Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Offerfeest: volgens de wetenschappers: 1/2/2004 de 1e dag van het offerfeest!

Pagina's : [1] 2 3

LZN
09-01-2004, 17:42

:confused: Offerfeest: volgens de wetenschappers: 1/2/2004 de 1e dag van het offerfeest, dat is tenminste zo in het midden oosten.. de prijs van een schaap is nog steeds hoog en varieert meestal tussen 175 en 230 euro, er zijnook mensen die illegaal aan schapen komen, bijv. uit belgie, duitsland of bij sommige nederlandse boeren, ook zijn er een aantal mensen die liever hebben hun schaap thuis af te slachten... hoe gaan jullie het offerfeest vieren? :confused: :confused:.

Scottie
09-01-2004, 22:59
Nou, azul dan maar, Of het een groot schaap wordt, weten we nog niet, maar we denken wel aan veel schapen. Enne, luister eens even, rare schapenmensen: die dieren dienen wel volgens de Hollandse regels geslacht te worden... Netjes, pijnloos en dierwaardig. Ik hoop dat Aboe en Yoessef, in de onbevangenheid van hun jeugd zij, terwijl die schapen leegbloeden als offer voor de mensheid, hun verstand en gevoel voor mensen weer terugkrijgen. Bidt voor die twee. Alles over het Offerfeest: http://members.ams.chello.nl/m.elfers/alma01.htm Scottie, lam in braam.

redouan106
10-01-2004, 02:03
Origineel gepost door Scottie Nou, azul dan maar, Of het een groot schaap wordt, weten we nog niet, maar we denken wel aan veel schapen. Enne, luister eens even, rare schapenmensen: die dieren dienen wel volgens de Hollandse regels geslacht te worden... Netjes, pijnloos en dierwaardig. Ik hoop dat Aboe en Yoessef, in de onbevangenheid van hun jeugd zij, terwijl die schapen leegbloeden als offer voor de mensheid, hun verstand en gevoel voor mensen weer terugkrijgen. Bidt voor die twee. Alles over het Offerfeest: http://members.ams.chello.nl/m.elfers/alma01.htm Scottie, lam in braam. Jammerrrrrrrrrr, Ik vind dit zo jammerrrrr Heb je gezien hoe ze hier in nederland met varkens omgaan????? Ook al vind ik varkens vieze dieren, dan nog vind ik het zielig hoe ze behandeld worden en vol gespoten worden met die shit. Meneertje, kijk eerst in je eigen achtertuin, voordat je in iemands achtertuin gaat kijken!!!! Bekijk eens de koran, voordat je poep gaat praten over hoe wij een schaap slachten. ps. heb je nog steeds geen leven gevonden???? ga iets nuttigs doen in je leven, in plaats van steeds kritiek te geven ......... Ga hirschi ali d´r haren kammen ofzo!!!!!!!!!!!!!!!1

Scottie
10-01-2004, 12:12
Nou, Redouan, ik kijk in iedere tuin, dat mag in Nederland. En daarnaast hebben jullie je tuin mee naar Nederland genomen dus dan mag ik er zeker in kijken. Dat is bijna een maatschappelijke plicht. Dieren worden hier volgens de wet goed behandeld. Dat neemt niet weg dat ik ben tegen legbatterijen en die vreselijke varkenshouderijen en mestkalven. Dat is geen leven. Maar ja, we willen hier met 16.000.000 mensen wonen, dus dan moet je dingen wat anders aanpakken. Batterijen en kistkalveren wil overigens niet zeggen dat ritueel slachten betekent dat je een dier mag laten lijden. Het zo wel mooi genoeg: die schapen "weten" dat ze gedood worden en ruiken het bloed. Je bent in Nederland dus dan wordt er volgens Nederlandse instructies geslacht, ook door moslims. Om dit als uitgangspunt te nemen hoef ik in geen enkel bijbelboek te lezen, hier geldt de wet, geen bijbel. Gelet op de bloeddorstigheid van zo'n Aboe en de overgevoeligheid van Redouan als het gaat om z'n geloof heb ik weinig vertrouwen in een nette rituele slachting. Immers, kun je van mensen verwachten dat ze een schaap fatsoenlijk slachten als ze het opblazen en doodmartelen van mensen tot fatsoensnorm hebben verheven? Ik heb niet zoveel tegen de islam, maar de geloofsdelegatie die we hier in huis hebben is wel een hele rare afsplitsing. Maar goed, dat wordt het beeld voor de komende jaren: afsplitsingen, nieuwe islamstromingen, "paleiscoupe's", kortom, een richtingenstrijd. Scottie, een weg.

