Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bisschop: 'Geen moslim als directeur op rk-school'

spoorloos_1
10-01-2004, 11:41

LEIDSCHENDAM-VOORBURG - Een hulpbisschop uit Roermond heeft kritiek geuit tegen de benoeming van een moslim tot directeur van de rooms-katholieke basisschool De Dijsselbloem in Voorburg. Sinds kort is de 31-jarige Marokkaan Moesin Laghmich hoofd van deze school. Volgens hulpbisschop De Jong, in de Nederlandse bisschoppenconferentie verantwoordelijk voor het rk-onderwijs, is het ongeloofwaardig een overtuigd moslim het boegbeeld te maken van een school met een rooms-katholieke identiteit. De Jong is van mening dat ‘in een katholieke school van directeur en leraren wordt verwacht dat men voorleeft wat het betekent katholiek te zijn’. Dit staat op de site www.katholieknederland.nl.

Khanoussi
10-01-2004, 17:17
Triest figuur Daarom religieus onderwijs lekker afschaffen

imados
10-01-2004, 21:45
Islamitisch hoofd rk-basisschool laakt reactie bisschop 10-01-2004 Moesin Laghmich, de islamitische directeur van de rooms-katholieke basisschool De Dijsselbloem in Voorburg laakt de negatieve reactie van bisschop De Jong op zijn aanstelling. De bisschop noemde de aanstelling van een islamitisch schoolhoofd van een rk-school 'ongeloofwaardig'. "Er wordt met twee maten gemeten', zei Laghmich in het programma Kruispunt op radio 1 zaterdagavond. Volgens de islamitische directeur doet hij zijn werk net zo goed als een rooms-katholieke. "Ik besef dat mijn aanstelling bijzonder is, maar er zijn ook rooms-katholieken die tot directeur zijn benoemd op moslimscholen en daar wordt niets over gezegd. Ik ken bovendien de katholieke traditie", aldus Laghmich, die zelf op een rk-school heeft gezeten en ook een catechese-akte heeft gehaald. "Ik ben een toegewijd moslim, maar ben ervan overtuigd dat de islam en het christendom in de kern op elkaar lijken", stelt de directeur, die al een jaar zijn functie bekleedt. De benoemingscommissie van het katholiek basisonderwijs voor het bisdom Rotterdam laat weten dat deze directeur is benoemd op grond van zijn kwaliteiten en bij gebrek aan andere kandidaten. Formeel is het rechtmatig, maar een woordvoeder Theo Joosten stelt dat deze benoeming wel een uitzondering dient te blijven.

SabroenDjamiel
10-01-2004, 22:46
Origineel gepost door imados Islamitisch hoofd rk-basisschool laakt reactie bisschop 10-01-2004 Moesin Laghmich, de islamitische directeur van de rooms-katholieke basisschool De Dijsselbloem in Voorburg laakt de negatieve reactie van bisschop De Jong op zijn aanstelling. De bisschop noemde de aanstelling van een islamitisch schoolhoofd van een rk-school 'ongeloofwaardig'. "Er wordt met twee maten gemeten', zei Laghmich in het programma Kruispunt op radio 1 zaterdagavond. Meneer de bisschop vindt 't dus ongeloofwaardig?....Aha, vraag me af of hij zo geloofwaardig is aangezien de bischoppen tegenwoordig ook aan incest doen, foei foei....En trouwens what's the problem?....Dr zijn zat Christelijke NL directeuren op Islamitsiche scholen dus die bisschop is gewoon aan 't ijlen....

rnaj
11-01-2004, 00:34

bischoppen tegenwoordig ook aan incest doen Je bedoelt kindermisbruik, incest is als je bv met je eigen kinderen neukt. Bisschoppen mogen geen kinderen hebben, dus kan het nooit incest zijn

Scottie
11-01-2004, 13:40
Nou, maar wat zal het kalifaat zeggen als er een katholieke vrouw directeur wordt van een moslimschool? Mag dat wel, van het kalifaat? Scottie.

arabchrstn
11-01-2004, 14:35
Origineel gepost door rnaj Je bedoelt kindermisbruik, incest is als je bv met je eigen kinderen neukt. Bisschoppen mogen geen kinderen hebben, dus kan het nooit incest zijn Altijd weer verbazingwekkend, hoe mensen de bedgeheimen van anderen tot in de details kunnen onthullen...

hafiberber
11-01-2004, 20:14
eerlijkgezegd zou ik ook geen katholiek accepteren als directeur van een islamitische school.en trouwens er is genoeg werk in openbaar onderwijs,want volgens mij is het ook nog haram dat hij hoofd van katholieke school is.moet ik nog navraag doen deze week.