Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe bescherm jij je tegen …….!!

Pagina's : [1] 2 3 4

coalitiegenoot
09-01-2004, 18:20

Aangezien alle topics die ik start in het onzin hoekje eindigen zal ik maar een voor de verandering een serieuze topic aangaan met het ander geslacht. Dames lees goed, antwoord nuttig en slim of hou je vingers van het toetsenbord.. Stel, ik zeg stel we hebben de volgende situatie!! We pakken een dame 15/16 jaar (kan je zusje zijn ofzo) generatie J.lo, beyonce type .. Ze zit op school, komt uit een goed gezin wordt goed beschermd tegen het kwade, doet nooit iets verkeerd. Klinkt mooi toch? Mooi zo hoe houden we dat zo? Okay dan hier komen de vragen!! Hoe bescherm je zo dame tegen al die vieze players? Hoe hou je zo dame op het rechte pad dat ze niet mee gesleurd in de bitchwereld? Dat zijn mijn voorlopige vragen :zwaai:

sweetnisrin
09-01-2004, 18:22
nu ik zou haar vertellen hoe dat alles in elkaar zit hoe dat ze WERKELIJK zijn. mensen met twee gezichten en dat ze zicht zou moeten laten mislijden door hun !

Lady_moi
09-01-2004, 18:23
Tes te zien me wie ze omgaat..Als ze me vieze meiskes omgaat dan kunne die haar beinvloede ma als ze er toch nog vriendinnekes mee wil blijve..Dan moet ge haar vaak waarschuwe voor het slechte en ook de gevolgen van zeggen..Net zoals een mama doet bij een kleutertje..Ma zeg het dan wel op een volwassen manier want tis geen kind meer

Tarkiztia
09-01-2004, 18:24
Nou ff kijken, als oudere zus......zou ik alles doen wat in mijn macht zit om haar de harde werled duidelijk te maken, maar het blijft nog altijd aan haar zij moet sterk genoeg zijn om de juist beslisingen te maken en het juiste pad te kiezen voor haarzelf..........en met behulp van allah(swt) lukt dat als je ze dat wil................

coalitiegenoot
09-01-2004, 18:25

Origineel gepost door Lady_moi Tes te zien me wie ze omgaat..Als ze me vieze meiskes omgaat dan kunne die haar beinvloede ma als ze er toch nog vriendinnekes mee wil blijve..Dan moet ge haar vaak waarschuwe voor het slechte en ook de gevolgen van zeggen..Net zoals een mama doet bij een kleutertje..Ma zeg het dan wel op een volwassen manier want tis geen kind meer waarschuwen? en hoe gaat dat in zijn werk volgens jou, ik zou nooit iemand waarschuwen ik maak eerder iemand af dan dat ik ga babysitten :rolleyes:

coalitiegenoot
09-01-2004, 18:26
Origineel gepost door Tarkiztia Nou ff kijken, als oudere zus......zou ik alles doen wat in mijn macht zit om haar de harde werled duidelijk te maken, maar het blijft nog altijd aan haar zij moet sterk genoeg zijn om de juist beslisingen te maken en het juiste pad te kiezen voor haarzelf..........en met behulp van allah(swt) lukt dat als je ze dat wil................ en wat is alles in jou macht?

Tarkiztia
09-01-2004, 18:28
de dingen die mij in het lev3en zijn overkomen, want van fouten leer je, en ik zou haar mijn fouten niet ook willen laten meemaken,en wat ik daar ook meebedoel is er voor haar zijn, steun en toeverlaat heb je nodig in deze harde wereld, niet alleen staan voor een moeilijke keuze