DonAgewan
10-01-2004, 13:34

Origineel gepost door Scottie Je bent in Nederland dus dan wordt er volgens Nederlandse instructies geslacht, ook door moslims. Om dit als uitgangspunt te nemen hoef ik in geen enkel bijbelboek te lezen, hier geldt de wet, geen bijbel. Scottie, een weg. Kan je die wet citeren?

AlHoceima_Leila
10-01-2004, 13:39
Origineel gepost door Scottie Ik heb niet zoveel tegen de islam, maar de geloofsdelegatie die we hier in huis hebben is wel een hele rare afsplitsing. Maar goed, dat wordt het beeld voor de komende jaren: afsplitsingen, nieuwe islamstromingen, "paleiscoupe's", kortom, een richtingenstrijd. Scottie, een weg. Je hebt niet zoveel tegen de islam? Nou daar is anders nix van te merken als ik sommige reacties van je lees , het lijkt alsof je anti islam bent

AlHoceima_Leila
10-01-2004, 14:01
Origineel gepost door youssef85 lijken is een koppelwerkwoord! Dus ? :confused:

GangstaLovin
10-01-2004, 19:23
Origineel gepost door Scottie Nou, Redouan, ik kijk in iedere tuin, dat mag in Nederland. En daarnaast hebben jullie je tuin mee naar Nederland genomen dus dan mag ik er zeker in kijken. Dat is bijna een maatschappelijke plicht. Dieren worden hier volgens de wet goed behandeld. Dat neemt niet weg dat ik ben tegen legbatterijen en die vreselijke varkenshouderijen en mestkalven. Dat is geen leven. Maar ja, we willen hier met 16.000.000 mensen wonen, dus dan moet je dingen wat anders aanpakken. Batterijen en kistkalveren wil overigens niet zeggen dat ritueel slachten betekent dat je een dier mag laten lijden. Het zo wel mooi genoeg: die schapen "weten" dat ze gedood worden en ruiken het bloed. Je bent in Nederland dus dan wordt er volgens Nederlandse instructies geslacht, ook door moslims. Om dit als uitgangspunt te nemen hoef ik in geen enkel bijbelboek te lezen, hier geldt de wet, geen bijbel. Gelet op de bloeddorstigheid van zo'n Aboe en de overgevoeligheid van Redouan als het gaat om z'n geloof heb ik weinig vertrouwen in een nette rituele slachting. Immers, kun je van mensen verwachten dat ze een schaap fatsoenlijk slachten als ze het opblazen en doodmartelen van mensen tot fatsoensnorm hebben verheven? Ik heb niet zoveel tegen de islam, maar de geloofsdelegatie die we hier in huis hebben is wel een hele rare afsplitsing. Maar goed, dat wordt het beeld voor de komende jaren: afsplitsingen, nieuwe islamstromingen, "paleiscoupe's", kortom, een richtingenstrijd. Scottie, een weg. Het is wetenschappelijk bewezen dat een dier minder lijd als het geslacht wordt op de manier hoe islamieten EN joden het doen. En de kwaliteit van het vlees is veel en veel beter, en het vlees is gezonder. Hey AAP ...(en dat is nog te hoog voor jou) , heb je je wel uberhaupt verdiept in de manier hoe islamieten en joden dieren slachten? Heb je weleens gezien hoe kippen (en andere dieren) op de "Nederlandse" manier worden geslacht? Ze worden aan hun hoofd gehangen en door een machine gehaald die hun hoofd er af hakt en het vel meteen weg haalt. En dat noem je een goede waardige manier van slachten? Damn it ...ik ben het soms weleens met jou eens, maar bij dit onderwerp sla je echt de plank volledig mis! Verdiep je maar eens eerst in een bepaald onderwerp voordat je een oordeel gaat vellen :rolleyes:

