat als je je carte nationale (hoe je het ook schrijft) kwijt bent. Is het mogelijk om een nieuwe te krijgen. groetjes fatima Ja dat kan maar, dan ben je weer 3 maanden verder want dat gaat via Rabat.

Bent_Fes
17-02-2004, 18:20
Origineel gepost door fatimaatje2 2 getuigen ieder!! Nee hoor 1 getuige per persoon....misschien dat het vroeger zo was?

fatimaatje2
17-02-2004, 18:39
Oke!! dan is dat nieuw voor mij 1 getuige. Ik wist het nog niet!!

nour_el_imen_
17-02-2004, 18:41
ik ben in januari geweest en je moest meenemen............ marokkaanse paspoort als je die niet hebt la card national..... van ieder 4 pasfoto's...... gezondheidsverklaring.... geboorteakte die niet ouder is dan 6 maanden dus je moet hem niet eerder dan zes maanden hebben gehaald uit gemeente.......... trouwboekje dat je op nederlandse wet bent getrouwd............. en natuurlijk getuige.................... je hoeft niet ieder twee mn man en ik haddden beide 1 getuige en die had ook een marokkaanse paspoort of een la card national bijzich............. ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd

fatimaatje2
17-02-2004, 18:45
[QUOTE]Origineel gepost door nour_el_imen_ ik ben in januari geweest en je moest meenemen............ marokkaanse paspoort als je die niet hebt la card national..... van ieder 4 pasfoto's...... gezondheidsverklaring.... geboorteakte die niet ouder is dan 6 maanden dus je moet hem niet eerder dan zes maanden hebben gehaald uit gemeente.......... trouwboekje dat je op nederlandse wet bent getrouwd............. en natuurlijk getuige.................... je hoeft niet ieder twee mn man en ik haddden beide 1 getuige en die had ook een marokkaanse paspoort of een la card national bijzich............. ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd [/QUOTb ben jij hierzo geboren? hoe zit het als je in maroc ben geboren en je hebt een geboorte akte die langer dan 6 maanden is maar het is wel gelegaliseerd.

Bent_Fes
17-02-2004, 18:49
Origineel gepost door fatimaatje2 [QUOTE]Origineel gepost door nour_el_imen_ ik ben in januari geweest en je moest meenemen............ marokkaanse paspoort als je die niet hebt la card national..... van ieder 4 pasfoto's...... gezondheidsverklaring.... geboorteakte die niet ouder is dan 6 maanden dus je moet hem niet eerder dan zes maanden hebben gehaald uit gemeente.......... trouwboekje dat je op nederlandse wet bent getrouwd............. en natuurlijk getuige.................... je hoeft niet ieder twee mn man en ik haddden beide 1 getuige en die had ook een marokkaanse paspoort of een la card national bijzich............. ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd [/QUOTb ben jij hierzo geboren? hoe zit het als je in maroc ben geboren en je hebt een geboorte akte die langer dan 6 maanden is maar het is wel gelegaliseerd. Ja het is misschien vreemd, maar bij stadhuis (Rotterdam) accepteren ze wel een geboorteakte dat een paar jaar oud is, die van mij was van 1998 zoals ik eerder zei, en ze deden er niet moeilijk over....maar ik weet niet of ze moeilijk gaan doen bij de Marokkaanse consulaat?

fatimaatje2
17-02-2004, 18:54

bij mij is het ook geaccepteerd bij de gemeente maar de vraag is nou of ze het bij de marokaanse ook accepteren want ben bang dat ik weer een nieuwe moet halen en dat duurt ook weer weken.

Pagina's : [1] 2