Mocro4eva
09-01-2004, 18:31
Origineel gepost door coalitiegenoot Aangezien alle topics die ik start in het onzin hoekje eindigen zal ik maar een voor de verandering een serieuze topic aangaan met het ander geslacht. Dames lees goed, antwoord nuttig en slim of hou je vingers van het toetsenbord.. Stel, ik zeg stel we hebben de volgende situatie!! We pakken een dame 15/16 jaar (kan je zusje zijn ofzo) generatie J.lo, beyonce type .. Ze zit op school, komt uit een goed gezin wordt goed beschermd tegen het kwade, doet nooit iets verkeerd. Klinkt mooi toch? Mooi zo hoe houden we dat zo? Okay dan hier komen de vragen!! Hoe bescherm je zo dame tegen al die vieze players? Hoe hou je zo dame op het rechte pad dat ze niet mee gesleurd in de bitchwereld? Dat zijn mijn voorlopige vragen :zwaai: Ik denk dat veel praten en vaak waarschuwen wel een handje kan helpen. Het is een beetje persoonsgebonden. Het ene meisje luistert wel en is zelf slim genoeg om op het juiste pad te blijven, terwijl het andere de problemen zelf opzoekt. Wat ik elke broer en zus aan zou raden is proberen een vertrouwensband met het jongere zusje op te bouwen. Dus elkaar meer zien als vrienden dan strikt broer en zus of zus en zus. Je ziet dan vaak ook dat de meisjes wanneer ze ergens meezitten sneller bij de broer of zus komen. Je kunt dan nog op tijd ingrijpen als het mis dreigt te gaan. Vaak zie je dat marokkaanse meisjes doodsbang zijn voor hun oudere broer(s) en dat is eigenlijk wel jammer.

eyes_of_maroc
09-01-2004, 18:32
haar jou laten vertrouwen.. zorgen dat als je zusje een probleem heeft jou de eerste heeft aan wie ze het kan vertellen.. Ook al weet ze dat ze fout is gegaan.. Ze kan jou beter in vertrouwen nemen dan een vriendin.. Namelijk meisje moedigen elkaar aan om een relatie aan te gaan met vieze players... Een tip laat nooit maar ook nooit je zusje denken dat je boos op haar zal worden... Misschien als ze wat ouder is okay maar niet nu op die leeftijd.. maar veel succes en insha allah gheer

coalitiegenoot
09-01-2004, 18:34
dit wordt nog leerzaam zo ga door dames ga door :D

Tarkiztia
09-01-2004, 18:35
By the way, ik vind je ondertekening niet echt fubby als dat zo is bedoeld!!!!!!!

coalitiegenoot
09-01-2004, 18:36
Origineel gepost door Lamode Ik denk niet dat je een puber meid kunt beschermen tegen een Player ... Als zus doe je natuurlijk wel je taak om haar voor te lichten en te vertellen wat jij weet ... Jou kennis aan haar overbrengen ... En dan maar hopen dat ze het zal opvolgen :o Ik vind de 2e vraag moeilijker dan de eerste want, de 2e tja zoiets kun je niet tegenhouden ... Zeg maar zelf ... Hoeveel valse marokkaanse meiden lopen hier op deze aardbol rond ??? Meiden die je het licht niet eens in de ogen gunnen en je met ze mee willen sleuren in hun 'wereldje' ... Jammer genoeg teveel ;) Dus ik denk dat het antwoord ongeveer op hetzelfde uitkomt als mijn eerste antwoord ... :zwaai: ik dacht dat jij Suícidale Fantasién had? :D

Tarkiztia
09-01-2004, 18:37
hahaha funny, bedoel ik

coalitiegenoot
09-01-2004, 18:37
Origineel gepost door Tarkiztia By the way, ik vind je ondertekening niet echt fubby als dat zo is bedoeld!!!!!!! fubby ? nee hij is fuzzy :D hoezo ben je bang voor de dood?

Lady_moi
09-01-2004, 18:38

Origineel gepost door coalitiegenoot waarschuwen? en hoe gaat dat in zijn werk volgens jou, ik zou nooit iemand waarschuwen ik maak eerder iemand af dan dat ik ga babysitten :rolleyes: Over wa zijde bezig? Ik antwoord gewoon op u vraag ja jong..Hoe houd ge ne goeie meiske opt rechte pad..Haar vertellen ( zal ik et ma zo zegge ) over de realiteit en nie over da droomwereld waarin bijna elke meiske droomt ( dummies )

Pagina's : [1] 2 3 4