redouan106
11-01-2004, 01:43
Origineel gepost door Scottie Nou, Redouan, ik kijk in iedere tuin, dat mag in Nederland. En daarnaast hebben jullie je tuin mee naar Nederland genomen dus dan mag ik er zeker in kijken. Dat is bijna een maatschappelijke plicht. Dieren worden hier volgens de wet goed behandeld. Dat neemt niet weg dat ik ben tegen legbatterijen en die vreselijke varkenshouderijen en mestkalven. Dat is geen leven. Maar ja, we willen hier met 16.000.000 mensen wonen, dus dan moet je dingen wat anders aanpakken. Batterijen en kistkalveren wil overigens niet zeggen dat ritueel slachten betekent dat je een dier mag laten lijden. Het zo wel mooi genoeg: die schapen "weten" dat ze gedood worden en ruiken het bloed. Je bent in Nederland dus dan wordt er volgens Nederlandse instructies geslacht, ook door moslims. Om dit als uitgangspunt te nemen hoef ik in geen enkel bijbelboek te lezen, hier geldt de wet, geen bijbel. Gelet op de bloeddorstigheid van zo'n Aboe en de overgevoeligheid van Redouan als het gaat om z'n geloof heb ik weinig vertrouwen in een nette rituele slachting. Immers, kun je van mensen verwachten dat ze een schaap fatsoenlijk slachten als ze het opblazen en doodmartelen van mensen tot fatsoensnorm hebben verheven? Ik heb niet zoveel tegen de islam, maar de geloofsdelegatie die we hier in huis hebben is wel een hele rare afsplitsing. Maar goed, dat wordt het beeld voor de komende jaren: afsplitsingen, nieuwe islamstromingen, "paleiscoupe's", kortom, een richtingenstrijd. Scottie, een weg. Ik heb mijn tuin naar nederland meegenomen??????? Ik snap het even niet!!!! Ik ben hier geboren stumperdddd, ik heb niets meegenomen............ Ik heb evenveel rechten als jou en dat ik een andere achtergrond en geloofsovertuiging heb, wil niet zeggen dat jij beter,hoger en meer rechten hebt. Ik nodig jou hierbij uit, om tijdens de slachtfeest te bekijken hoe wij een schaap slachten en wil gelijk daarbij een regeling afsluiten, dat wanneer jij ongelijk hebt, ik jou mag slachten. En jouw slachting zal niet volgens de regels gaan!!!!!! :zwaai: Dus omdat nederland vol is, zijn de legbatterijen en die vreselijke varkenshouderijen en mestkalven geen probleem. Weetje wat nederland moet doen, ALLE RACISTEN HET LAND UIT, ik denk dat nederland dan minder vol is, dan hoeven de dieren ook niet te lijden :zwaai: En je beweert ook dat ik en mijn familie ,het opblazen en doodmartelen van mensen tot fatsoensnorm hebben verheven. HOE KOM JE ERBIJ JONGEN???? WAAR HAAL JE HET LEF VANDAAN OM DAT TE BEWEREN. Waarom begrijp je steeds niet, waarom ik jou niet mag. Waarom begrijp je niet, waarom ik mijn nederlandse vrienden wel mag, die te goede trouw mij vragen stellen over mijn achtergrond en geloof, die te goede trouw discussies aangaan met mij over het geloof en andere meningen. JIJ HEBT EEN DOEL, EEN HELE NEGATIEVE DOEL!!!!! Jij hebt niets tegen de Islam(laat me niet lachen jongen) Hitler zei ook: Ik heb niets tegen de joden!!!! Scottie, een weg :confused: Scottie ,moet weg :zwaai: see ya

1980
11-01-2004, 13:12
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Hollande regels dat is dieren gevangenzetten in ruimtes waar ze zich nauwelijks kunne bewegen als je wist wat de islamitische regels zijn omtrent slachten en omgang met dieren zou je deze Hollandse regels barbaars noemen Inderdaad, hollandse regels...het beest doden en dan pas slachten? Lekker dood beest eten....het bloed zit dan nog lekker in het vlees, bloedschaapje...smakelijk!

1980
11-01-2004, 13:30
Hmmm heerlijk zo een schaap... http://www.pv.wageningen-ur.nl/onderzoek/programma/Images/Schaap.jpg

1980
11-01-2004, 20:42
Origineel gepost door banana_split Nederlandse mensen en moslim mensen doen het allebei fout. Nederlander met legbaterei en moslim mensen laten dier doodbloeden en dat is ook niet goed Bananensplit ben jij vegetarisch? Bedoel je zult het beest toch eerst moeten doden wil je het vervolgens na het braden lekker kunnen smullen. Vraagje...hoe zou jij het willen aanpakken? Levend op je bord?

