Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe lang houd jij het uit?

Pagina's : [1] 2

CaPs_LoCK
27-09-2002, 16:32

ik had laats een gesprek met mijn moeder en het ging over de ruzien in een relatie en of een vrouw in een relatie moet blijven waneer haar man haar mishandelt (lichamelijk en-of geestelijk). Zij zei dus dat een vroew altijd bij haar man mot blijven , sber is de kern van een huwlijk, zei ze. Ik ben het helemaal niet met haar eens , mijn vraag is nu wat zou jij doen als je in zo'n situatie zat in je huwlijk ????? :confused:

jimpie
27-09-2002, 16:39
Ik ben tegen mishandeling........dus ik zou het zeker niet acepteren... Meiden van tegenwoordig komen meer voor zich zelf op....moet kunnen in dit geval!!

Dalilah
27-09-2002, 17:23
Nee nee en nog een nee........ Ik zou het zeker niet accepteren als mijn man me zou mishandelen, dat is ver boven mijn. Wat de islam hier over zegt weet ik niet precies... wie kan hier iets over vinden.... want ik ben best wel benieuwd...

bouzabula
27-09-2002, 17:27
JA PIMMETJE En nederlandse vrouwen zijn allemaal s.l.e.t.j.e.s

Hammouda
27-09-2002, 17:30

Origineel gepost door Pim Jullie vrouwen kunnen wel heel stoer hier gaan roepen "Ik accepteer het niet". Maar de grote vraag is dan wat doe je dan? Ga je dan scheiden? Ga je terugslaan? Doe je aangifte bij de Politie? Het is wel heel simplistisch om te zeggen dat je het niet accepteert. Maar als moslimvrouw in Nederland heb je bar weinig te zeggen over wat de moslimman wel en niet moet doen. Alles staat tenslotte in jullie handleiding, hoe te gedragen. De man is de baas en jullie vrouwen hebben helemaal niets in te brengen bij mannen die slaan. De betreffende "moslim"mannen, gedragen zich in ieder geval niet volgens die "handleiding". De Profeet van God (God's zegen en vrede zij met hem) zei: Behandel vrouwen vriendelijk. Vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert het recht te maken, breekt het en als je het zo laat, blijft het gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk. (overgeleverd door al-Bukhari en Muslim) Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van God zei: "De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is, en het meest perfect van hen zijn degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen". (Overgeleverd door al-Tirmidhi). Maar goed de boven genoemde overleveringen wil jij toch niet horen of lezen. En wil je voortaan aub niet een link leggen tussen islam en mishandeling?! BTW, een moslimvrouw heeft wel het recht van haar man te scheiden, mits hier een goede reden voor is. Mishandeling is 1 van die goede redenen. Alleen is sabr (geduld), en hoop op goede tijden, geliefder bij Allah swt. Groetjes

Hammouda
27-09-2002, 18:21
Origineel gepost door Pim Ja ik weet dat wel en jij ook, maar veel moslimmannen weten dat niet of ze trekken daar niets van aan. Er is zelfs een Imaam die corrigerendslaan toe laat. Dat jij dat weet is al een goede stap. Inderdaad sommige moslimmannen weten dat niet, en sommigen wel maar trekken zich er niets van aan. En daarom juist vind ik het onredelijk dat de verwijten richting islam gaan. Er is toch zo een ophef(wat ook ayaan ali naar voren brengt) over dat de moslim zichzelf als individu moet zien? Nou dan moet er ook zo naar hem gekeken worden. Als jouw moslimbuurman zijn vrouw slaat, moet jij niet denken dat de islam dat voorschrijft, en dat alle moslims dit doen. Kijk naar hem als individu, het is zijn karakter, zijn opvliegerigheid die dat slaan veroorzaken, en niet het feit dat hij moslim is. Groetjes

Aphrodite
27-09-2002, 18:23
Origineel gepost door Pim Ja ik weet dat wel en jij ook, maar veel moslimmannen weten dat niet of ze trekken daar niets van aan. Er is zelfs een Imaam die corrigerendslaan toe laat. Nou dan heeft die imaam het bij het verkeerde eind... Ik zou het niet accepteren... maar in de koran staat ook dat je je vrouw niet mag slaan, behalve als ze grote fouten heeft gemaakt, en dit is dan ook een onderdeel bij het vragen om vergiffenis bij Allah (SWT) maar haar slaan bijvoorbeeld omdat je blouse niet goed gestreken is... is een grote zonde voor de man!!!

