Bekijk originele versie : MVV-Aanvraag
Oujdia4Ever
09-01-2004, 17:52
Salaam
Ik heb voor zowel de dames als de heren een vraag.
Hoelang hebben jullie moeten wachten voor je echtgenoot of echtgenote een visum kreeg.
Verder heb ik nog een vraag is er misschien iemand die niet alle vereiste documenten had en was was het gevolg ervan?
Thxx
Oujdia4Ever
09-01-2004, 18:12
Hamdoellah heb ik alles op 1 papiertje na, maar na mijn telefoontje met de ind zeiden ze tegen mij dat dat niet zo heel erg is maar op een 1 of andere mannier geloof ik ze niet. Maar dames en heren kom op hoelang heeft het bij jullie geduurt?
miss_angelina
09-01-2004, 22:55
:rolleyes: 14 jaar en het is nog niet gelukt!!!!!!!!!!!!!!!
misSanae
09-01-2004, 22:59
Bij mijn zus heeft het ongeveer 6 maanden geduurd voordat hij hier was, best wel snel. Maar soms hoor ik dat het wel langer kan duren doordat ze inderdaad niet de juiste documten hebben etc. of niet aan de eisen voldoen. Wens je veel succes en inshallah gaat het allemaal lukken en is man hier snel.
Hoceimakaoutar
09-01-2004, 23:58
Bij mijn zus duurde het maar 5 weken !!! 3 weken voor aanvraag en 2 weken voor het opsturen van de visum,
Een ding!! Als je wilt dat hij hier zo snel mogelijk is...
Je moet vaak bellen en er echt achteraan gaan!!! En natuurlijk alle papieren in orde hebben en in een keer afgeven!
Het is de MOEITE waard toch?? :verdomme:
Lmoehiem je moet gewoon geluk hebben...de ene keer hebben ze het gewoon wat drukker dan de andere keer,
SUCCCCES!!!!!!!!!!!! :zwaai:
zouhaira_k
10-01-2004, 09:28
salaam oujdia,
een aanvraag voor een visum duurt nu tussen de 8 en 11 weken, je moet binnen deze tijd een antwoord van ze ontvangen hebben, en zorg ook dat je alle papieren hebt zoals jij zei dat je 1 papiertje niet hebt mag ik vragen welk papiertje het is je kan me ook een pm sturen. ik weet uit ervaring (werk op een advocatenkantoor en behandel dus ook aanvragen voor een mvv) dat alle stukken in orde moeten zijn en dat de aanvraag binnen bovenstaande termijn moet zijn afgehandeld.
maar als je iets wilt weten stuur me een pm waga
beslama en suc6
Oujdia4Ever
10-01-2004, 10:15
Salaam meiden
Weet je wat ik al zo wie zo erg raar vond misschien dat 1 van jullie weet waarom.
Toen ik belde vroeg ze mij wanneer heb je je dossier in geleverd, dus ik de datum gezegd. Zegt ze tegen me we beginnen over 8 wkn aan je dossier. Waarom dan pas? dat snap ik dus niet. En oja voor degene die gereageerd hebben in welk jaar zijn die visums afgegeven want word steeds moeilijker he :(
kawtar21
11-01-2004, 00:51
Hallo dames..
Ik wilde even voor de zekerheid aan jullie vragen wat nu de echte benodigde papieren zijn voor een MVV-Aanvraag...De papieren die jenodig hebt, zijn toch:
* huwelijksakte (van marokko)
* min 1 jarigcontract van 32uur per week...
Dit zijn toch de belangrijkste papieren, of ben ik nu iets vergeten,laat het me alsjeblieft weten, ik ben namelijk van plan om van de zomer te tekenen...Nu heb ik het geluk dat hij hier al is...Maar hebben jullie nog tips waar ik op zou moeten letten...Ik wil namelijk geen tijd verspillen..En als ik net heb gelezen, dat sommige van jullie sommige papieren zijn vergeten op te sturen....dan denk ik dat ik wat over het hoofd zie..hebben jullie het dan over huurcontract (of iets dergelijks) want dat is toch geenvereiste???