Scottie
12-01-2004, 02:15
Origineel gepost door DonAgewan Kan je die wet citeren? Nou, nee dat kan ik niet. Jij wel? Omdat ik weet dat verkeersdeelnemers van rechts voorrang hebben hoef ik bij de politie niet mijn hele theorie-examen over te doen. Jij leidt met je zogenoemde intelligente vragen de discussie af van het onderwerp: wilde God wel de walmen van al die door Hem geschapen en door mensen geslachtte dieren? Maar omdat ik alles over heb voor het welzijn van mijn Medelanders en Medeschapen wil ik best het Ministerie bellen over hoe een schaap dierwaardig kan worden geslacht, geofferd aan een god in wiens aanwezigheid we dienen te geloven. Ik weet van het abbatoir in Leiden: een vlijmscherp mes, gehanteerd door een ervaren slachter in een kort rits het dier de halsslagader doorsnijden en dan leeg laten bloeden. Zoiets. Dat doen we met dieren. Jullie voor jullie god, wij voor het idee dat dierenvlees gezond zou zijn. Daarnaast is bewezen dat dierenvlees heel slecht is voor de mens. Vraag me niet hoe dat zit want dat weet ik niet. Wel weet ik dat dierenvlees niet bijdraagt aan de gezondheid van mensen. Als varkensvlees puistjes veroorzaakt, en koeienvlees enge ziekten veroorzaakt, naast dichtslibbing van de kransslagader, dan zal het eten van schapenvlees niet onmiddellijk bijdragen aan de gezondheid van de mens. Mensen hebben de proteinen van dierenvlees niet nodig. Als je wilt pietepeuteren over wetjes en voorbij wilt gaan aan gewone, algemeen aanvaarde menselijke opvattingen, katholiek en/of islamitisch, over God zijn schepselen en hoe hen het leven te benemen begin dan je eigen particuliere saitje. Als je als moderator geen kennis wenst te nemen van de feiten over de negatieve invloed van dierenconsumptie op het menselijke lichaam en de menselijke geest, prima, jouw keuze, maar probeer iemand niet te vangen in wetjes als het gaat om algemene vragen over wat menselijk is en wat niet. Het leven in Nederland laat zich niet uitsluitend vangen in mooi proza uit een boek dat door sommigen gezien wordt als een weerslag van God zijn wil. Scottie.

redouan106
12-01-2004, 18:04
Origineel gepost door Scottie Nou, nee dat kan ik niet. Jij wel? Omdat ik weet dat verkeersdeelnemers van rechts voorrang hebben hoef ik bij de politie niet mijn hele theorie-examen over te doen. Jij leidt met je zogenoemde intelligente vragen de discussie af van het onderwerp: wilde God wel de walmen van al die door Hem geschapen en door mensen geslachtte dieren? Maar omdat ik alles over heb voor het welzijn van mijn Medelanders en Medeschapen wil ik best het Ministerie bellen over hoe een schaap dierwaardig kan worden geslacht, geofferd aan een god in wiens aanwezigheid we dienen te geloven. Ik weet van het abbatoir in Leiden: een vlijmscherp mes, gehanteerd door een ervaren slachter in een kort rits het dier de halsslagader doorsnijden en dan leeg laten bloeden. Zoiets. Dat doen we met dieren. Jullie voor jullie god, wij voor het idee dat dierenvlees gezond zou zijn. Daarnaast is bewezen dat dierenvlees heel slecht is voor de mens. Vraag me niet hoe dat zit want dat weet ik niet. Wel weet ik dat dierenvlees niet bijdraagt aan de gezondheid van mensen. Als varkensvlees puistjes veroorzaakt, en koeienvlees enge ziekten veroorzaakt, naast dichtslibbing van de kransslagader, dan zal het eten van schapenvlees niet onmiddellijk bijdragen aan de gezondheid van de mens. Mensen hebben de proteinen van dierenvlees niet nodig. Als je wilt pietepeuteren over wetjes en voorbij wilt gaan aan gewone, algemeen aanvaarde menselijke opvattingen, katholiek en/of islamitisch, over God zijn schepselen en hoe hen het leven te benemen begin dan je eigen particuliere saitje. Als je als moderator geen kennis wenst te nemen van de feiten over de negatieve invloed van dierenconsumptie op het menselijke lichaam en de menselijke geest, prima, jouw keuze, maar probeer iemand niet te vangen in wetjes als het gaat om algemene vragen over wat menselijk is en wat niet. Het leven in Nederland laat zich niet uitsluitend vangen in mooi proza uit een boek dat door sommigen gezien wordt als een weerslag van God zijn wil. Scottie. Wat *** je nou weer??????? kan je de wet citeren of niet? NEE, dan zeg je dat gewoon In plaats van weer bullshit te lullen............. :confused: pfffffffff