Aphrodite
27-09-2002, 18:24
Origineel gepost door Hammouda Dat jij dat weet is al een goede stap. Inderdaad sommige moslimmannen weten dat niet, en sommigen wel maar trekken zich er niets van aan. En daarom juist vind ik het onredelijk dat de verwijten richting islam gaan. Er is toch zo een ophef(wat ook ayaan ali naar voren brengt) over dat de moslim zichzelf als individu moet zien? Nou dan moet er ook zo naar hem gekeken worden. Als jouw moslimbuurman zijn vrouw slaat, moet jij niet denken dat de islam dat voorschrijft, en dat alle moslims dit doen. Kijk naar hem als individu, het is zijn karakter, zijn opvliegerigheid die dat slaan veroorzaken, en niet het feit dat hij moslim is. Groetjes Juist goed gezegd meid!!!

DrDriss
27-09-2002, 18:29
Origineel gepost door Aphrodite Nou dan heeft die imaam het bij het verkeerde eind... Ik zou het niet accepteren... maar in de koran staat ook dat je je vrouw niet mag slaan, behalve als ze grote fouten heeft gemaakt, en dit is dan ook een onderdeel bij het vragen om vergiffenis bij Allah (SWT) maar haar slaan bijvoorbeeld omdat je blouse niet goed gestreken is... is een grote zonde voor de man!!! Groot gelijk .......een man mag zijn vrouw niet slaan. Allah is met de geduldigen. De Profeet (vzmh) zei: Een sterke man is niet degene die van anderen wint, maar die zichzelf tegen de woede kan beheersen. Dus ik vind persoonlijk dat een man zich in elke situatie moet kunnen beheersen en met zijn mond moet communiceren en niet met zijn handen.

Aphrodite
27-09-2002, 18:38
Origineel gepost door DrDriss Groot gelijk .......een man mag zijn vrouw niet slaan. Allah is met de geduldigen. De Profeet (vzmh) zei: Een sterke man is niet degene die van anderen wint, maar die zichzelf tegen de woede kan beheersen. Dus ik vind persoonlijk dat een man zich in elke situatie moet kunnen beheersen en met zijn mond moet communiceren en niet met zijn handen. DrDriss.... you're my man!!! je hebt helemaal gelijk jongen!!!

DrDriss
27-09-2002, 18:43
Origineel gepost door Aphrodite DrDriss.... you're my man!!! je hebt helemaal gelijk jongen!!! ik citeer alleen wat de Profeet heeft gezegd en ik ben het met hem eens. Dat is ook de reden dat Allah met de geduldigen is. Als je geduld verliest ben je in staat alles te doen wat Allah verboden heeft. Ik zou zeggen leer jezelf te beheersen zo kun je met een nuchtere verstand nadenken je hoeft dan nooit je stem te verheffen en zo dwing je respect af !!!! dat is uit mijn ervaring vaak gebleken. beslama aphrodite :zwaai:

dalinda
27-09-2002, 22:48
ik zou het is eerst proberen uit te praten en dan zien wat voor doel het heeft en dan een keuze maken het is best wel moeilijk denk ik ik want je houdt toch van je man?????kussie dalinda :Iluvu: :Iluvu: :Iluvu: :zwaai:

tonk
27-09-2002, 23:41
Staat er ook in de koran wanneer een vrouw haar man een mep mag verkopen? (Ik ben een beetje rebels vanavond.)

tonk
27-09-2002, 23:50
Overigens zou ik de man in kwestie (in de theoretische situatie dat ik getrouwd zou zijn) na de eerste mep ernstig waarschuwen dat ie dat toch niet vaker moet flikken. Tenzij natuurlijk de mep onderdeel was van een SM-seks spelletje (eveneens zeer theoretisch). Terugmeppen is zeker niet uitgesloten. De scheidingskans loopt exponentieel op bij elke klap.

tonk
28-09-2002, 00:04

Ik geloof niet in de hel. Ik kan natuurlijk dikke pech hebben als ie toch blijkt te bestaan, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk eigenlijk. Sorry.

Pagina's : [1] 2