De belangrijkste dingen waren toch de huwelijksakte en het arbeidscontract!!! Een huis hoef je toch niet te hebben, anders moet ikdaar maar eens maar op zoek gaan!!
Nou ik hoop wat bruikbare tips te krijgen!!
Nadia
fatimaatje2
11-01-2004, 22:13
je moet ook een huurcontract hebben op jou naam, als je een nederlandse nationaliteit hebt dan hoeft het niet.
groetjes fatimaatje
Hasna_real
12-01-2004, 12:47
Aanvraag MVV
Benodigdheden:
*Huwelijkscontract , originele en vertaling en deze moeten gelegaliseerd zijn (stempels in Marokko erop door binnenlandse zaken, buitenlandse zaken, nederlandse ambassade etc.)
*Geboorteakte van jullie allebei (marokkaanse geboorte akte moet vertaald zijn en tevens gelegaliseerd, dus ook met de benodigde stempels
*Arbeidscontract van jou
*Laatste 2 originele loonstroken
*Laatste bankschriften met het bewijs van het storten van je salaris
*Kopie legitimatiebewijzen
Tevens moet je ook nog voldoen aan de salariseis. De hoogte hiervan is afhankelijk van je nationaliteit. Indien je een nederlandse nationaliteit hebt is de minimale salariseis geloof ik lager dan dat je een marokkaanse nationaliteit hebt.
Indien je een nederlandse nationaliteit hebt. Moet je je marokkaanse huwelijksakte eerst legaliseren bij de gemeente! Daarna mag je pas de mvv aanvraag doen.
Indien je verder nog vragen hebt, hoor ik het graag van je
Bedankt, jullie hebben mij weer een klein beetje hoop gegeven
Oujdia4Ever
12-01-2004, 16:36
Beste Hasna
Die eisen die jij opnoemt zijn niet hetzelfde als waar ik aan moest voldoen.
Volgens mij is er inmiddels al weer het 1 en ander veranderd. Ik weet niet van wanneer jouw info is, maar nu vragen ze bij een mvv-aanvraag de volgende documenten.
- Gelegaliseerde akte in arabisch en frans
- Uittreksel gemeente waarin staat dat je huwelijk is ingeschreven
- Arbeidscontract vast of op de dag van aanvraag nog minimaal een jaar geldig
- Loonstrookjes van de laatste 12 maanden
- Jaargaven van de laatste drie jaar
- kopieen beide paspoorten
- Nou ja het formulier van hun dan helemaal ingevuld
- werkgeversverklaring
er is meer volgens mij maar kan er nu even niet opkomen ben ook moe van het werken. :(
hoi ik ga ook binnenkort mijn man uit marokko brengen bla bla bla ik weet ook nu wat ik allemaal moet weten maar ik heb 1 vraag aan julie en dat is welke inkomenseis moet je aan voldoen als het gaat om hoeveel je moet verdienen dus weet iemand wat de bijstandsnorm is ik hoor het graag van jullie zo door gaan dames dan leren we van elkaar groetjes aan iedereen doeiiiiiii
kawtar21
13-01-2004, 00:10
Ik had nog een vraagje voor jullie, ik ben nu een derdejaarsstudente, ik wil namelijk volgend jaar de studie duaal doen..Weet iemand van jullie het ook voor studenten geldt dat ze 32uur per weekmoeten werken EN min 800 euro moeten verdienen...Want ik heb namelijk gehoord dat als je studente bent, je alleen aan die 32 urige contracthoeft tevoldoen...
Wie weet of dit klopt??
Groetjesss
Classy.Lady
13-01-2004, 09:49
Gezellige en nuttige topic..:D
Er zijn toch wel meer meiden die met een man uit Marokko trouwen dan ik dacht..;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.