Scottie
12-01-2004, 18:42

Nou, zeg, niet zo lelijk doen. Je mag alles tegen me zeggen als het maar nette scheldwoorden zijn. Het is toch zo, ik zit hier toch niet om versjes op te zeggen? Nee, ik ken die wet niet, maar zal het uitzoeken. Hebben jullie nog een site waar dat op staat, van dat ritueel slachten? Geen foto's sturen want dan word ik misselijk. Ik kan niet tegen bloed, behalve in zwart/wit. Ja, Redouan, moslims zijn dan misschien wel hier geboren, maar richten hun tuin in zoals zij dat van huis uit gewend zijn. Daar bedoel ik mee; moslims proberen zoveel mogelijk hier te leven zoals ze dat uit de verhalen van vroeger gewend zijn. Dat was een beeldspraak: de tuin als voorbeel van "het leven". Een leven dat je inricht met gewoonten en rituelen. Zoals je een tuin inricht met Japanse kersenbomen, een enge conifeer een grindpaadje en begonia's. Goed, en ik vind het mijn plicht bij de buren te kijken of zij wel netjes volgens de Nederlands opvattingen leven. Die zijn goed en als ze verbetering nodig hebben, richten we een commissie op. En wat je thuis doet gaat niemand wat aan. Tenzij er iemand last van heeft. En ik ben het met jullie eens dat kistkalveren en die manier van kippen slachten iets weerzinwekkends heeft. En van alle dieren die voor opeten bestemd zijn. Maar ik kan je wel vertellen dat het slachten van vee wel heel wat beter e diervriendelijker gaat dan jaren geleden. Maar ja, we wonen hier met 16.000.000 mensen waar maar ruimte is voor ongeveer 12 a 13 miljoen en als die kippen dan per stuk geslacht moeten worden, wordt een ei en een filetje onbetaalbaar. Trouwens, wie zou dat nare werk nog willen doen? Jij? Waar het mij om gaat is dat alle dieren, christelijk, joods of islamitisch netjes en met zo min mogelijk pijn en angst doodgemaakt worden. En het is ook niet eerlijk. Half Nederland valt over dat rituele doodmaken van die dieren door moslims, maar tegen de joodse gemeenschap werd nooit geklaagd, daar durfde niemand tegen te zeggen "He, ken jij dat schaap niet gewoon doodmaken?" Eigenlijk ben ik voor een prikje met iets waarmee de dierenarts huisdieren laat "inslapen" zoals wij dat zo mooi bedekt zeggen. "Inslapen", niet "doodmaken" of "aan God toevertrouwen" nee, "inslapen". Je moet niet vergeten, toen jullie overgrootouders hier naar toe kwamen, kwam het vaak voor dat het schaap gewoon op het balkon stond. Of in de tuin. En als dan het Grote Slachten begon kwam het voor dat het slachten van het arme dier vochtoverlast gaf. Niet van water maar van bloed, het doucheputje kon die liters bloed niet snel genoeg afvoeren. Die foto's en berichtgeving gaf heel veel opschudding. Nederlanders gaan met hun zieke huisdier naar de dierenarts die het beestje laat inslapen als het niet meer te redden is en veel pijn heeft, de bovenburen staan gewoon de hele avond een schaap te slachten. We hadden die mensen immers hier naar toe gehaald om de boel schoon te maken, niet om twee flats onbewoonbaar te maken. Ik bel wel even met het Ministerie van Landbouw en Veeteelt. Scottie, uitgeslapen.

Pagina's : [1] 2 3