LZN
09-01-2004, 17:09
Beste, Deze vraag wil ik eigenlijk kwijt aan jullie misschien kunnen jullie mijn helpen. hier een kort verhaal: Ik ben samen opgegroeid met mijn zusje in een goed en sociaal gezin. Het probleem is eigenlijk het volgende, toen mijn zusje een jaar of 17 werd toen begonnen de problemen. Mijn zusje had steeds meer een grote mond tegen mijn ouders maar nooit tegen mijn. Mijn ouders werden steeds strenger tegen haar en daardoor knapte er iets in haar hoofd, ze heeft toen geprobeerd om zelfs zelfmoord te plegen maar dit heeft z toch niet gedaan. Hierna is ze van huis weggelopen. Ze bleef ruim twee weken van huis, ik heb haar overal gezocht maar was niet te vinden. Totdat ik naar de politie ben geweest maar zei wilden niet vertellen waar ze zou zijn. Ik heb een beetje tegen ze gelogen en kreeg toen te horen waar ze zat. We kregen telefonisch contact met haar en wat bleek ze zat in een opvang huis "het Leger de heils". Ik heb haar weten om te praten toen kwam ze weer naar huis. We zijn toen op vakantie geweest naar marokko, hieruit is voorgekomen dat ze wilde trouwen met een aardige jongen. Mijn ouders gingen akkoord en ging ze met hem trouwen. Nadat ze de bruiloft heeft gehad en weer terug naaar Nederland kwam toen draaide ze helemaal weer door, ze wilde die jongen helemaal niet meer. Mijn ouders konden het niet waarderen omdat ze een bruiloft hadden geregeld en de hele familie wist ervan. Mijn ouders hebben tegen haar gezegd dat ze haar man naar Nederland moest halen en dan zien we wel verder. Ook dit wilde ze niet. Na lang met haar gepraat te hebben kreeg ik van haar te horen dat toen ze hem wilde eigenlijk toch niet wilden en ze wist totaal niet wat haar overkwam. Dus ik zeg tegen haar je denkt toch niet dat ze magie hebben gebruikt en ik weet zeker dat deze mensen dit niet zouden gebruiken omdat ze het heel goed hebben in Marokko. Toen zei ze tegen mijn oke ik haal hem naar Nederland maar ga niet met hem verder, dus ik zeg oke. op een gegeven moment na ongeveer een week draait ze weer helemaal door, waardoor ze weer van huis wegloopt toen was ze al 20 jaar. toen bleef ze weer bijna een maand weg. Dus ik weer zoeken maar zonder succes. Nou had ze goed telefonisch contact met mijn vrouw en mijn vrouw wist haar om te praten, en toen kwam ze weer naar huis. Zo ging het weer een paar maanden goed. De papieren wilden we in orde maken voor haar man om hiernaartoe te komen, dit allemaal is gelukt, haar man kreeg de papieren maar zijn nog niet afgerond en toen kwam hij naar Nederland zonder verblijfsvergunning. Eenmaal hier toen waren mijn ouders in Marokko ging het best goed tussen haar en haar man. Maar op een gegevenmoment toen haar man naar zijn werk was wilde is ze weer van huis weggelopen terwijl mijn ouders in marokko zaten. Mijn zwager wist mijn te vertellen dat ze hem heeft verteld dat ze heeft gerookt en gedronken en vaak uit ging enzo, je weet wel van die slechte dingen. Maar goed toen mijn ouders in nederland kwamen was ze weer niet thuis, ze hebben een fkih ingeschakeld en deze wist haar naar huis te halen. Toen ze weer thuis was ging ze goed met haar man om enzo maar toch was er iets heel vreemds. Mijn ouders kregen veel ruzie met haar maar waarom weet ik, dus liep ze weer van huis weg. Mijn ouders waren het zo zat dat ze mijn zwager maar verteld dat zei nu weg hij ook maar weg moet terug naar marokko. Ik pikte dat niet dus verzon ik een plan. Ik verteld mijn ouders dat ik hem persoonlijk naar marokko zou sturen en dat mijn zusje nooit meer wekom is. Daar stemde ze mee in, dus ik bracht mijn zwager met auto naar parijs om de trein te pakken en naar vrienden in spanje te sturen. daar zat hij dan zonder verblijf vergunning. Na ruim een maand om 12 uur snachts belde mijn zusje mijn thuis op en wist mijn tevertellen dat ze in hilversum zat en dat ze op straat stond. Ewa ja ik kreeg medelijde met haar en ging haar halen. Toen ik bij haar was ging eens goed met haar praten, ze verteld me dat ze nooit zlechte deed als ik dat zou denken en zo, dus ik steld haar voor dat ze totaal gaat veranderen en dat ze weer normaal gaat doen, want hoe ze eruit zag was niet normaal. strakke legging broek korte trui geverfd haar enzo je weet wel. Ze stemde ermee in om totaal te veranderen en dat ze haar telefoon ook zou inleveren. en dat als er weer problemen zijn dat ze dit tegen mijn verteld en maar geen slechte dingen doet anders stuur ik haar op straat Dus ik geloofde haar. Bracht haar naar huis en bleef een week bij mijn thuis, ze deed normaal kleede zich beter en hielp in de huishouden. Tot op een dag vroeg ze waar haar man was ik verteld haar de waarheid en zei dat hij in spanje zat. ze wilde dat hij toch naar Nederland zou komen om samen met hem te zijn. Dit heb ik verder geregeld en hij kwam naar nederland, zijn papieren en vergunning werden in orde gamaakt. Ze gingen weer samen wonen en ging goed met hem om. dit ging weer ruim een maand goed. Totdat ze weer wilde weg lopen. Mijn moeder veteld me dat ze op een avond met een meisje om 9 uur wilde gaan stappen waar weet ik niet. Mijn moeder kreeg vette ruzie met haar en wilde haar uit huis zetten. Ik ging met haar praten maar ze leek weer helemaal bekeert, dus ik werd boos en zei tegen haar kom ik breng je waar ik je vanaadn heb gehaald. Ze wilde haar spullen inpakken om te gaan. Haar man die hield haar tegen en mijn dus ik schaamde me en liet haar met rust. De volgende dag hoorde ik van mijn ouders dat ze weer van huis is weggelopen zonder klerenof geld. Dit waseven een kort verhaal met eigenlijk nog meer problemen. Ik zal uitlegen hoe zei eigenlijk is, zodat je een beeld krijgt. vaak is ze sagarijnig en snel boos, maar na een week is ze weer blij alsof er niet is gebeurt. Helpen in de keuken doet ze niet en douche weinig. Ze is best smerig. Haar kamer ziet er niet uit. Roept om veel aandacht en dat krijgt ze ook. Ook heeft ze mijn wel eens verteld dat ze niet 100% is. Mijn behandeld ze met respect en mijn ouders niet. Tegen ander mensen is ze heel aardig tegen mijn ouders respectloos. Ook zegt ze dat haar moeder niet haar echte moeder is, terwijl dit well zo is, ze lijkt zelfs op haar moeder. En ze is sniekie. Ze houd alleen maar van dansen. Graag wil ik van jullie weten wat ik moet doen.....alvast bedankt..